Ssotya 2008

Status
Ej öppen för fler svar.

Liff

Medlem
Gick med
31 Aug 2005
Ort
Katrineholm
Hoj
Hojlös...
:tummenupp vilken porriglackering det ska bli kul att se när han är färdig:tummenupp.....
Ser att frontkåpan hänger framför riktigt nice!!!!!!!!!
 

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
R1 -02 och -05
Last edited:

Ekerholm

Guest
Jag vill bara få hem pryttlarna nu så jag kan fortsätta att bygga. Det är bara att dyka upp, kaffebryggaren står på.:tummenupp

snyggt med sån skuggad färg eller vad man ska kalla det...blir snyggt med svart ram på det... ja jag skulle gärna åkt och hjälp till med det är en bit till falkenberg för det är väl i den trakten du bor kan jag tro...:tummenupp
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Nu så har jag passat på och uppdaterat deltagarlistan (inlägg nr 2 i denna tråd). Springstone hade tillkommit.

Måste säga att jag är riktigt nyfiken på hur det går för er där ute i garagen...
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Måste säga att jag är riktigt nyfiken på hur det går för er där ute i garagen...

Mja, sakta men säkert som någon sa :)

Har en fråga till alla kunniga: Ska ha svarta kopplings- och bromsgrepp, och jag undrar om det går att pulverlacka de jag har? Eller slits det bort på en gång...?

Ska ju ändå pulverlacka lite annat så då är det ju bara att slänga med dom isf så slipper jag ju att köpa... :tummenupp :va

För övrigt har jag nu beställt framlyset...har två olika sätt som jag skall prova att montera det på, och inget av dom är på ett sätt som NÅGON gjort förut (vad jag vet) :D
 

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
R1 -02 och -05
Mja, sakta men säkert som någon sa :)

Har en fråga till alla kunniga: Ska ha svarta kopplings- och bromsgrepp, och jag undrar om det går att pulverlacka de jag har? Eller slits det bort på en gång...?

Ska ju ändå pulverlacka lite annat så då är det ju bara att slänga med dom isf så slipper jag ju att köpa... :tummenupp :va

För övrigt har jag nu beställt framlyset...har två olika sätt som jag skall prova att montera det på, och inget av dom är på ett sätt som NÅGON gjort förut (vad jag vet) :D

sitter just nu och super med en kille som jobbar med pulver lackering hela jävla dagarna. Han säger att går bra att lacka men det kommer att slitas ut med tiden, fast håller betydligt bättre än biltemas pajas spray.:fyllisar
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
sitter just nu och super med en kille som jobbar med pulver lackering hela jävla dagarna. Han säger att går bra att lacka men det kommer att slitas ut med tiden, fast håller betydligt bättre än biltemas pajas spray.:fyllisar

Hopp, då bli det till att köpa nya svarta istället, tack för infon :tummenupp
 

luci-guard

ja varför inte?
Gick med
8 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
R1 -02 och -05
Hej på er alla fighterbyggare.

Jag har läst igenom era byggtrådar och vill bara säga att ni ALLA gör ett Jätte bra jobb, jag är imponerad av era byggen. :tummenupp


(Pucken en gatslåssare har inga kåpor :pannkyss ) He he
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hej på er alla fighterbyggare.

Jag har läst igenom era byggtrådar och vill bara säga att ni ALLA gör ett Jätte bra jobb, jag är imponerad av era byggen. :tummenupp


(Pucken en gatslåssare har inga kåpor :pannkyss ) He he

Jorå jag tar bara med mig skölden när jag ska ut och gatslåss :tummenupp
 

vectra_andy

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2007
Ort
Karlsborg
Hoj
Honda CB 900 -81
liten uppdatering då.
var och lämnade av allt som ska lackas hos lackerarn igår.
satte upp de gamla ventilerna i svarven och putsa rent dom. bytte även också ventiltätningar.

snart så ska cylidrarna honas också. ska bli skönt att få ihop motorn! så man slipper den sen! så kan man bara konsentrera sig på att få ihop allt annat.:D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top