ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
inte löst än.fahrenheit skrev:2607207Ozeo... Din fackverksram kommer att spöa skiten ur min orginalbakdel!
Snygg som fan!!
Hur löste du sladd+batteri problemet då?`
ozeo skrev:2608930inte löst än.
batteri komma synas men inte resten om de går som jag vill
ozeo skrev:2606707vad hände där ute egentligen?
Fredsfursten skrev:2609255Händer inte så mycket men...
Jag börjar bli klar med svingmodden för att få i hop det med bromsok och hängare från gsxr -04 och busafälgen med 200-sula. Fungerar hittills oförskämt smidigt. Men det är inte klart än...
Har monterat gsxr -05 gaffeln, inga större problem. Är nästan klar med batteriflytt. Ska få lite grejor vattenskurna i alu till helgen, tänkte testa att höja den lite där bak med kortare hundben.
Har precis inhandlat en fet oljekylare från Moko, kommer bli skönt att slippa den gamla sunkiga originalkylaren.
Snart börjar det riktiga jobbet med att ha i sär hela klabbet och lackera ram och annat och renovera lådan
Tyvärr inga bilder, men det kommer innan nedmonteringen.
Fredsfursten skrev:2609255Händer inte så mycket men...
Jag börjar bli klar med svingmodden för att få i hop det med bromsok och hängare från gsxr -04 och busafälgen med 200-sula. Fungerar hittills oförskämt smidigt. Men det är inte klart än...
Har monterat gsxr -05 gaffeln, inga större problem. Är nästan klar med batteriflytt. Ska få lite grejor vattenskurna i alu till helgen, tänkte testa att höja den lite där bak med kortare hundben.
Har precis inhandlat en fet oljekylare från Moko, kommer bli skönt att slippa den gamla sunkiga originalkylaren.
Snart börjar det riktiga jobbet med att ha i sär hela klabbet och lackera ram och annat och renovera lådan
Tyvärr inga bilder, men det kommer innan nedmonteringen.
Westie skrev:2613692Får du inte problem med att kedjan tar i det bredare backdäcket?
Ja har 5,5" fälg och 180 däck å det är bara 2mm mellan kedja å däcksida.
Flyttar man ut dreven eller?
//Andreas
Fredsfursten skrev:2613799Det verkar inte bli några större problem. Jag räknar med att flytta ut framdrev ca 4 mm och sedan har jag gjort distanserna till hjulet så att det hamnar lite till höger. Det kommer alltså inte att spåra perfekt med framhjul. Kedjan kommer hamna 2-3 mm från däck. Men det är detta som jag är mest orolig för, att jag har mätt fel. Ska provmontera allt nästa helg.
Westie skrev:2613857Okej, då e ja me. Blir nog fett med 200 däck!
Antar att Busans fälg är bredare än 5,5"?
enda sättet nästan..men som du säger..både snyggt o praktisktFredsfursten skrev:2614431Jepp - busafälgen är 6 tum.
Ozeo, det där blir ju fint. Precis så jag har tänkt lösa min "elektronikhörna", lättåtkomligt och ändå osynligt och skyddat. Polaren har redan vattenskurit plasten som ska ligga i bakramen.
Westie skrev:2613692
Får du inte problem med att kedjan tar i det bredare backdäcket?
Ja har 5,5" fälg och 180 däck å det är bara 2mm mellan kedja å däcksida.
Flyttar man ut dreven eller?
//Andreas
Fredsfursten skrev:
granath_ skrev:2617437så, nu är jag oxå anmäld
FreddaAbborre skrev:2617972Hade i början tänkt använda en Ducce cuts till bygget. Och lacka den vit.
Men så kommer du in med en sådan som utgångsmaterial... Hepp hepp..
Nya fälgar kom igår. Trevligt!
Slappa skrev:2618170Men hallå ska du skrota den fina szr:en
Fredsfursten skrev:2619466Duccebaken är ju många som använder till gixxer, så där behöver du ju absolut inte känna att du härmar. Vit - inte så vanligt på båge i och för sig men jag har ju knappast ensamrätt på det... Men jag kommer behålla min vit, lackade den i vintras.
Vad fick du för fina fälgar då???
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |