SSOTYA 2007 - Byggtråd

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
lägesrapport...

Tja, jag anmälde mig nyss så läget är oförändrat... Men reglerna verkar ju vara stentuffa så det är bäst att meddela det :rolleyes:

Tills nästa lägesrapport ska det nog ha hänt lite hoppas jag. Ska säga till chefen att jag har viktigare saker för mig ;)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Kom ihåg att imorgon SKALL första lägesrapporten in.

-Lägesrapporter skall lämnas in senast vid följande datum:
--- 31/10, 31/12, 31/1, 28/2, 31/3, 30/4 & 27/5
---Lägesrapporten skall innehålla minst en bild på hur bygget ser ut och en beskrivning hur det har gått och vad man gjort.

Dvs. ut i garaget och knäpp en bild på hur bygget ser ut just nu.

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
Kawasaki kz440
Wiseguy skrev:
2581056 Kom ihåg att imorgon SKALL första lägesrapporten in.

---Lägesrapporten skall innehålla minst en bild på hur bygget ser ut och en beskrivning hur det har gått och vad man gjort.

anmäl dig själv för fan !!!! :D

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
Wiseguy skrev:
2581056 Kom ihåg att imorgon SKALL första lägesrapporten in.

Är det inte lättare att skapa en ny tråd för varje lägesrapport där man får ett inlägg per bygge. Jag lämnade min för ett antal dagar sen!!

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
LÄGESRAPPORT 31/10 "BACK IN BLACK v.2.0T"

Har i dagarna fått tillgång till nytt garage och nya möjligheter öppnar sig plötsligt, har kommit på en massa nya ideér...
Har mycket höga planer om sving, hjulupphängning och bakdel tills i år, och turbo-konverteringen såklart...
Framänden skall jag inte göra så mycket med, nya lyktfästen, omdraget elsystem, sådant som jag inte hann med förra gången

Än så länge har det inte hänt så mycket med chassiet förutom 2 st nya Metzeler Racetec K1, allt krut har lagts på motorn som har reparerats (vxl-lådan) och förstärkts för turbomatning...

Stay tuned...:tummenupp

Bifogat

• IM000018.JPG
    IM000018.JPG
    95.3 KB · Visningar: 139
  • IM000020.JPG
    IM000020.JPG
    91.3 KB · Visningar: 103

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
Här kommer månadens byggrapport
Vad jag än så länge gjort på hojen är att strippa ner den så gott jag kan. sen jag anmälde mig så har jag börjat att avfetta och lite smått sandpappra fotpinnar, styrkrona, kedjeskyddet samt pinnen som går till växellådan...
Har även rivit bort elsystemet, det ska förlängas lite kabblar, buntas ihop och dras på ett annat sätt, men det gör jag senare.
om jag får tid och ork (förutsatt att resultatet blir bra på det jag håller på med) så funderar jag på att ha polerade kanter på fälgarna.

-Den första bilden är på avgasröret.. Det mellan de gula sträcken ska bort!
-Den andra bilden är det som jag ska börja polera.. Satsar inte på jättehögg finish... går upp till 2000 på sandpapper och sedan autosol..
-den tredje bilden är det jag har mest beskymmer med.. vet inte hur jag ska göra med motorkåpan som lacken är avskavd på.. sedan så har vi avgassystemet som ser för jävla hemskt ut!!

Bifogat

• DSCF33012222.JPG
    DSCF33012222.JPG
    39.5 KB · Visningar: 68
  • DSCF34962222.JPG
    DSCF34962222.JPG
    96.5 KB · Visningar: 59
  • DSCF31982222.JPG
    DSCF31982222.JPG
    80.2 KB · Visningar: 99
Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Atlas skrev:
2581052 Mmmm! WORD!!
Iofs ett ganska så ovanligt val av lyse!?:)
Nä!
Lite mer fantasi tack!:)
vill komma åt den buffliga tjocka locken o då måste man ha ett litet lyse som e kompakt o gömmer mätarna. :)

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
fahrenheit skrev:
2582688 -den tredje bilden är det jag har mest beskymmer med.. vet inte hur jag ska göra med motorkåpan som lacken är avskavd på.. sedan så har vi avgassystemet som ser för jävla hemskt ut!!

Motorkåpan glasblästrar du och lagar ev repor med kemisk metall, sen så antingen lackar du själv eller lämnar iväg den till lackerarn.

