Sr 500 Tracker

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Jepp...JB Weld fixar det mesta. O du hade det gratis på jobbet va ? :hihi

Var fan hittar du alla coola hojjar ? Har den rullat i Burma...?? Fan va coolt..:rock

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Hopp sista inlägget borta... Skit i det. Igår spolade jag ur oljetankern i ramen för att få ut all blästersand ställde ventilerna & lödde dit en jord till lyset:) Så här är en teaser på lite färg val. Är lovad resten på måndag så då kan man börja bygga ihop hojen:)

Bifogat

• IMG_20130321_212149.jpg
    IMG_20130321_212149.jpg
    236.3 KB · Visningar: 122

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Hopp sista inlägget borta... Skit i det. Igår spolade jag ur oljetankern i ramen för att få ut all blästersand ställde ventilerna & lödde dit en jord till lyset:) Så här är en teaser på lite färg val. Är lovad resten på måndag så då kan man börja bygga ihop hojen:)

Har något svagt minne av att du pratade om färgsättningar när vi fixade blinkarna, men kan minnas fel. Hur som helst så blir det nog hårt med den där färgen i kontrast med stuket på hojen. Ser riktigt bra ut.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Så här kul var det på Gillersklacks Skidanläggning https://www.youtube.com/watch?v=ikWX49v5uaQ&feature=youtube_gdata_player
V broms var ingen hit med massa lössnö blev isbelläggning = ingen broms men hur kul som helst :) blev ca 3 timmar. MC bygget får försätta nästa vecka tyvärr så missar man en rolig fest på AB Anfall ikväll men å andra sidan så är det jävligt kul att på skidor med familjen:)

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Älskar lyktan...nu kom jag ju på att jag måste beställe en keps till min oxå !

Grymt hopp...vad det du eller tvingade du barnen o hoppa :hihi

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Tack jag brukar inte gilla kepsar men den satt på & kändes helrätt. Det är jag som dragit fram min gamla GT som är ca 20 år gammal :) efter att bara kört hoj & druckit öl i ca 17 år så tänkte jag i somras att man kanske skulle börja att röra på sig lite igen...Det är en som jag känner som tagit över Gillersklacks skidanlägning i vinter så jag frågade om det gick bra att cykla lite. Först fick jag bara köra på kvällen vilket jag inte orkar fördå är ju liftarna inte igång men sen så sa han okej. Men jävlar va svårt det var att åka ankarlift med cykel i snön...Annars var det lite spårigt & gamla V-bromsar + pudersnö = is = ingen broms ( ska se om man orkar svetsa på nåt fäste för skiva men då måste jag köpa nytt bakhjul med) Angående ungarna så blir den stora 5 om en månad & henne lurade jag iväg i smala skogsbackar idag hon har ju kört skidor i 4 dagar nu:D & lille 3 1/2 så de borde nog lära sig hoppa snart lillen försökte köra ner från en liten lastkaj häromdagen, dock så flög han över styret & tjejen (stora) tjatar på att jag ska lära henne hoppa i år så det verkar vara en ljus framtid för dårskap här :D:D
Imorgon ska jag hämta resten från lack iallafall snackade med han nyss & allt är klart :)

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
:hihi

Så högt hoppade inte ens jag med snowboard :D

Kul att ungarna tar sig med skidåkningen...fan va glad man blir. Min dotter klämde "svarta" branten i Branäs och pappa var stolt som en tupp :tummenupp

Väntar på lackbilder..

:rock

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Började pilla ihop hojen lite sakta har dock lite annat att styra med så det blir inte så mycket tid kvar. Men så här ser det ut:)

Bifogat

• IMG_20130325_210214.jpg
    IMG_20130325_210214.jpg
    242.8 KB · Visningar: 108

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Grym färg!
Minns att du opponerade dig när jag i början tänkte välja matt svart på min... nu blev det kanske inte så j-a mycket roligare med vitt, men defenitivt ovanligare, och du sätter verkligen färg på våra sverige-byggen :tummenupp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ääää din blev ju kanon mera sober liksom passar ju inte mig sånt som måste hållas efter... Tattoo polarn från bigslicktattoo mogge & jag ska dricka lite öl nån kväll å kladda på tanken med. Vill dock först få ihop den så man får nån känsla för stuket först. Så måste jag köpa lite färg med.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Måste bara säga att jag är sjukt nöjd med lacken änsålänge.
Fortsättning efter påsk...snyft...

Bifogat

• IMG_20130326_212152.jpg
    IMG_20130326_212152.jpg
    245.3 KB · Visningar: 136

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Helt fantastisk färg.
Blir en riktig sommarbåge, den där färgen får mig att tänka att den skulle passa perfekt på en boardwalk i Kalifornien.

Typ:
http://www.socaldailyphoto.com/wp-content/uploads/2013/03/beach-cruiser-bike.jpg

Får hjälp att bränna ihop bakramen på min hoj i helgen, sen är det bara resten kvar. Känns som om jag borde sätta lite fart så jag blir klar innan sommaren är över.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Hoppas det går fint med bakramem då :)
Visst blir den sommrig tror man kommer bli glad av att se den:)
Idag hittade jag lite tid att svarva små axlar med spårryttarspår i till fotpinnarna. Får se om man hinner klart till California solen i sommar...:)

Bifogat

• IMG_20130327_123912.jpg
    IMG_20130327_123912.jpg
    237.4 KB · Visningar: 103

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Tackar tackar blev jättenöjd med färgen :) kepsen följde med lampan & normalt spå hatar jag dem men så fort jag monterade lampan så kändes det helrätt.
Glad påsk på alla nu drar man till en gammal bondgård med utedass :)

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Glad påsk EST!
Låter spännande med öl och måslarsession. Inspireras av påsken kanske :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Här går det lite trögt med. Får skylla på vårsolen:) Jävlar va mycket längre tid det ska yta att sätta ihop något. . men idag fick jag till Olje kylaren å började på elen.. Så har jag även varit iväg å köpt färg till tanken:)

Bifogat

• IMG_20130405_204203.jpg
    IMG_20130405_204203.jpg
    240.4 KB · Visningar: 113
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!