Sr 500 Tracker

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Jag slaktade min plint till reläet så jag har 3 lösa sladdar istället. Nu har jag ett biltema-relä för vanligt glödljus, 100W (hoppas det är max 100W bara:D)
Ska ta tag i det så fort jag lånat på mig laddaren. Tänkte det borde funka att köra den som spänningsaggregat också.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Köp ett sånt som jag har & koppla även ett friskt batteri till.

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Köp ett sånt som jag har & koppla även ett friskt batteri till.

Fast jag kör ju inte med LED-blinkers nu. Har vanliga glödljus på 10W.
Får se hur jag gör. Köpte en sådan där lite klassisk omkopplare på Bikeline för ett tag sen. Ska se om jag kan få den att fungera. Har också en likadan brytare som du använder.
I morgon ska jag åka till en polare och dricka pilsner så i helgen händer inget med hojen.:fyllisar:hihi

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Jaha kör du vanliga oki koppla sladdarna till samma siffror så ska det väl funka då :) Jag ska med få öl idag :)

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Jaha ölen gick det fint med dock när jag vaknade i Lördags så var det 39g feber & bakfylla inte så lyckat idag smet jag ut 5 min för 1:a gången (sitter i karantän hemma) för att kolla placeringen på Kosomätaren som ser jättefin ut & kom här om dagen :)
Jag tror att den ska få bo vid tädningslåset vad tycker ni???IMG_20121129_203348.jpgIMG_20121129_203459.jpgIMG_20121129_203804.jpgIMG_20121129_203821.jpg

guruville

Döende.............som alla andra
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
R1-00, cb500-72 café, rm 250-02, cb 500-73, ,rm465-81,Honda xr500 -84 enduro,Honda XR500-84 Gatreg, Monkybike -10 184cc mc reg, honda xl600r 1983gatreg
ser riktigt trevligt ut som alltid :tummenupp Du håller nog än värre byggtakt än vad en anna gör och alltid med snygga nytänkande detalje. Klart schamponerande!:Bugar

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Kan bara hålla med Guruville, gillar ditt sätt att lösa saker på :tummenupp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Tack grabbar:) Nu är jag äntligen frisk igen dock så har nåt kommit i vägen för SR bygget...
Jag har efter drygt 2månader fått delar till min Kawa 1500 så idag börjades det att skruva ihop motorn efter att ett lager i växellådan flyttat sin ca 2mm & orsakat att växlarna hoppde ur...( tur att man måste riva precis hela motorn för att komma åt).
Men nån kväll till så ska väl motorn iallafall vara ihop:tummenuppIMG_20121203_205132.jpg

Alltid gott med en öl eller 2& & lite Tobbeblårök sällskap i det varma garaget med:)

Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ja den där tänkte jag bara fixa... tror intre jag ska bobba eller nåt blir nog bara att kränga när den är klar ( måste ha lite stålar till ny ölveranda efter dräneringen...)
Kondingen syns säkert på nån bild sitter stående under sadeln ( cylindrisk sak) mot motorn till likadant på den 2:a kolla i garaget. De är stora för att sitta på de här småttinghojarna:D

rallyfisken

Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Fan, jag trodde du skulle trycka in en Viragomotor i SR:en:död.
Fet-avis på tanklocket, hade glömt bort hur snyggt det var.:tummenupp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Japp där är den :D kawa a
Tack jag blev med nöjd med locket .

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Jo locket har jag slängt mer än ett öga på oxå :D Läckert !
Det där med konding blir jag mer och mer sugen på...så den laddar inte ur över vintern ?
Och man kopplar in det som ett vanligt batteri ?
Hur stor konding tror du jag skulle behöva till min Kawa 1100 ?

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Jag vet inte grejen är det att sr:en har 2 elkretsar en till lyse det är den jag har kondningen till. Sen har den seperat till gnistan & tändningen den går direkt från spolen tror jag??? Kör man med kondning på ett vanligt system så måste hojen starta på en gång typ annars inget kvar till gnistan vad jag förstått. Men jag är rätt pissig på el så nån som kan kan väl skriva nåt vettigt :)
Kul att locket gillas :tummenupp
Ska bli roligt att få fortsätta med hojen snart ska bara se om jag först orkar hinka i kawamotorn eller om det blir lite SR...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Jo locket har jag slängt mer än ett öga på oxå :D Läckert !
Det där med konding blir jag mer och mer sugen på...så den laddar inte ur över vintern ?
Och man kopplar in det som ett vanligt batteri ?
Hur stor konding tror du jag skulle behöva till min Kawa 1100 ?

Alltså, konding funkar ju bara om man har kick eller annan manuell start. Man kan enkelt förklara det som att en konding är som ett litet batteri som håller laddning en kortare stund. Givetvis håller laddningen längre om kondingen är större, men har du elstart på hojen så måste du ha annan drivning till den (förslagsvis batteri).

Man skulle ju kunna köra dessa hojar utan vare sig batteri eller konding, men anledningen till att man inte gör det är att dessa jämnar ut spänningskurvan så man slipper ha ett flämtande lyse på låga varv och brinnande glödlampor på höga varv.

Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Idag hoppade Kawasaki motorn i med hjälp av min långa kompis.Sren Åkte åkte av lyft bordet för 1a gången &den är tok låg en dec under naveln på mig & jag är rätt olång.

Bifogat

• IMG_20121212_201025.jpg
    IMG_20121212_201025.jpg
    236.8 KB · Visningar: 241
  • IMG_20121212_193726.jpg
    IMG_20121212_193726.jpg
    240.8 KB · Visningar: 325

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Fan, visst är det gott att man kan bygga sin egen hoj och bestämma höjden på sadeln. Ur den vinkeln du tagit andra bilden så ser den lite "chopperlåg" ut i baken, förmodligen en synvilla. Min egen ser ju tyskrövig ut på vissa bilder, fast den inte är det irl :)
Keep up the good work :tummenupp

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Nop ingen synvilla den SKA vara lååååg. Men sen vet du med hur lätt det är att fota i ett 21kvadrat stort garage tar man systemkameran med vidvinkel så blir det ju skummt det med...Men jag hade lite funderingar på att sänka ännu mera men då skulle det nog inte gå att köra överhuvudtaget. Som den är nu så skrapar den i lyftbordet till&med & det bygger 8 cm:yoparty Däremot så följer undre ramrören backen (paralella) det tycker jag ser najs ut.

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
O jag som tycker min blev lite låg med sina 20 cm över backen..:D Men då har jag ju två pipor under..
Du har inga planer på att sänka lite framtill ?

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning