NickL
Ny medlem
- Gick med
- 17 Dec 2016
- Ort
- Ånge/Sundsvall
- Hoj
- Triumph Sprint ST. Tidigare CB125k4, GS550katana, GPz1100A1, KLR650-Tengai, R1100s, Golden Flash.
Jag har haft en SV650S och kör en Sprint RS. Båda är trevliga men ska man meka nått så ligger Triumph i en klass och SV650S i en annan. Exempel för att komma åt batteriet
SV650S, 6 insex i två storlekar, 2 plastlock, 1 sadel och 1 plastlock över batteriet
Triumph, startnyckeln lossar sadeln och där är batteriet
Exempel ta loss sidokåpa
SV650S, ett otal mer eller mindre dolda plast och metallklämmor och plåtskruv skruvade i plåtklips
Sprint RS, 5 insexskruvar som är inskruvade i plåtklips med riktiga muttrar
Men Sprint RS har en svaghet dåligt lyse. Ej byggd för att köras med tänt halvljus.
https://www.sporthoj.com/forum/show...h-Sprint-RS-Lucas(-)-Moonlight-och&highlight=
Eftersom du kört både SV och RS så har jag en fundering: Vikten.
Eftersom jag själv väger in på 69 pannor så är en lätt hoj att föredra.
Google säger följande ca:vikter för fulltankat:
SV650: 190
SV1000, F800s och VTR100: 210
Men RSen verkar väga in på ca 230 och STn ytterligare 10 kg
Vad är din upplevelse av de förmodade 40kg skillnad på SV och RS?
Nu tänker jag endast på hanteringen av hojen, inte effekt/vikt-förhållande.