SSOTYA2006 Tävlingstråd

Blondie

BLONDIE ROCKAR FETT!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
HD Custom 02
Atlas skrev:
2218281 MIN DÅ!?!?!? :( :(

Din äger har inte sett någon hoj med sådan byggglädje o detaljer i sverige förut inte ens HD killarnas!

Sen e ju den Svenska avundsjukan ett faktum oxå som du får räkna in.
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Atlas skrev:
2218281 MIN DÅ!?!?!? :( :(

Din är också fin :pannkyss

Ska jag vara helt ärligt är det lite mycket "lederhosen" och "sauerkraut" för min del. Dessutom har den ju varit med ett tag (såg den tex på 2-hjul i våras) så nyhetens behag har lagt sig lite kanske.
 
Last edited:

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Blondie skrev:
2218426 Din äger har inte sett någon hoj med sådan byggglädje o detaljer i sverige förut inte ens HD killarnas!

Sen e ju den Svenska avundsjukan ett faktum oxå som du får räkna in.


Inget snack om att atlas hoj är nåt speciellt. Dessvärre för mycket "köpegrejer" som sitter på för min smak. Blir mer "bikeassabling then bikebuilding" som nån sa i ett hojprogram på Discovery. Plus att den är lite för tysk...
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
men upp med lite hojar nu.. :7peta
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
E jag den ända tjejen som har byggt om??
synd att jag itne har en bättre kamera, och synd att jag inte kommer till min hoj förrens på måndag:(
 

madmagnus

metal fabricator
Gick med
1 Jun 2004
Ort
Holmsund
Hoj
Kawasaki kz440
bara 2 dygn kvar innan tiden är ute! hoppas fan att ni bara sitter å håller på bilderna.... av 46 anmälda kan man tycka att 3 st bidrag änsålänge är lite sisådär :va några till kommer säkert hinna klart innan deadline men jag blir förvånad om vi får se fler än 6 bidrag.... hoppas jag har fel
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
madmagnus skrev:
2226332 bara 2 dygn kvar innan tiden är ute! hoppas fan att ni bara sitter å håller på bilderna.... av 46 anmälda kan man tycka att 3 st bidrag änsålänge är lite sisådär :va några till kommer säkert hinna klart innan deadline men jag blir förvånad om vi får se fler än 6 bidrag.... hoppas jag har fel


Håller med. Riktigt synd.

Även ni som inte är helt klara med era projekt, släng upp bilder!
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Hej.

Jag kommer att lägga ut bilder imorgon, är strax klar för foto.
Problemet är att jag har inte fått min framlampa för den var restad, men det blir en sån som Atlas har på sin hoj.

Plus att jag har varit skadad i ett par omgångar.

Först så slipade jag en del i en bänkslipmaskin som högg fast och krossade vänster pekfinger= sjukskriven 5 veckor

Jobbade en vecka.
Sen blev jag utsatt för ett vansinnesdåd : En av mina bästa vänner misshandlade mig. Så jag har inte kunnat göra så mycket denna veckan heller, nu i slutet har jag använt bygget som terapi men inte hunnit klart. Varför detta skedde vet ingen, men det slog fullständigt över för honom.
Men detta ligger under polisutredning.

Så bilder kommer men kommer inte att vara komplett

Ha det bra

MVH / ZwaniZ
 

Bifogat

  • skada1.jpg
    skada1.jpg
    30.2 KB · Visningar: 324
  • skada2.jpg
    skada2.jpg
    7.2 KB · Visningar: 326

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
ZwaniZ skrev:
2227219 Hej.

Jag kommer att lägga ut bilder imorgon, är strax klar för foto.
Problemet är att jag har inte fått min framlampa för den var restad, men det blir en sån som Atlas har på sin hoj.

Plus att jag har varit skadad i ett par omgångar.

Först så slipade jag en del i en bänkslipmaskin som högg fast och krossade vänster pekfinger= sjukskriven 5 veckor

Jobbade en vecka.
Sen blev jag utsatt för ett vansinnesdåd : En av mina bästa vänner misshandlade mig. Så jag har inte kunnat göra så mycket denna veckan heller, nu i slutet har jag använt bygget som terapi men inte hunnit klart. Varför detta skedde vet ingen, men det slog fullständigt över för honom.
Men detta ligger under polisutredning.

Så bilder kommer men kommer inte att vara komplett

Ha det bra

MVH / ZwaniZ


Fan va jobbigt, när kommer ditt break då. Först fingen och sen en "polare" eller vad det nu ska kallas som misshandlar dig. Krya på dig nu :pannkyss och hoppas att du inte får några bestående men.

/RND
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
RND skrev:
2227256 Fan va jobbigt, när kommer ditt break då. Först fingen och sen en "polare" eller vad det nu ska kallas som misshandlar dig. Krya på dig nu :pannkyss och hoppas att du inte får några bestående men.

/RND

Tack för det :)

Jag hade en otrolig tur enligt läkarna att inget blev krossat , varken tänder skalle eller ögon. Så jag kommer bli helt återställd rent fysiskt och jag är redan mycke bättre.

Men det psykiska är en annan historia, kommer att behöva hjälp med det.
 

RND

Blygsam
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX7R -98
ZwaniZ skrev:
2227272 Tack för det :)


Men det psykiska är en annan historia, kommer att behöva hjälp med det.

Jo tacka faan för det, skulle vem som helst behöva. :mad: Hoppas att det löser sig :tummenupp , när får vi se bilder på hojen då ? :tuttar
//RND
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
RND skrev:
2227288 Jo tacka faan för det, skulle vem som helst behöva. :mad: Hoppas att det löser sig :tummenupp , när får vi se bilder på hojen då ? :tuttar
//RND

Verkligen... Skulle bryta ihop totalt om någon av ens bättre polare puckla på en så där mycket.
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
matte_mannen skrev:
2218236 ozeo och madmangan er hojar är sjukt nice....

...men nu är det dags för silverryggens gamelgixxer! :) Upp med den bara!

Nä, nu får det va bra, ska inte hålla er på sträckbänken längre, åker bort å tvättar nu , sen ska det fotas, håll ögon och öron öppna om ett par timmar mina vänner :)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Nu e min me.. Ursäkta den dåliga ( läs BILLIGA Skitkameran)
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
ZwaniZ skrev:
2227219
Sen blev jag utsatt för ett vansinnesdåd : En av mina bästa vänner misshandlade mig. / ZwaniZ

OT ON:
Det va in i helvete vad han har bankat på dig... Försvarade du inte dig?, eller va det en så "bra" kompis att du lät honom hållas och inte ville förvärra(förstår)...Fylla med kanske? ( förvärrar...)
Fan, inge kul dedär, skönt att det "bara" va mjukdelar och inga skelletskador

Aldrig kul när det är "kompisar/bekanta" som är inblandade i sånt här... det kan bli så jävla sjukt/långdraget/konstig stämmning i släkten i flera år efter en sån här grej..

Jobbar i dörren på krogen (Harry´s, FD Royal, BONGO i halmstad) och har inga som helst problem med att tvåla till fyllskallar som beter sig illa/bråkar, dom kan råka ganska illa ut... :tungan

Men när det är någon i bekanskapskretsen kan det bli riktigt jobbigt.. Har legat MÅNGA sömnlösa nätter när "vänner" gjort idiotgrejer på fyllan, och GRÅTIT många tårar när folk som man trodde/visste var reko gör bort sig fullständigt på fyllan, har tagit ganska många smällar av polare för att dom va på fyllan och jag va nykter/joobade och inte ville ställa till med problem...

Du får gärna ringa å snacka med mig om du vill snacka med nån "icke skrynklare" som har bott i radhus sedan -73... 0702-613899 :)
OT OFF:


Kom igen å rösta med hjätat nu gubbs!! :banana
 

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Laholm
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Silverryggen skrev:
2228986 OT ON:
Det va in i helvete vad han har bankat på dig... Försvarade du inte dig?, eller va det en så "bra" kompis att du lät honom hållas och inte ville förvärra(förstår)...Fylla med kanske? ( förvärrar...)
Fan, inge kul dedär, skönt att det "bara" va mjukdelar och inga skelletskador

Aldrig kul när det är "kompisar/bekanta" som är inblandade i sånt här... det kan bli så jävla sjukt/långdraget/konstig stämmning i släkten i flera år efter en sån här grej..

Jobbar i dörren på krogen (Harry´s, FD Royal, BONGO i halmstad) och har inga som helst problem med att tvåla till fyllskallar som beter sig illa/bråkar, dom kan råka ganska illa ut... :tungan

Men när det är någon i bekanskapskretsen kan det bli riktigt jobbigt.. Har legat MÅNGA sömnlösa nätter när "vänner" gjort idiotgrejer på fyllan, och GRÅTIT många tårar när folk som man trodde/visste var reko gör bort sig fullständigt på fyllan, har tagit ganska många smällar av polare för att dom va på fyllan och jag va nykter/joobade och inte ville ställa till med problem...

Du får gärna ringa å snacka med mig om du vill snacka med nån "icke skrynklare" som har bott i radhus sedan -73... 0702-613899 :)
OT OFF:


Kom igen å rösta med hjätat nu gubbs!! :banana

Ja jag kanske gör det, tack!

Btw snygg hoj :tummenupp :Bugar
 

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
ZwaniZ skrev:
2229010 Ja jag kanske gör det, tack!

Jag har telefonen på dygnet runt, so feel free 2 call...

Fan alltså min röst lutar åt madmange, trots att jag e anti-honda, men den är ju så långt ifrån org.honda man kan komma... :yoparty :yoparty

Ja, nej, kanske, jag vet inte, Ozeo:s hoj är ju ändå en Suzuki...(Beslutsångest...)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top