SR 500 ska väl bli Brat style kanske...

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Säger bara en sak BLANKT PAPPER:D
 

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:tummenupp
Bara att gratta! Snygg o laglig :va

Själv går man fortfarande i väntans tider, lagas eller lösas in
Och bygget står fn helt still, trodde jag fått grepp om tankbygget ... näää, bröt ihop och funderar på att börja knyppla eller nåt istället. Ska kolla på en XS tank i helgen och se om den går att modda dit så länge.

... och nu ska det läggas trallgolv på altanen :)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Såg ju att MrMadMax vägt sin då kom jag på att det gjorde jag med när jag besiktigade & 144kg fulltankad & 174 ska den väga orginal så ganska mycket man kunde slänga med andra ord:tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Duktig viktbesparing där ja. Ska den väg 174 kg fulltankad original eller är det torrvikten?
Står i mina papper att den ska landa på 180 kg, och det väger då inte min i dagsläget.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Såg ju att MrMadMax vägt sin då kom jag på att det gjorde jag med när jag besiktigade & 144kg fulltankad & 174 ska den väga orginal så ganska mycket man kunde slänga med andra ord:tummenupp

:)

Det var som sagt en bra bantning! Sicken lättviktare! Då har jag något att sikta på inför nästa säsong ;)
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Ja jag sökte bara på webben & med alla vätskor ska den väga 174 har ej kollat i papprena. Sen så var det ju stor pakethållare & annat bös på den så visst fick man bort lite. Vad väger rallyfikens i dagsläge då ??? Nu har jag äntligen lyckats få klart med elen i badrummet med:tummenupp så nu är det bara å vänta på badkaret som sen med ska elas in....men nu kanske man hinner ut i garaget lite igen. & MMM sickta på det är inte så svårt att banta de gamla hojarna iallafall :)
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Nu ligger ju motorn på arbetsbänken och har fått sig nya kolvringar, ratchet-wheel till kicken, och ska få nya packningar+olja och lite färg. Så just nu väger den väll in på styva 100 kilo give or take. Ska se om jag kan väga den på nått vis.

Skulle tro att din väger mindre än min, din är ju kapad här och där medan min är rätt original, än så länge.
Fick någon konstig idé här om dagen att kapa bort hela bakramen och konvertera till singeldämpare och en lite sadel bara.
Men det får bli till vintern, eventuellt.

Dock står motorrenoveringen still för jag skar upp mitt finger på en båtmotor i söndags så det får vila nån dag till så det inte spricker upp igen.
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Trist med fingret själv har jag konstant sprickor det suger det med men va fan. Dock så tycker jag det är snyggt med klassisk dämpning på såna hojar annars kan man bygga om nyare, få ihop den till nåt fränt istället för att snöa in i skumma ombyggnader finns ju ändå massvis hojar med singeldämpare. Bra min ide...själv så tror jag att min nästa ska vara utan dämpare & med 0.8 i ringtryck istället som polarns hoj & han har ju kört över alperna ner till Italien osv så det måste ju funka att brumma runt hemikring fint på :tummenupp
 

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Du kommer nog gilla stuket på hojen när den sitter ihop. Lite Mad-Max-caféracer/Rat-bike.
Blir nog en del naket/klarlackat stål/alu och mycket slipade/borstade detaljer med avbrott av blank-svarta delar och gul.

Hur gör man med allt originalkrom? Vill ju ha kvar den enorma framlampan men inte måla den då den faktiskt är i fint skick.
Klä in den med läder?
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Jävligt snygg hoj, får mig på köp och byggtankar när tid och ekonomin finnes! :rolleyes:
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Du rallyfisken tycker dina ideer låter kanoon så sätt igång & bygg lite nu då...& tackar Lindev kul att kunna isperera lite.
Så nu har den snart gått 100 problemfria mil ( skruvat åt en fotpinne) & 100 mil går ju rätt snabbt att köra på en sporthoj men med denna blir det mest kortare turer.
Men jag stannede till & tog lite kort med min Lomo app :)
Så såhär ser den ut iallafall2012-05-24-20-35-18.jpg2012-05-24-20-35-42.jpg2012-05-24-20-36-21.jpg2012-05-24-20-37-22.jpg2012-05-24-20-39-35.jpg2012-05-24-20-40-38.jpg
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Snygga bilder, gillar den på drevkåpan i motljuset skarpt!

