Sportspam v8.06!

Status
Ej öppen för fler svar.

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Hoj
kastrerad
Då har man lämnat Oslo och Malmö och sitter i ett kallt Stockholm idag istället.
Fan längtar hem och köra hoj...

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Inte om man har Triumph :tuttar
6000 i vagnskada och 5000 i stöld på Daytona 675 t.ex. Lite skillnad mot CBR600 RR.. :)

*Host*
Du är ju uppe i 12k i självrisk redan :rolleyes: :arsele

En CBR 600RR -03 ligger på 14007:- hel/årsförsäkring

Släng på puckar och var glad...:)

En mindre vurpa kostar: 6000:- för ett beg kåpset + lite smålull = samma "självrisk" som Triumph om du inte klotar hojen helt! Finns massa orginaldelar till 600rr på nätet :tummenupp

aze

#52 Rec 2010
Gick med
23 Jan 2007
Hoj
R6 ratrace edition
:gnissla

Mycket troligt. Skäms nog för att erkänna det bara. :näsblod

Nåt dyrt? :rolleyes:

Jag skulle nog inte vilja köra glidare, eller funktionshoj, typ Africa Twin. Jag skulle nog inte heller vilja köra nåt allt för gammalt, för att vara på en hyfsat säker sida ur hållbarhetssynpunkt. Har meckat gammelhojar på tok för mycket känns det som. Skulle inte heller vilja ha något jättedyrt, eftersom halvförsäkring är maxtak (om inte schysst märkesförs. läs: trasigumph).

Jävlar vilken fjolla jag blivit. :mad:

Köp en R1 streetfighter.. Billig och hur kul som hellst :yoparty

Sienna

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2008
Hoj
Trampcykel
Nån som kan tänka sig att jobba istället för mig ikväll så jag kan ut och köra hoj? :rolleyes: :tummenupp

Måste.måste,måste hitta annat jobb, nån som har nåt förslag`??? :confused:

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
Nu börjar mina brüderier bli rentav löjliga och smått jobbiga. När man pluggade och hade svinlite pengar, då var hoj en självklarhet. Hade ju fan alltid olika hojar av olika kvalité från 2002 till 2006.

Nu, när man har bra mycket mer pengar (och givetvis fler och större utgifter) känns hoj mer svårinpassat. Jag grämer mig över priser, att det är meckigt med garageplats etc. etc. Innan har ju detta varit ett minimalt problem, när det egentligen borde ha varit det motsatta. Nu, borde allt vara svinenkelt, men det är mest omständigt. Kan det bero på att jag kanske inte är så jäkla sugen på hoj som jag var tidigare? Eller kan det vara att jag 'mognat' och tänker efter före, fler gånger än tidigare?

Fiffan, jag är nog tjej. Egentligen.

Ja, vad ska man säga. Jag har faktiskt haft jobb hela tiden som jag kört hoj, det finansierade mitt körkort =)
Men jag tror att vi båda egentligen lider av samma problem. Kanske inte enbart pengarna. Kan även vara en viss bekvämlighet.

Du har ju kört racing ett tag, med allt krångel och jobb som det innebär, och jag har snokat mig in på enduro.
Båda grejerna är grymt mycket jobb runt om, men sjukt kul när man kör.

För min del, så känns det lite som att det är svårt att hitta motivationen för en vettig gathoj igen. Suget är enormt, men det känns motigt.
Man har nog blivit för bekväm, och har för stora förväntningar av att köra.
synd.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Nu börjar mina brüderier bli rentav löjliga och smått jobbiga. När man pluggade och hade svinlite pengar, då var hoj en självklarhet. Hade ju fan alltid olika hojar av olika kvalité från 2002 till 2006.

Nu, när man har bra mycket mer pengar (och givetvis fler och större utgifter) känns hoj mer svårinpassat. Jag grämer mig över priser, att det är meckigt med garageplats etc. etc. Innan har ju detta varit ett minimalt problem, när det egentligen borde ha varit det motsatta. Nu, borde allt vara svinenkelt, men det är mest omständigt. Kan det bero på att jag kanske inte är så jäkla sugen på hoj som jag var tidigare? Eller kan det vara att jag 'mognat' och tänker efter före, fler gånger än tidigare?

Fiffan, jag är nog tjej. Egentligen.

Du är inte den enda som grubblar, får se hur det blir med rejs efter denna säsongen känner jag fortfarande, trots att vi hade skitkul på falkenberg och att jag ser fram emot anderstorp:)

Det är nog mest hålet i plonkan, tiden man lägger ner, packandet,transporterandet,campandet osv som tär på intresset.

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Du är inte den enda som grubblar, får se hur det blir med rejs efter denna säsongen känner jag fortfarande, trots att vi hade skitkul på falkenberg och att jag ser fram emot anderstorp:)

Det är nog mest hålet i plonkan, tiden man lägger ner, packandet,transporterandet,campandet osv som tär på intresset.
Men det var som jag sa till Johan förut. -'Vaffan ska man göra istället? Zappa TV hela dagarna?'

Å andra sidan, det är ju det jag gör nu. Nästan.

Förgöraren

Inte som Du!
Gick med
13 Jan 2004
Hoj
Senaste hoj; Blade-08 Förgöraren-edition
Men det var som jag sa till Johan förut. -'Vaffan ska man göra istället? Zappa TV hela dagarna?'

Å andra sidan, det är ju det jag gör nu. Nästan.

Om du tappat suget är la det lika bra att ta ett mellanår eller:confused: ... å kommer suget nästa år så är det ju inget snack om saken ... det ska vara sköj att åka sportmoppe:D ... det är fan för dyrt att ha det som 40-talisthobby å plocka ut den en enda gång i maj liksom.

Personligen tycker jag det är det roligaste intresse jag haft:tummenupp :tummenupp . När jag kollar på många jämnåriga polare som inte kör hoj är det supa och TV-spel eller hemmabio som gäller beroende på civilstånd ... och det lockar fan inte ... nog för att det är sköj med fest men inte när det övergår i slentriansupa!

... å hur kul är det att spela MotoGP på X-box om du har åkt bana i verkligheten:va

\m/

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Jävlar va kallt det var imorse då, sitter fortfarande med skinnstället på mig vid skrivbordet :brrr
Trött som fan är jag också :trött

Men det är fredag idag iaf :banana :hoppa

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Jävlar va kallt det var imorse då, sitter fortfarande med skinnstället på mig vid skrivbordet :brrr
Trött som fan är jag också :trött

Men det är fredag idag iaf :banana :hoppa

Bilder! :hoppa

Tyckte att det var ganska varmt :va Kanske har något att göra med att jag hade jeans under :D

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Bilder! :hoppa

Tyckte att det var ganska varmt :va Kanske har något att göra med att jag hade jeans under :D

vill du ha bilder på när jag sitter vid skrivbordet i skinnstället? :va

Får nog isf ta en sådan bild när jag har lite mer ordning :jäs

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ja, vad ska man säga. Jag har faktiskt haft jobb hela tiden som jag kört hoj, det finansierade mitt körkort =)
Men jag tror att vi båda egentligen lider av samma problem. Kanske inte enbart pengarna. Kan även vara en viss bekvämlighet.

Du har ju kört racing ett tag, med allt krångel och jobb som det innebär, och jag har snokat mig in på enduro.
Båda grejerna är grymt mycket jobb runt om, men sjukt kul när man kör.

För min del, så känns det lite som att det är svårt att hitta motivationen för en vettig gathoj igen. Suget är enormt, men det känns motigt.
Man har nog blivit för bekväm, och har för stora förväntningar av att köra.
synd.
Låter som vi funderar rätt likt, ja. :gnissla

Knyppla? Shoppa? Sy gardiner? Restaurera möbler? :rolleyes:

Om du tappat suget är la det lika bra att ta ett mellanår eller:confused: ... å kommer suget nästa år så är det ju inget snack om saken ... det ska vara sköj att åka sportmoppe:D ... det är fan för dyrt att ha det som 40-talisthobby å plocka ut den en enda gång i maj liksom.

Personligen tycker jag det är det roligaste intresse jag haft:tummenupp :tummenupp . När jag kollar på många jämnåriga polare som inte kör hoj är det supa och TV-spel eller hemmabio som gäller beroende på civilstånd ... och det lockar fan inte ... nog för att det är sköj med fest men inte när det övergår i slentriansupa!

... å hur kul är det att spela MotoGP på X-box om du har åkt bana i verkligheten:va

\m/
Fast jag vetefan om suget är tappat ändå. Det är ju fortfarande sjukt sköj, när man väl är i svängen. Men det är väl mest avvägningen mellan arbetsinsatsen och utfallet sköj per tidsenhet som inte riktigt lirar.

Men som du säger, supa slentrian är fan inte sköj det heller. Känns som att man gjort det, också.

Och mellanår hade jag redan förra året, eftersom jag sålde min R6SS (som jag hade för att köra rookie, men det gick ju sådär...) i juni. Sen blev det två tävlingar och ~2mil gata.

GAHHHHHHHHH! :huvet

Last edited:

Maru

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2004
Hoj
Street triple, kraschad
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...