sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
Ursäkta men vad är H2?Köp en H2 och vräng dit ett par packväskor från touratech?
Ursäkta men vad är H2?Köp en H2 och vräng dit ett par packväskor från touratech?
Ursäkta men vad är H2?
Du är säkert mer bekväm än mig med tunga hojjar.Du ska väl inte ut och promenera med hojen? du får ju använda motorn
Hur är kvaliteten på BMW nuförtiden, S1000R är ju riktigt fin! Den skulle kunna vara ett alternativ till CB1000R som det annars lutar mot.Hade inte BMW funnits hade jag nog haft en vfr1200, en av de bästa hojar jag kört, men k1200'an föll mig mer i smaken (trots sina egenheter) och aldrig varit mer nöjd med nån hoj (trots en del problem)
D
Hur är kvaliteten på BMW nuförtiden, S1000R är ju riktigt fin! Den skulle kunna vara ett alternativ till CB1000R som det annars lutar mot.
Ursäkta men vad är H2?
Hade gärna haft en faktiskt
Ska vi sammanfatta?
Det finns inga moderna lätta sporttourerna med spjutspetsteknik.
När VFR kom var ju den högteknologisk, lätt o avancerad.
Idag finns det få sporthojjar (spjutspetsteknik) - är säkert försäkringspremiernas fel, men det finns desto mer nakna streetracers (med ganska modern teknik) men en hel DRÖSE adventure och glidare.
Varför blev det så här tro ni?
Om man som jag vill ha en snabbare, modernare hoj men ingen blysläde - återstår ju bara streetracers.
Det är lite synd.
Får väl skaffa en sådan då...
De är fina, med sina tre pipor ut under sadeln, men det lutar mot CB1000R och slänga på en toppkåpa."Har en VFR800FI -98 och kollar runt på modernare alternativ. Kört nya VFR800, marginellt bättre. En liten besvikelse då det skiljer 17år..."
Kör själv en gammal Triumph Sprint 955. 5 år yngre än din VFR, men ändå rätt gammal (90-talskonstruktion, fast uppdaterad på 00-talet med nya pigga hästar... ).
Fast det kom en nyare Sprint runt år 2005, med 1050-motor. Kanske något att kika på? Nyare än din -98, men ändå gammal nog att vara "billig".
Du är säkert mer bekväm än mig med tunga hojjar.
Har ägt en Bimmer boxer 1000cc, de är fina med låg tyngdpunkt. Men gillar Viffern mer då man kan köra på mer i kurvorna.
Hur är kvaliteten på BMW nuförtiden, S1000R är ju riktigt fin! Den skulle kunna vara ett alternativ till CB1000R som det annars lutar mot.
Två exempel:
Tja, när en medlem på SH nyligen fick problem med sin hoj K1300(?) fick han veta att det var dags för ny växellåda efter 5000 mil.
När en journalist på Bike tänkte köra 5 bandagar på en vecka nere i Europa på S1000RR. Så blev 3 bandagar och 2 motorhaverier. Det i Tyskland fixades snabbt. Inte det i Frankrike. Så håller du dig i Tyskland.....
Att jämföra med en R90S tillverkad på 1970-talet som nu rullat 49000 mil. Med samma ägare sedan början av 1980-talet. Han har kört 45000 mil med den.
Att den är borrad två gånger, strax före 20000 mil och vid 38000 mil är väl OK?
Du kan kolla Motorrads 5000 mila tester för att se vilka hojar det är minst strul med under de 1a 5000 milen. Tyvärr är det väl så att vanlig fordons elektronik har ungefär samma livslängd som andra elektronik prylar.
Det var nog en k1200s som figurerade i den växellådsdiskussionen...botemedlet var/är en k1300s låda.
Är inte hela poängen med en sporttourer att man sitter lite mer upprätt samt att det finns tillgång till väskor? Annars är det väl en sporthoj? Vilket ger att Suzuki lyckats hitta på en helt egen klass med sin GSX-S1000F som inte har några väskor...
Men i grunden så håller jag med om att utbudet på det jag tycker är sporttourer är dåligt. Det är typ Kawa Z1000, VFR800 och så GSX650F som jag har men som slutat säljas i Sverige vad det verkar.
Mitt intresse för Suzukis nya svalnade helt när det inte fanns väskor till och vad jag sett så har inga tredjeparts gjorts heller(Givi).
Riktigt, var riktigt sugen på en VFR1200 som är kalasfin! Men tyvärr för tung för mina 70kg...
För mig är touring = upprätt körställning. (ca 20grader framåtlutad)Är inte hela poängen med en sporttourer att man sitter lite mer upprätt samt att det finns tillgång till väskor? Annars är det väl en sporthoj?
Jag har också en GXS650F (2008) och funderar också på vad jag skulle välja framöver, som du säger, dessa verkar väldigt sällsynta, båda i affärer och privat. För själv vill jag inte ha någon blaffa 1200 ... har provsuttit på Hondas VFR800, det är väl närmast alternativ för mig, får se vad som händer de nästa 1-2 år. Tanken har funnits att skaffa en lite äldre (typ 2000-2005?) Gixxer som ren sporthoj, för nån gång vill jag köra sporthoj, men vill ha kvar en sporttouring, tycker den typen av hoj funkar bra för min del.
Jag har också tittat på VFR800 men dels gillar jag inte traktens Honda-handlare och dels tycker jag den verkar dra lite för mycket. Så den enda som återstår i dagsläget är Z1000SX som är intressant. Fast å andra sidan gillar jag min lilla 650... Speciellt nu när jag fått på en slip-on och väskor är inköpta och målade.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |