Spränga stor sten?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Hade du inte bott så avsides så hade du kunnat få en hjälpande hand, med några ton dyn så flyger stenarna fint :yoparty

Det hade inte varit helt fel, så här i efterhand så låter det som en mkt bra idé :D

KGK, vill du köpa :brynad
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Edit: En kollega anlitade en entreprenör som använde en manick som riggades i ett vattenfyllt vanligt borrhål och apterades med en krutpatron i storlek med en hagelpatron. Resultatet blev "plockvänligt" som vid vanlig sprängning och gjordes i golvet i hans kök utan att ens kylskåpet 3m därifrån hickade till. Vet inte vad metoden kallas, men billigt var det dessutom. Jag har planer på att anlita honom till stenarna i min gräsmatta när jag får tid..

Så gjorde ju Robert De Niro i The Score när han skulle bryta sig in i kassaskåpet! Borrade ett fett hål, fyllde skiten med vatten och sprängde jeveln med en liten poff. Kassaskåpsdörren flög dock åt helvete!!!1

Haha Dee_cati, måste säga att jag skrattade rätt hårt åt dina sista bilder! Fy fan vad mycket sten hahaha!
 

Mac_85

Varför ha tråkigt, när man kan ha kul?
Gick med
16 Jun 2008
Ort
Falun
Hoj
Honda cbr 600 -91
Har själv inte orkat läsa alla inlägg. Men jag röjde bort massa feta stenar från gården förra sommaren. Åkte och hyrde en bensindriven Cobra-maskin/ massa stora metallkilar och en jätteslägga. Sen var det bara att borra hål ( man lär sig vart man ska sätta hålen) , banka i kilar med släggan, så spricker stenarna ( asballt, om man inte orkar vänta på snigeldynamiten). Det var faktiskt skitkul, jag slog sönder väldigt stora stenar med den metoden. Men man fick dela stenarna i flera delar för att få bort dom. Och ett spett och en stark polare kan behövas också.=D
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Så gjorde ju Robert De Niro i The Score när han skulle bryta sig in i kassaskåpet! Borrade ett fett hål, fyllde skiten med vatten och sprängde jeveln med en liten poff. Kassaskåpsdörren flög dock åt helvete!!!1
Ungefär som:
[YOUTUBE-ID]dxgPX5-cmvc[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top