Bygget fortskrider faktiskt. Motorn sitter ihop mer eller mindre till 99%, ska mest spänna lite saker och lyfta in den i ramen. Sen kommer ju allt sånt man förträngt, igen-ärgade omkopplare och annat skit.

Tyvärr lyckades jag ju skära upp ett finger här om veckorna. Lagom till detta var läkt så slog jag av långfingernageln på högerhanden :huvet
Men skam den som ger sig, inhandlade gummiklädda finmekanik-handskar hos färghandlaren :)va) igår så det ska nog gå att lösa det sista utan större besvär.

Men innan det eventuellt kommer upp några bilder eller en byggtråd så ska det åkas till Sweden Rock Festival och drickas öl och härja i nästan en hel vecka.:fyllisar:yoparty

Ser man herrn där nere mån tro?:hej
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hehe själv så stansade jag bort en bit av handflatan häromdagen men mest skinn när jag Helicoilade.....klantigt nääää.
Nån Svennerock blir det inte men Gävle & Ministry sen förmodligen den skumma lilla Norberfestivalen.
Upp med en tråd nu så man kan lägga sig i & böka jag kanske hinner starta en på min 2:a SR annars & hur skulle det se ut.
Visst är det fint att man inte orkar dra fram systemkameran men det blir ju så roligt med de här apparna i telefonen minns när man gjorde polaroidtransfer på riktigt & jag gillar det skarpt:tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Spöregn & öppet filter inge bra kombo men det verkar som jag klarade min med att tömma förgasaren. Nån som vet vart man köper överdrag till filtrena???
Sen så http://www.caferacerculture.net/ hehe..
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Lite hjälp skulle va fint har aldrig haft axpump men jag tror att membranet till den har pajat.
SYMPTON : Vid fullgas när den börjar komma upp i varv så dör den & man måste backa tillbaka med gasen är det så det blir när pumpen inte är med??? På en vanlig så skulle jag gå upp i munstycke men det har ju funkat innan så jag tror ju att det är nåt annat...
Tipps TACK
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
jaha efter en hel dags fÖrgasarmekande sÅ har det blivit bra igen:tummenuppsÄkert haft bort fÖrgasaren
40 gÅnger byggt mellanrÖr till filtret mm. Men hur som sÅ gÅr den bra nÄr jag gick ner frÅn 330 till 290 pÅ huvudmunstycket fÖrklara den dÅ.... nÄr den gÅtt bra 100mil pÅ den gamla bestyckningen. Tog en provtur till Italja bike pÅ 8 mil & det funkar kanon * att de bÖrjat sÄlja MV Agusta som var riktigt najs lilla 675an.
 

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Ort
Vischan
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
jaha efter en hel dags fÖrgasarmekande sÅ har det blivit bra igen:tummenuppsÄkert haft bort fÖrgasaren
40 gÅnger byggt mellanrÖr till filtret mm. Men hur som sÅ gÅr den bra nÄr jag gick ner frÅn 330 till 290 pÅ huvudmunstycket fÖrklara den dÅ.... nÄr den gÅtt bra 100mil pÅ den gamla bestyckningen. Tog en provtur till Italja bike pÅ 8 mil & det funkar kanon * att de bÖrjat sÄlja MV Agusta som var riktigt najs lilla 675an.

Hade inga som helst råd att komma med men, Gott att det löste sig! :tummenupp
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Idag blev det en tur så polarn med aphängarstyret fick övningsköra lite ( bra hoj att öva på...) till Blodsvenns hojutställning i Strängnes fin blandning av hojar & några roliga vinnare men som vanligt mest dyrt putsat skit som vinner...Men det var kul att se Motor Guzzi Triken ( som kört på isen osv) från Motala JÄVLAR VA FRÄN den är .
Så här kommer lite bilder på den & oss som körde (mitt Duccebygge hängde med med)IMAG0208.jpg2012-08-25-11-39-43.jpg2012-08-25-15-36-53.jpg
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top