SR 500 ska väl bli Brat style kanske...

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag har kommit över ett klistermärke där det står dansbandskanalen.se och så är där en fin stjärna. Ljusblått är det med svarta och vita linjer. :tummenupp

Kan posta över det till dig om du känner dig sugen:rofl

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hehe nää dansband hoppar jag gärna men visst skulle det funka. Jag lyckades däremot att skruva ihop tändingslåset som jag råkade fibbla isär... & koppla ihop all el (förutom motstånd till blinkers) & få in det i lamphuset:tummenupp
Så nu är det tråkiga gjort + all jag köpte massa olika kattstrypare idag så man kan få lite snitts på eldragningen.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ihopsatt & provstartad på 3:e kicken:tummenupp
Dock lite funderingar hur får man blinkers att blinka snabbare????? Jag kör ju med kondning utan batteri för just nu så lyser de bara....
Har även plockat ner förgasaren så att jag kan beställa srörre munstycken för den gick pissesnålt nu.

Bifogat

• P1050212.jpg
    P1050212.jpg
    162.3 KB · Visningar: 114
  • P1050213.jpg
    P1050213.jpg
    162.7 KB · Visningar: 133

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Blev hård som vanligt. :tummenupp
Är det originalblinkers eller andra? LED eller glödlampa? Låter som att du kanske behöver byta blinkrelä eller kompensera för eventuell effektskillnad. Eller så kanske relät inte funkar lika som det gör med batteri, kanske får annan spänning? Skulle behövas mätas en del känns det som.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Led men jag kan inte mäta sånt kan du??? & tack:tummenupp
För snabbt så är det ju bara att sätta dit motsånd men inget blink alls???

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Kan vara så att det behövs motstånd ändå. Ibland blir det så att relät "fastnar" i slutet läge om det inte stämmer med motstånden. Kan komma över och mäta lite om du vill ha hjälp, har ett par motstånd som ligger i garaget också som vi kan testa med.

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Ska du verkligen lacka tanken och sadeln?
Tycker det ser jäkligt fränt ut nu. Lite transparent pulverlack på grejerna så borde det hålla sig:)

Glittriga stjärnor från någon hobbybutik hade kunnat va fränt det med. Typ sånna som ungarna klistrar/kastar omkring sig i skolan:D

Led in din dotter på den mörka banan tidigt och be henne "låna hem" sånna till pappa så slipper du skämmas när du ska lulla runt på Panduro med alla pyssel-tanter:hihi

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Fiffan vilken galen hoj! :rock

Styret får mig att tänka på Björn Borg!
bjorn-borg.jpg
Hmmm. :va

Ut å gasa nu, vill se livevideo på underverket! :fakta

:hej

/e

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
Kan vara så att det behövs motstånd ändå. Ibland blir det så att relät "fastnar" i slutet läge om det inte stämmer med motstånden. Kan komma över och mäta lite om du vill ha hjälp, har ett par motstånd som ligger i garaget också som vi kan testa med.

Tror jag hade liknande strul med LED... finns beskrivet någonstans i min evighetstråd men grovt sett så löste jag det med likriktardioder för att förhindra bakström (som gör att det lyser hela tiden)... men det ska gå lika bra med motstånd som Bonzo är inne på... Tyckte själv bara att likriktardioder var en snyggare lösning...

Hoppas att jag kom ihåg rätt nu :)

Gott att du kommit så här långt! Undrar hur det kommer att kännas att hålla i det höga smala styret när man kör, spännande!? :tummenupp

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tycker nog också att du ska ta funderare på om du ska lacka sadel o tank med annat än klarlack ... den ser ju hur grym ut som helst! :yoparty
Sy en sits lite mindre än sadelytan så man ser den råa metallen, i samma material/färg/struktur som remmen till tanken, så är du hemma.
Kanske kan du pimpa bakstänkan och fånga upp nån färg som du tex stripa tanken med, för helhetsintrycket?

