Hoztic
Alltid på väg mot nya mål
Jag gick i liknande tankar, visserligen var inte planen att skjutsa så mycket eftersom tjejen håller på att ta kort själv, men det har blivit några touringrundor med henne bakpå också. Jag ville ha en lite bekvämare hoj pga en bråkig rygg, men samtidigt kul, billig att äga, inte så poppis att stjäla pga nuvarande garagesituation och som lätt kunde växla mellan vardagshoj och touringlok. Det minimerade utbudet ganska friskt. VFR var ett alternativ, men jag är allergisk mot allt vad väskställningar heter, så den gick bort. Kvar var i princip bara BMW R1200GS och FJR1300, men BMW är ganska dyra, alla hade gått rejält långt, och jag inbillar mig att om man åker i princip enbart asfalt så är den inte lika trevlig som Yamahan, så en sån blev det.
Visst, det är inte ett sporthojschassi på den, man har prioriterat mer komfort och förlåtande egenskaper, men integrerade väskfästen, bra komfort både för mig och tjejen, bra ekonomi (lätt under 0,6l/mil även om man tourar i 140-150 med väskor och allt), kostar ca 6500 helförsäkrad per år och man kommer lätt 35mil per tank
145hk/110Nm gör ju inte saken sämre heller ![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)
Visst, det är inte ett sporthojschassi på den, man har prioriterat mer komfort och förlåtande egenskaper, men integrerade väskfästen, bra komfort både för mig och tjejen, bra ekonomi (lätt under 0,6l/mil även om man tourar i 140-150 med väskor och allt), kostar ca 6500 helförsäkrad per år och man kommer lätt 35mil per tank
![Tummen upp :tummenupp :tummenupp](/img/smilies/thumbup.gif)
![HIHI :hihi :hihi](/img/smilies/hihi.gif)