Spotify - slut på gratismusik nu?

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Men va fan.. Tycker staten borde gå in och finansiera premiumkonton till svenska folket. Lär spara betydligt mer pengar på det, än att hålla på med den där fjolliga FRA lagen..:yoparty

Spotify har ändå ganska mycket skitmusik. Inte så många av de bra artisterna som velat signa sig.. SÅ vad gör man? Spelar ju bara skit på radion med?

What to do.... hmmm....

Jo, man får väl ladda ner igen då?

:arsele

Amen to that!

Köpa CD-skivor kan jag rekommendera. Man får vad man vill ha. Ljudet är märkbart bättre. Man slipper oroa sig för kraschade hårddiskar. Man får ett litet häfte med låttexter med på köpet. Som grädde på moset slipper man vara olaglig och att lusa ner sin dator med mängder av skitmusik. Man köper helt enkelt bara bra musik så är saken biff!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kör spotify i mobilen och måste därför pröjsa... Funkar dock såpass smidigt att det är värt det. Man kan ju lägga in "egen" musik i mobilen och spela upp den också med spotify som mediaspelare, blandat med spotifymusiken... Så det blir ju som en obegränsad mp3-spelare.
Dock undrar jag vad som händer om jag får för mig att inte ha kvar betaltjänsten längre i och med detta... Tidigare har man ju fått tillbaka sin tidigare version, dvs jag som skaffade spotify tidigt och haft obegränsad musik fast med reklam skulle få tillbaka sagda version om jag sa upp mitt abbonemang. Men om nu helgratisversionen inte ska finnas kvar, hur blir det då?:va

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Prenumerationstjänster är framtiden, tillgänglighet är allt. Vem fan vill sortera musik och lagra lokalt?

Det man inte hittar på Spotify ordnar man på annat sätt.

Sen är påståendet att allt finns på torrents lika osant som att det finns på spotify.

beror ju på vilken torrent sida man använder sig av...
:)

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
99 kr i månaden är lätt värt vad Spotify erbjuder. Spotify rullar nog på en åtta timmar om dagen hos mig (inkl. i mobilen).

En pizza plus en burkläsk per månad, billig kostnad för oändlig musik :)

dyr pizza inkl läsk :D

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Köpa CD-skivor kan jag rekommendera. Man får vad man vill ha. Ljudet är märkbart bättre. Man slipper oroa sig för kraschade hårddiskar. Man får ett litet häfte med låttexter med på köpet. Som grädde på moset slipper man vara olaglig och att lusa ner sin dator med mängder av skitmusik. Man köper helt enkelt bara bra musik så är saken biff!

Ingen sund människa som går och pyntar 159-179 kr för en skiva. Som man inte ens vet ifall den är bra?

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
Kanon, då behöver jag din hjälp. Jag är på jakt efter den här men lyckas inte hitta den nånstans.

av alla jävla torrent sidor, så hittade jag den på tpb..
men endast 1 seeder..

!edit
lol såg nu att du ville ha instrumentals ver... :död

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag var en tidig användare av Spotify, har bara kört gratis trots att jag har telefon som kan spotifya. (har dock installerat en kompis betallabb på min telefon för att testa)

Jag har insett att jag gillar fan inte musik, jag startar upp Spotify för att leta reda på en låt, lyssnar på den, klickar mig vidare ett par låtar, tröttnar och stänger ner.

Jag skulle aldrig betala en spänn för Spotify, försvinner gratisvarianten blir det youtube/grooveshark och torrenter för mig.

Den som går som vinnare ur det här är ju Grooveshark, som lär få fler användare/mer musik allt eftersom....

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Tror det får bli att skaffa premium nu om gratisversionen försvinner. Synd att inte sponsra en sån genial idé. Antar att ju fler betalande desto mer artister kommer ansluta sig. 99 riksdaler känns som ett vettigt pris.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det står att det gäller NYA användare..

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Det står att det gäller NYA användare..

Here’s how the changes will work:

• New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months.
  • As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.
  • Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. That’s equivalent to around 200 tracks or 20 albums.

http://www.spotify.com/se/blog/

vickeviking

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2011
Hoj
Honda SP1 + Suzuki Savage bobber
går ju att "ladda ner" ifrån spotify med för dom som inte vill betala eller ladda ner från diverse torrent sidor eller va de nu heter.. men är ju smidigt att man kan spela samma spelningslista på olika datorer utan att behöva krångla med att ladda över me usb osv hit och dit:D

tycker det är synd att dom minimerar till 10 timmar eller va det nu var men va fan.. en kan inte få allt gratis

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82

Okej, tänkte dels eftersom Spotify brukar lämna gamla konton orörda för nya villkor och dels pga IDG.se
Men nu ska det bli ändring på det. Från och med 1 maj kommer nya användare till Spotify bara kunna använda tjänsten gratis på samma sätt som i dag de första sex månaderna. Dessutom drar Spotify in på antalet gånger låtar kan spelas. Den nya begränsningen är fem gånger per låt, sedan måste du börja betala för musiken.

http://www.idg.se/2.1085/1.379967/spotify-begransar-gratistjansten

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Äntligen!!!

Ingen människa ska tvingas höra någon låt mer än fem gånger.

Vill man höra "September-Mikrofonkåt" var 20e minut så finns RixFM

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tyvärr verkar det som att IDG har fel. Två och en halv vecka kvar, sen är det färdigt, game over, finito. 1:a maj 2011 - The day the music died. :(

Passande datum i så fall. Har man inte råd med 99 kr/mån för ändlös musik kan man lika gärna börja sjunga upp, greppa den röda fanan och rätta in sig i bidragsledet.

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Passande datum i så fall. Har man inte råd med 99 kr/mån för ändlös musik kan man lika gärna börja sjunga upp, greppa den röda fanan och rätta in sig i bidragsledet.

Jag vet. Jag skojade lite. Man kan t.o.m få det 49 kr om man vill. Själv vill jag inte eftersom jag inte tycker Spotify är bra.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC