om ni ska pulverlackera om ram / sving eller övriga detaljer i alu. så funkar det bra att sandblästra, jag har lämmnat in diverse detaljer / alu.bilfälgar till ett ställe i Gävle som heter målerigruppen, de blästrar framförallt gamla rostiga godsvagnar = ingen jätte snäll & mjuk sand, blästern skjuter väl nästan singel
visst, ytan blir knottrig & sträv, men en pulverlack bygger offtast nån mm & flyter ut så att det blir en jämn & fin yta trots att det är små gropar i aluminiumet.
jag tycker dåe iaf att pulverlacken både greppar & håller bättre än en vanlig 2k lack, sen är det väl beroende på utrsutning & vem som lägger pulverlacken oxå. jag "kan" lackera vanlig våtlack jag oxå, men tror inte jag får ställa ut den bilen på elmia
edit: kanske ska lägga till vart jag är i bygget & det är väl på ruta 0.01% ungefär, har fått hem strypsats (en brick jävel) 1669:-
ikväll åker jag upp te han som sålde hojen & hämtar orginalljuddämparen, sen ska jag montera den & strypningen & reg.besikta nästa vecka..
SEN ska jag börja skruva & riva & börja fundera på utseende & detaljer mm.