OK, svaret blev lite sent, men det är trots allt fortfarande den kväll som jag lovade
Enligt manualen så kan du laborera med tre parametrar både för fram och bakdämpningen. Jag utgår från att du är mest intresserad av bak, så here goes... Observera att jag inte kan de tekniskt korrekta termerna på svenska, så någon får gärna korrigera om jag inte talar (skriver) korrekt...
1. Det första du kan fixa med är "spring pre-load". Detta fixar du i toppen på bakdämparen. Det ser ut som en "trappa" som går runt dämparen, och är förspänningen på fjädern. Enligt manualen skall den stå på 4 i originalinställningarna. Inställingen syns som en liten "klack" som står på ett visst "steg" i trappan. Högre upp = hårdare. Min står på 4, och det funkar bra till det mesta. Jag har dock tänkt mixtra upp den nåt hack när jag kör med tyngre last (läs: Touring med packing och passagerare). Skall bli spännande att se vad det gör för köregenskaperna... Du använder ett av verktygen i verktygssatasen (ser ut som en konservöppnare) för att ändra inställningen.
2. Det andra du kan skruva på är "rebound damping force". Antar att det styr hur dämparen "expanderar" efter att den komprimerats. Detta sitter i botten på bakdämparen och är "skruvbart". Den har jag aldrig rört, men den skall tydligen ha 4 distinkta klick som man kan dra den till (antar att medsols max = 4). Original är 2, och om man inte vrider till ett distinkt klick så ställer sig dämparen på 4 (hårdast).
3. Det sista är det du ursprungligen frågade om, den lilla cylindern på sidan. Den styr "compression damping force", eller själva "dämpningen". Medsols = hårdare, motsols = mjukare. Originalinställlning återskapar du genom att vrida den maximalt medsols och sedan tillbaka 1/4 varv (två markörer skall då ligga mitt emot varandra). Manualen rekommenderar att man justerar i kvartsvarv, så det innebär att dämpningen ligger nära max redan i original (vilket ju inte innebär att din hoj står just så just nu om någon annan varit och fingarat på grejorna
)
Hoppas det är till hjälp! Det finns en hel del kombinationer av de tre ovanstående, så det är väl bara att testa en i taget och se vad som ger vad...
Lycka till, och tala gärna om hur hojen beter sig efter justering!
PS! Fram finns "samma" justeringsmöjligheter, men med lite andra handgrepp, kanske något att ge dig på när du blir nöjd med bakdämpningen ...