SR 500 ska väl bli Brat style kanske...

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Cool lösning! :tummenupp

Har inte funderat så mycket på säkerhetsfunktionen hos kedjeskyddet... men det verkar ju rimligt att det räcker med en båge över kedjan där bak för att förhindra att kedjan kommer som ett piskrapp.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Han har iallafall styret "rätt" men här ska ni få en klassiker som är om motorcyklar & ingen såndär gubbrock....
http://www.youtube.com/watch?v=NzOqHNb1PCM
Idag så fick jag nya däck till hojen med ska bara orka & hinna sätta på de nån dag, men nu ut & skruva Vespael...
Så att inte förglömma så kom ju Ministrys nya skiva i veckan ( Relapse) :tummenupp:tummenupp:tummenupp:tummenupp:tuttar:yoparty:yoparty:D:D

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Jodå de han lever & släpper rätt mycket med sina olika band + att Ministry kommer till Gävle i sommar :)
Här har vi snöstorm just nu...

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
jaha vad kom hem till garaget idag då?????

Bifogat

• IMG_20120405_162131.jpg
    IMG_20120405_162131.jpg
    229 KB · Visningar: 137
  • IMG_20120405_161243.jpg
    IMG_20120405_161243.jpg
    235.8 KB · Visningar: 167

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Är det en SR igen? Ska det bli något liknande, eller ska du knöka i Trajja-motorn iden? Vore hårdrock. Fast man kanske vill ha lite kraftigare ram till den motorn.

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
:tummenupp
Nya utmaningar :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Japp en 400 med 500 cylle i delar bytte till mig den mot Lunan tyckte det fick råcka med skotrar. Trajjamotorn kanske får sig en gammal cb750 ram polarn ville byta mot att jag gör klart lite el som han tröttnat på nu när han sålt sin hojbyggar & mekaniskaverkstad på en Ducce till hans syrra men först ska Vespan ihop & på sommaren vill jag köra istället för att bygga däremos så ska nog GSXR en säljas om nån är sugen att bygga nåt på den ca femton eller så....

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Öööh, vafan har hänt med fälgarna? De ser ut som att herr sliprondell har hälsat på lite väl mycket. Skulle nog se mig om efter alternativ då de inte ser så stabila ut. Kanske bara jag som är harig av mig.

För övrigt är jag avundsjuk trots att jag har ett liknande lik i garaget. Känns som att det aldrig blir fixat:(

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Hehe jodå det är polarn som börjat att lätta lite så man får nog ta & snygga till det lite, kanske fräsa eller köra med skrika så tror jag att det ska bli bra. De är ju så grova så jag tror att de kommer att hålla fin dock så kan det nog gå åt lite balansvikter sen...Ja detta projekt fick jag med lite tracker bakdel osv. det är han som gjutit upp några & sålt på blocket som är förra ägaren annars så har jag inte kollat nåt förutom att cyllen inte sitter på..
På tal om nåt annat är det jobbigt att byta däck själv på en sån här har ju alltid kört med maskin men jag köpte nig 2 däckjärn på Biltema idag.

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Hehe jodå det är polarn som börjat att lätta lite så man får nog ta & snygga till det lite, kanske fräsa eller köra med skrika så tror jag att det ska bli bra. De är ju så grova så jag tror att de kommer att hålla fin dock så kan det nog gå åt lite balansvikter sen...Ja detta projekt fick jag med lite tracker bakdel osv. det är han som gjutit upp några & sålt på blocket som är förra ägaren annars så har jag inte kollat nåt förutom att cyllen inte sitter på..
På tal om nåt annat är det jobbigt att byta däck själv på en sån här har ju alltid kört med maskin men jag köpte nig 2 däckjärn på Biltema idag.

Har du en bakdel till salu så hojta till. Hittar bara prylar i England och tycker frakten på 50-60£ dödar glädjen något....
Såg en bak på blocket som din polare gjort och den vart ju hel-rätt.

Byta däck över lag är ett jävla n***rjobb. Krängde på T63:eek:r på min gamla Jawa, det kosta mig fan nästan ett finger.
Kör du slanglöst på denna eller? Hört att man kan göra båda lite beroende på hur bra fälgen mår.

Behöver du motordelar eller ljuddämpare så hojta till. Insåg att jag har en kasse med olika dämpare och ett antal lådor med massa små-plock. Även en TT500 vev skymtades i en av lådorna jag körde ut till verkstan igår.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Jag kollade med polarn & han har 3 st kvar 500:- + frakt tar han för dem så det är väl okej med tanke på att han köpte sin för 900:- (säg till så får du hans nr)
Jag kör med slang hittade inga däck med "rätt" mönster som var slanglösa sen tror jag att man kanske kommer att köra med lite mindre ringtryck. Angående ljuddämpade så sitter det på nån dyr frän sak så det blir nog fint med den sen så måste jag kolla cylle & mäta ifall det är rätt kolv osv. men nu ska jag bygga klart mitt badrum som är färdigkaklat dock så måste jag måla tak & fönster +dörr & dra el, men nu ska jag ut till Vespan :tummenupp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ska bli kul att se hur lika/olika det blir förra bygget.
Men, är det bara jag som tycker att den här hojen förtjänar en egen tråd?

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Klart att nya hojen ska ha en egen tråd :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ja ja den nya ska få tråd...Nädå kul att nån vill se & komentera lite för det är lite trist att bara meka hemma förut hade man ju stort garage med massa kompisar, men det skulle ju bli mc klubb & det kunde de va själva tycker jag. Nåväl fick dit nya framdäcket & det var ju helt klart bökigare är med maskin som jag är van vid men med lite såpavatten & 2 däckjärn från biltema så gick det rätt fint.
Nu måste jag sladda slut på det 2:ra innan det blir byte för bakdäck kan man ju ha kul med:D

Bifogat

• IMG_20120412_215802.jpg
    IMG_20120412_215802.jpg
    182.6 KB · Visningar: 62

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Vad är det för däck? Snyggt mönster, ser ju ut som det klarar en och annan regnskur och lite grusbus om man vill. Men det ser lite smalt ut, kör du med 90/90-19 eller 100/90-19?

I morgon hämtas mitt lik hem från dvalan i farsans hus:banana Sen ska det bara gjutas golv i verkstan och eventuellt måla det innan inflyttning av allt kan ske, fan va mycket skit man har:D

Kanske blir vi färdiga samtidigt även om jag starkt tvivlar på det:glömdet

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...