Nåväl, 5 tummar :tummenupp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ska du verkligen lacka tanken och sadeln?
Tycker det ser jäkligt fränt ut nu. Lite transparent pulverlack på grejerna så borde det hålla sig:)

Glittriga stjärnor från någon hobbybutik hade kunnat va fränt det med. Typ sånna som ungarna klistrar/kastar omkring sig i skolan:D
Led in din dotter på den mörka banan tidigt och be henne "låna hem" sånna till pappa så slipper du skämmas när du ska lulla runt på Panduro med alla pyssel-tanter:hihi

Tackar men ett litet missförstånd har skett det är redan sidenmatt klarlack på alla grejer. Ända jag ska lacka är ju bara nåt kraffs monster eller text så nästan all yta kommer vara som den är:tummenupp

Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Tack BB var ju säkert modern samtidigt.....Men jag ska fibbla med förgaseriet lite innan jag kan gasa.MadMax jag har för mig att vi hade samma problem att det gick genom indikatorlampan så att alla lös samtidigt. Men jag kanske minns fel...Styret kommer ju helt klart vara nåt annat mot man är van vid:D
Zäta min tanke var att sadeln ska vara sådär det blir ju ingen semesterhoj direkt. Men när jag kladdar på nån färg så kan det nog bli lite här & där så att det KNYTS ihop:)

Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Idag var jag förbi & skulle köpa munstycke 330 ska tydligen va bra till detta men det fanns bara 350.
Så jag mätte upp bägge munstyckena med mätpinnar & sen slipade en nålformad pinne som var 2hundradelar mindre än jag ville ha &tog lite slippasta & vipps 5min senare så hade jag ett munstycke att testa med ikväll:tummenupp
Sen så slipades även trotteln av 1.23mm för det har jag läst på nätet med att det ska funka fint vilket då återstår att se.

Bifogat

• R0010681.jpg
    R0010681.jpg
    154.8 KB · Visningar: 64

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar men ett litet missförstånd har skett det är redan sidenmatt klarlack på alla grejer. Ända jag ska lacka är ju bara nåt kraffs monster eller text så nästan all yta kommer vara som den är:tummenupp

Supersnyggt!!!
:tummenupp :tummenupp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Jaha sådär inte provkört ännu men det lät jävulskt mycket bättre tror att jag är nära nu ,men det visar sig när man tar sig en repa:tummenupp

http://youtu.be/IGko8mAag-E

Just pissig mobilfilm...

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Satan vad jag har saknat det ljudet!!!:yoparty:yoparty:yoparty

Nu jävlar gäller det att ta sig i kragen och klämma ihop min egen motor. Är ju bara lite packningar och ett drev som saknas vad jag kan minnas. Blir iof att köra med begagnad kolv+ringar, eller är det bara dumt att snåla på? Pallar inte med att hona den nya cylindern och skit men det kanske inte behövs om man kör med gamla ringar+kolv som suttit i den tidigare?

MrMadMax

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2007
Hoj
street triple, tr1 x 3 (byggen), speed triple (såld), sv650 (såld)
... MadMax jag har för mig att vi hade samma problem att det gick genom indikatorlampan så att alla lös samtidigt. Men jag kanske minns fel...

Sant + ett blinkersrelä från biltema (typ "Motståndsoberoende" eller vad det heter)!

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Hena lite iallafall så blir det säkert okej räcker med biltema grejer.
Tog hojen till jobbet i morse & kom fram:tummenupp
Hem gick med fint startade på 1:a kicken. Sen åkte jag runt & fixade lite prylar som tuta & reflex mm. Ända som måste fixas vad jag märkt hitils är:
Vinkla ner framlyset
Slipa bort lite mera färg på riserserna så att man kan dra åt styret lite mera.
Kolla varför neutrallampan inte lyser( känns mindre viktigt)
Men satan va kallt det var idag.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Tackar kul att folk verkar gilla den.
I Lördags skulle jag sätta dit tutan & då råkade jag borra genom pluggen i tanken....Men efter avtappning & en m6:a med lite klet så var det fixat & såhär blev det:tummenupp
Sen en kass åkbild från fredags som skiten tog.
Dock så strular blinkersarna fortfarande tack ändå Bonzo vi får försöka kluravidare...

Bifogat

• R0010686.jpg
    R0010686.jpg
    166.9 KB · Visningar: 128
  • IMG_7153---Kopia.jpg
    IMG_7153---Kopia.jpg
    61.5 KB · Visningar: 149
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...