Ang. avgassystemet så såg mitt exakt ut sådar, se till att SAND-blästra grenröret hårt sedan lackar du med HOT-paint 5-6 lager, den härdar första gången du startar hojen.

Lycka till / Jonas

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
Silverryggen skrev:
2582714 Motorkåpan glasblästrar du och lagar ev repor med kemisk metall, sen så antingen lackar du själv eller lämnar iväg den till lackerarn.

Ang. avgassystemet så såg mitt exakt ut sådar, se till att SAND-blästra grenröret hårt sedan lackar du med HOT-paint 5-6 lager, den härdar första gången du startar hojen.

Lycka till / Jonas

Tack så jättemycket!! Ska genast få det gjort!
vart får man tag på hotpaint? Finns det olika bra m.m.?

Edit: är det farligt eller dåligt för motorn att stå utan motorkåpan? kan något bli fuktskadat eller liknande? ska byta olja på den, men gör det något om den står utan ett tag eller är det bättre att byta direkt? Ska plocka av motorn och då måste jag koppla bort oljekylaren.

Last edited:

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Wiseguy skrev:
2442504 Fast du vet att den där hojen kommer du aldrig få med i Bomber Magazine :tungan

Själv så har jag fått dille på riktigt dyra saker som inte hör hemma fighters.
Men håll med om att dessa swingar är riktigt coola..

Bomber magazine?

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Läges rapport 061031 GSX Katana 1195R Turbo Streetfighter

Har inte hunnit så mycket sedan sist, klurar mest på bakfjädringen. Under tiden så har jag fundera så har jag hängt på fler delar för att se hur det kommer att ut.

Bifogat

• DSC06474 (Medium).JPG
    DSC06474 (Medium).JPG
    97.4 KB · Visningar: 104
  • DSC06480 (Medium).JPG
    DSC06480 (Medium).JPG
    101.4 KB · Visningar: 101

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Silverryggen skrev:
2580703 Nej, nej, nej, nej och åter nej

varför inte, den vann jue förra året :yoparty

jag tycker man ska köra på den lyckta som passar in på hojen, inte efter vad andra haft & inte haft. som alla som köpte diamond, finns säkert nån (iaf 1) cykel som passar med den.

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
fan älskar det lysset.. vill ha det själv... dock så kan jag bara INTE ha samma nu när det redan är en zxr400 som har det... (faaaen)
Men men, får bli något annat för min del... letar efter något litet.. inte något som ser ut som en elefant eller något annat stort och klumpigt....

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Suzuki GSXR1100
gixxer_1255 skrev:
2582793 Har inte hunnit så mycket sedan sist, klurar mest på bakfjädringen. Under tiden så har jag fundera så har jag hängt på fler delar för att se hur det kommer att ut.

Det ser ut som om du får jäkligt hög markfrigång på bilderna :va

// Linus

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
gixxer_1255 skrev:
2582793 Har inte hunnit så mycket sedan sist, klurar mest på bakfjädringen. Under tiden så har jag fundera så har jag hängt på fler delar för att se hur det kommer att ut.

Blir nog tufft, men tycker egentligen att dom fälgarna, svingen och gaffeln förtjänar en bättre ram...
Tycker att ditt projekt från förra året var sjukt ball, men men blir säkert bra det här också!

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
fahrenheit skrev:
2582688 -den tredje bilden är det jag har mest beskymmer med.. vet inte hur jag ska göra med motorkåpan som lacken är avskavd på.. sedan så har vi avgassystemet som ser för jävla hemskt ut!!

Jag hade nog tagit bort kåpan, blästrat den och lagt på ny svart lack, men maskerat ZXR och polerat upp det.

Kan se rätt bra ut, gjorde det på en detajl på toppen till XR:en när den hamna under kapen.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=73944&highlight=XR:en 5:e bilden. Syns inte så mycket där...

Last edited:

Fredsfursten

Medlem
Gick med
5 Feb 2006
Hoj
GSX1400, -01
Okej det är väl bäst att lägga upp en bild så man inte blir diskad, men som jag nämnde tidigare - inget har hänt sedan jag anmälde mig i helgen. Hoppas få hem lite prylar till helgen, framför allt bakbromsok med hängare så jag kan börja modda svingen för den. Tanken är att bromsstaget eller vad det kan heta ska bort.

Bifogat

• PICT0208.JPG
    PICT0208.JPG
    97.1 KB · Visningar: 107
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024