Sr 500 Tracker

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
NJA jag tror att den blir ganska okörbar om jag sänker den fram med. Men det visar sig har ju inte hållt på så länge än och för mig brukar det liksom lösa sig på vägen om jag nu blir frisk nån gång. Nu har jag nästan bihåleinflamation istället.... Lite tungt i skallen. Så vill jag först sätta ihop kawa monstret innan man fortsätter så det blir lite plats i garaget.

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Jo, saker har en tendens att lösa sig för oss hemmafixare. Nått som känns besvärligt kan gå hur lätt som helst när man fått den där snilleblixten mitt i natten. :rolleyes:

Krya på dig !

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Delar svagheten för låga hojar .... passar liksom min kroppslängd rätt bra också :)
Jag har lagt systemkameran på hyllan, blir inget vettigt igaraget iaf, så då suger lillen lika bra :)
Men till sommaren så ska nog storkameran komma fram igen, har inte plåtat på nåt år nu, så suget börjar komma tillbaks!
Krya på dig!

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Mitt problem med kameror är att jag körde i vanlig mörkrum. Dubbelkopierade osv och djävla ps hinner jag glömma bort hur det funkar mellan gångerna.... Nåväl segade mig ut &fixade det sista med kawan idag. Ska bara ladda batteriet eller köpa nytt & vänta på lite torr asfalt så man kan provköra Åbäket:D

Just det gillar med låga hojar:tummenupp

Bifogat

• IMG_20121216_150059.jpg
    IMG_20121216_150059.jpg
    239.8 KB · Visningar: 173

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
I morse hade jag laddat nya batteriet på Kawan så ut & testa brumbrum sa den:tummenupp
Så i kväll har jag ekrat ett framhjul & påbörjat bakhjulet till en DKW 250. Det är bra för att killen som har den jobbar på Momentum:) + att man börjar känna sig friskare eller så är det snappsen från julbordet som talar??IMG_20121218_215419.jpg

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Japp då var allt annat avklarat så ut med en öl & stuva om i garaget :) Nu är det eldragning på SR en igen. Trist som fan men fixat lite idag hel/halvjus positionsljus & alla idiotlampor förutom blinkers för de blinkar som vanligt inte...Hoppas de funkar imorgon när batteriet är laddat så man kan koppla klart & börja försöka lista ut vad man ska göra av alla sladdar osv.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Listade ut felet med blinkers kalllödning i relät fick nytt på Biltema men det krävdes att man kände platschefen för det:tummenupp Så ikväll borde jag kunna koppla klart allt när tjejen ska få öl....

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Ja då var allt kopplat förutom baklyst & tillsnyggat. Tyvärr så snarkar min 4åring som en häst idag så det var bara att knata in från garaget då babymonitorn lät som en vägskrapa...

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Gott nytt år Est!
// Z

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Då har man varit garaget igen. Fick dit mätaren efter att ha moddat styr låset.
Även lyckats gömma alla sladdar under tanken:)

Bifogat

• IMG_20130101_203916.jpg
    IMG_20130101_203916.jpg
    233.9 KB · Visningar: 152

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Ser bra ut, börjar väl snart bli färdigt för lack? Har du bestämt vad det blir för färger på den här?

Sålde min hoj förra veckan, så nu försöker jag hitta något vettigt objekt som jag kan förstöra. Du kan väl hojta till om du springer på något.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Aha kul vad ska du ha för nåt på ett ungefär??? Så man kan säga till då??
Lack har jag ta mig fan inte en aning om funderar på nån glad eller babyblått??? på ramen sen så vet jag inte hur jag ska göra med tanken är ju lite svag för knögliga slipade plåtbitar så jag kanske bara kluddar på nåt menlöst & klarlackar. Fick svetspinnar av polarn så nu kan jag börja pinna lite fästen till baklysen mm sen så är det ta mig fan bara slipa bort skit från ramen & lacka så inte allt för långt bort, men med tanke på hur sjuka alla varit här så känns det mera som att det skulle ta några år till...

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Upp med en helhetsbild på hojen nu då!:D

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Aha kul vad ska du ha för nåt på ett ungefär??? Så man kan säga till då??

vet inte riktigt faktiskt, just nu vill jag bara ha något som inte kostar för mycket om jag har sönder det.
Klurar lite på att göra någon Mad Max-inspirerad kafferäser av någon äldre sporthoj, om man hittar någon som har hyfsade försäkringskostnader. En annan tanke är att bygga något av en gammal offroad-hoj, har blivit lite sugen på enstånka med kick efter att jag sett dina senaste hojar.
Vill bara skruva ihop något eget och ha något annorlunda att svänga runt på i sommar. Är för tillfället lite trött på polerade hojar utan personlighet.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Sådär då är det bara hoppas Bonzo köper en frän paralleltwin snart...& här kommer det en helhetsbild. Dock inte nån större skillnad mot förra förutom att jag pinnade fast 2 bakljushållare på frihand utan att mäta som vanligt (behövs nog bara riktas lite...)
Tyvärr så hittade jag bara galvat i garaget men svetsade ju så lite så. Hur som så blev det såhär=IMG_20130102_221242.jpgIMG_20130102_221304.jpgIMG_20130102_221319.jpg

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Ser ju riktigt fint ut! Men varför ett på varje sida? Måste man ha det om man har skylten på ena sidan eller?
Trodde det gick lika bra att ha lampan i mitten.

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Vet inte hur det är har haft lite olika på olika hojar & det ska väl bara synas bra bakifrån. Men i mitten kan jag inte ha det där sitter hjulet på min moppe...& ovanpå ville jag inte ha nåt inte heller nåt litet diodlyse & dessa var 2 i en förpackning så då blev det så denna gång:)

patrikrova

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
Honda VFR 800FI 99a
Ser riktigt bra ut. :yoparty
Jädrar vad låg den är. blir nog kul att kasta runt på småvägarna :banana

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Japp den är pisselåg:D
Idag pep jag ut 1/2 timme & bockade till nån liten stång för att avlasta bakdelen. Ska boxa den lite sen & toppen kläs med lite gummi så att det inte skaver.IMG_20130103_205022.jpgIMG_20130103_205325.jpg

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Helt offtopic är det nån som har en fram dämpare till min 20 år gamla zaskar le (MTB). Typ rock shox Judy DH eller nåt nyare som tål tuffare tag. V broms fäste & 1 1/8 rör ska det vara iallafall.
Testade att köra lite DH i somras var lite jobbigt utan fjädring efter 8 åk i sälen var man helt slut...

Bifogat

• IMG-20121208-WA0000.jpg
    IMG-20121208-WA0000.jpg
    107.1 KB · Visningar: 136
Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...