Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Det är dom små detaljerna som gör det.
euromange skrev:Efter att ha inspekterat Atlas bygge på nära håll så har jag bara en sak att säga till den som vill vinna: ÖKA!
Grymt bygge!
(jag nöjer mig med att bli 2:a i år )
FreddaAbborre skrev:Nu är jag med på riktigt!
Ett paket!
Men vi tackar Posten med tre starka Hej!
Hej Hej Hej (då)!!! (se mitten bilden, övre styrlagret )
FreddaAbborre skrev:Nu är jag med på riktigt!
Ett paket!
Men vi tackar posten med tre starka Hej!
Hej Hej Hej (då)!!! (se mitten bilden, övre styrlagret)
Edit: Krossade övre styrlagret. Samt att det va andra gången gaffeln sändes. Första gången fick jag inte ens en notis/avi om att jag hade ett paket väntandes
Edit 2: 1800.- för gaffel, tändlås, tanklock och nåt till lås med nyckel.
Peder Rosberg skrev:Men jag kommer att vinna delkategorin fläskigaste ljud
ozeo skrev:apap..ska fixa ljudfil på min sen..enstånka med helt öppet system men knappt nån ljuddämpning
lagens ögon kommer inte se på mig vackert
Peder Rosberg skrev:Kul att du äntligen fått grejerna, Trisst med lagret.
Men tror du att det passar rätt på? Mitt gjorde det inte,
varken lagerna eller styrstammen.
ozeo skrev:apap..ska fixa ljudfil på min sen..enstånka med helt öppet system men knappt nån ljuddämpning
lagens ögon kommer inte se på mig vackert
FreddaAbborre skrev:Nu är jag med på riktigt!
Ett paket!
Men vi tackar posten med tre starka Hej!
Hej Hej Hej (då)!!! (se mitten bilden, övre styrlagret)
Edit: Krossade övre styrlagret. Samt att det va andra gången gaffeln sändes. Första gången fick jag inte ens en notis/avi om att jag hade ett paket väntandes
Edit 2: 1800.- för gaffel, tändlås, tanklock och nåt till lås med nyckel.
FreddaAbborre skrev:Fredrik har en idé om hur du ska få lite längre väg för avgaserna (såg i en annan tråd).
Auto Cladd ritning kommer om nån minut. Uppe nu.
Som du skrev ville du ha en kort sak som satt under motorn. Ta ett grov rör och såga upp "skåror". I dessa sänker du ned metallplattor (de tjocka sträcken). Dessa svetsar du sedan fast i röret. Slipa och det ser ut som ett vanligt rör. Du får längre väg och förmodeligen lite lägre db.
ozeo skrev:de där såg bara skumt ut men värt o testa om de blir allt för knasigt
Ledsen men doktorn har för stort hjärta. 750cc är max. Visste du kanske om redan men nån annan kanske lär sig.ozeo skrev:lite godis inköpt
fundera om man skulle prova nån supermono tävling i sommar...man lä ju ha värst bromsar iaf
4kolvs o 320 skivor
Supermoto skrev:Ledsen men doktorn har för stort hjärta. 750cc är max. Visste du kanske om redan men nån annan kanske lär sig.
Följer alla era projekt med stort intresse. Hade en R6 caféfighter förut som blev snodd. Skulle gärna ställa upp själv men allt motardande tar alla pengar + all tid. Keep up the good work.
Jag var den skyldige till det.Peter80 skrev:Angående ljudämpar teorierna...
Vem var det som kortade sitt slip-on och skruvade in en j-vla massa skruvar?
Skruvarna hade samma uppgift som Freddas metalplattor, att slå sönder ljudet.
Vill minnas att det fanns före och efter ljudfiler att lyssna på...
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |