SR 500 ska väl bli Brat style kanske...

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
ball hoj! :tummenupp

kan du inte bjuda på en helhetsbild från sidan i dagsljus?

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Hoj
Hojlös igen...
Tänkte på din fugge där.
Är det en eftermarknads variant som kommer från någon annan hoj?
Har en XS400 med dubbla, men "öppet filter" är ju ett helvete att ställa på vakuumförgasare?

Hur har du gjort?!

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Dagsljusbilder kommer men nu har jag rivit i elen igen då jag blir helt dum i huvudet på blinkersrena så om nån vet nåt bra tipps på hur man gör på denna hoj med mysko elsystem kanske kunna dra lite nytt vid sidan om så tar jag tacksamt emot alla förslag.
Fuggen finns en bra länk på sidan 2 av tråden på hur man får till men jag bestyckade bara om slipade trotteln & pluggade vakumet så gick den finfint :tummenupp

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Har hittat ett elschema för din hoj och har ett par idéer om vad det kan vara som spökar, så jag tror nog vi ska kunna få ordning på det. Har tid i stort sett vilken kväll som helst i veckan så det är bara säga till så går vi på´t igen.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Fan va fint jag kan alla kvällar efter halv åtta då sover ungarna imorgon ännu tidigare & cyklar du så finns det öl.
Jag börjar dock tro att nåt är galet för blinkersen funkar så länge som inte H4 lampan sitter i:dummer
Vi kan höras på dan go natt alla.

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
kanske missat ifall ngn skrivit detta men om du har indikatorlampa så koppla ifrån den och släng dit led blinkrelä som du kan köpa på biltema. Var så på min hoj och detta löste problemet.. Vet dock inte om det funkar på din:tungan

Oj ngn hade visst redan skrivit detta :D

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Photo2012-03-19201837.jpg

Kan bjuda på en bild från idag. Uppdatering få EST stå för.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ja tacksomfan :tummenupp:tummenupp:tummenupp
Nu funkar all el (biltema relä som visst skulle kopplas om & ha lite egen jord osv...) + att alla onödiga sladdar & kontakter är borta. Det är jävligt skööönt för det ända jag nu ska klura ut är vad för däck ( lutar åt grus/ grova ) & nåt med färg på tanken men det känns som det kan få gro lite till för jag är även rätt nöjd med hur det är nu. Men jag ska fixa lite bättre bilder så man ser.
Så tack Bonzo än en gång för jag hade nog varit där flera kvällar innan det hade funkat & då skulle det mest bero på tur...

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Okej en dålig mobilbild har jag hunnit med. Däremot så har jag kört en del:D:D:D:D

Bifogat

• IMAG0076.jpg
    IMAG0076.jpg
    173.2 KB · Visningar: 243

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
Den måste du få mycket frågor om när du stannar till. Hur är den o köra med det styret? Får för mig att det måste vara vingligt men det kanske inte så alls.....cool vart den i varje fall :tummenupp

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Grattis till ett superskönt bygge! :tummenupp
Själv har man varit iväg en vecka och hjälpt föräldrarna, dags att kavla upp ärmarna :)

Pato

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Honda Cb 550 (600cc) K3 -78
tycker ändå du borde vända lyset upp å ner för att få lite kaxigare utseende. annars en ball hoj:tummenupp

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det är ju så det knollar i ögonen!:tummenupp

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
vadå ska man bygga en hoj och ha målet att man ska reta andra människor pga utseendet? :va men om skaparen tycker det är vackert själv så får han ju självklart ha det så :) den är ju cool !

Det var en komplimang:hej

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Fan, den blev ju stenhård !!!!
Grattis.:tummenupp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Tack som fan alla, där ser man byggt en hoj som inte bara var tusende människa tycker om konstigt det känns då..
Men angående hur den är att köra så är det hur stabilt som helst släppa styret osv inga problem däremot så drar det in utavbarahelvete i ärmarna. Så med tanke på att den är sänkt 70mm fram & inget bak så väldigt bra. Lyst KOMMER vara uppåt annars så sticker tändningslås & mätare upp & det är fulare + att jag gillar det :)
Trajjamotorn är läget för kugget från startmotorn av på de skulle starta med kasst batteri & den baktände annars nästan komplett & låga mil. Kanske säljer beror på pm:a om du är sugen så kan vi snacka annrs så tänkte jag laga & försöka få i den i nån gammal Trajja ram fast det har jag ingen än så....
Idag har jag handlat 8mm rostfri stång som ska bli kedjeskydd nästa vecka är planen:) & helicoilat Skiitens topp + borrat ut grispick så hoppas att han nu får ihop motorn fast ena lägesstiftet är rökt...

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Var förbi polarn & lånade en rörknäck & lite värme, så nu har jag ett rostfritt kedjeskydd som kan sitta på förjämnan. ? att han med fick hålla i lite :tummenupp

Bifogat

• R0010713.jpg
    R0010713.jpg
    192.8 KB · Visningar: 148
  • R0010715.jpg
    R0010715.jpg
    165.4 KB · Visningar: 124

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Rob Halford hade väl ett sånt där styre, till en långgaffel dessutom, vill jag minnas. Den blev riktigt cool, du kan det där med att bygga utanför lådan s.a.s. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept