Ställa på, ställa av, ställa på, ställa av

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Uppenbarligen finns det inga bolag som längre har hand om försäkringar där det går att ställa av och på under sommaren när det så passar.
Dom säger att det endast går att ställa av och på en gång.

Problemet är att jag med min banhoj gärna vill köra på allmäna körningar, men utan en försäkring är det bara att glömma såvida det inte finns en licensgrupp. Bilsport ville ha 6000:- om året för Aprilian om den då står på karln, men det är ändå för dyrt eftersom hojen mestadels kommer gå som roadracing hoj.

Någon som har mer koll på bolag som släpper igenom det här lite mer med att ställa av och på?
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Bikerbitch skrev:
Uppenbarligen finns det inga bolag som längre har hand om försäkringar där det går att ställa av och på under sommaren när det så passar.
Dom säger att det endast går att ställa av och på en gång.

Problemet är att jag med min banhoj gärna vill köra på allmäna körningar, men utan en försäkring är det bara att glömma såvida det inte finns en licensgrupp. Bilsport ville ha 6000:- om året för Aprilian om den då står på karln, men det är ändå för dyrt eftersom hojen mestadels kommer gå som roadracing hoj.

Någon som har mer koll på bolag som släpper igenom det här lite mer med att ställa av och på?
Folkskam har en försäkring som man får ställa på och av precis hur mkt man vill. Finns säkert fler bolag.

En liten bit på vägen iaf...

Marke
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Jag citerar vad Katarina på IF skrev 5 april i år.

Hos oss kan du ställa av motorcykeln och då gör vi om halvförsäkringen till en avställningsförsäkring som i sin tur görs om till en halvförsäkring när du ställer på motorcykeln igen.
 

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Jag har IF...Jag ställer på/av hela tiden...Undrar hur länge det dröjer innan dom hör av sig ?? :D

Får hem en jäkla massa papper varenda gång men men vad gör man när man blivit arbetsslös och har en R1000.
 

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
Makke skrev:
Jag har IF...Jag ställer på/av hela tiden...Undrar hur länge det dröjer innan dom hör av sig ?? :D

Får hem en jäkla massa papper varenda gång men men vad gör man när man blivit arbetsslös och har en R1000.

Byter sin hoj mot min Bandit1200 kanske.
 

Makke

Kabelspikare
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Kawa zx6-r -01 , en liten kinamini,
Bandit1200 skrev:
Byter sin hoj mot min Bandit1200 kanske.

Nja , det hade jag inte tänkt direkt..men mot ett fighter bygge av r1 eller liknande är intressant + lite pengar.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har Trygg Hansa och ställer av och på titt som tätt.



.
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Men trygghansa och if är detsamma som att inte ha någon försäkring vid banåkning så det är ju inte ett bra alternativ.
Som arrangör av bandagar bör man INTE låta Trygghansa och If hojar åka med andra bolagsförsäkrade hojar, blir ett elände om en olycka inträffar.

Så jag röstar på att du ska försäkra hos Folksam t.ex.

/Nitrous
 

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
Nitrous skrev:
Men trygghansa och if är detsamma som att inte ha någon försäkring vid banåkning så det är ju inte ett bra alternativ.
Som arrangör av bandagar bör man INTE låta Trygghansa och If hojar åka med andra bolagsförsäkrade hojar, blir ett elände om en olycka inträffar.

Så jag röstar på att du ska försäkra hos Folksam t.ex.

/Nitrous


Jag hade också tänkt mig lite banåka i sommar, men Bilsport o MC vill inte det.
JAg uppfattade det så när jag läste villkoren i alla fall. Jag har en 40+ försäkring. Det står något om att den inte gäller på tävling eller på träning inför tävling. Hmmm... men om jag vill träna och inte tänker tävla :va
 

Lemmy4God

Beer... Now there's a temporary solution
Gick med
20 Mar 2005
Ort
Tidaholm
Hoj
Blade -00
De flesta bolag har försäkringar som går över till garageförsäkring när man ställer av, fast bolagen har väl listat ut att dom tjänar mer pengar på helårsförsäkringar och promotar dom stenhårt. Själv har jag "ställa av och ställa på" försäkring hos Salusansvar i år. Hade samma deal hos If i fjo, men som bekant har ju dom en del emot banåka... :arsele
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag hittar ingen länk för MC hos SalusAnsvar? :va

Lemmy4God skrev:
De flesta bolag har försäkringar som går över till garageförsäkring när man ställer av, fast bolagen har väl listat ut att dom tjänar mer pengar på helårsförsäkringar och promotar dom stenhårt. Själv har jag "ställa av och ställa på" försäkring hos Salusansvar i år. Hade samma deal hos If i fjo, men som bekant har ju dom en del emot banåka... :arsele
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Bandit1200 skrev:
Jag hade också tänkt mig lite banåka i sommar, men Bilsport o MC vill inte det.
JAg uppfattade det så när jag läste villkoren i alla fall. Jag har en 40+ försäkring. Det står något om att den inte gäller på tävling eller på träning inför tävling. Hmmm... men om jag vill träna och inte tänker tävla :va

Jodå Bilsport & Mc gäller vid banåkning förutsatt att det inte är Tävling eller Träning inför tävling som du själv skriver. Mao får det inte ske tidtagning eller gemensam start o.s.v. för då klassas det som träning inför tävling.
Viktig att nämna är att nu pratar vi Trafikförsäkringsdelen som skyddar dig själv och ev. motpart som du skulle köra in i.
Delkasko och kaskoförsäkringen gäller inte på motorbana.

/Nitrous
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Lurch skrev:
Jag har Trygg Hansa och ställer av och på titt som tätt.



.
va fan!jag har trygg.hansa å jag får bara ställa av om jag säljer cykeln eller på huvudförfallodagen!?!frågade när jag tecknade försäkringen å då sa dom att dom har bara årsförsäkringar nu!fast det kan ju hända att man ännu en gång fått prata med nån okunnig försäkringsmäklare,är ju inte ovanligt direkt!
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
superbeast skrev:
va fan!jag har trygg.hansa å jag får bara ställa av om jag säljer cykeln eller på huvudförfallodagen!?!frågade när jag tecknade försäkringen å då sa dom att dom har bara årsförsäkringar nu!fast det kan ju hända att man ännu en gång fått prata med nån okunnig försäkringsmäklare,är ju inte ovanligt direkt!
Tanken på att "sälja" hojen till hösten till din mamma eller nån annan som du litar på har inte slagit dig? Att man sen kan "köpa" tillbaka den ganska fort är oxå bra :tummenupp
 

superbeast

2-fast-4-you
Gick med
12 Apr 2003
Ort
timrå
Hoj
R1-98,ktm exc 450-04
Mark skrev:
Tanken på att "sälja" hojen till hösten till din mamma eller nån annan som du litar på har inte slagit dig? Att man sen kan "köpa" tillbaka den ganska fort är oxå bra :tummenupp
jo jag har tänkt på det men enligt vad jag hört så får man billigare försäkring hos T-H när man ägt samma hoj mer än 3 år,å då skulle ju den kanske bli mycket dyrare i försäkring när man "köper" tillbax den,kanske räknas som att jag köpt en "ny" hoj.ska nog kolla upp hur det är,kanske finns nåra kronor att tjäna :D
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Mark skrev:
Tanken på att "sälja" hojen till hösten till din mamma eller nån annan som du litar på har inte slagit dig? Att man sen kan "köpa" tillbaka den ganska fort är oxå bra :tummenupp

Problemet är att när du vill sälja hojen på riktigt så kommer du att ha femtioelva ägare i regbeviset. Många går på vad som står där och lyssnar inte på nåt snack, ärligt eller oärligt.



.
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
superbeast skrev:
va fan!jag har trygg.hansa å jag får bara ställa av om jag säljer cykeln eller på huvudförfallodagen!?!frågade när jag tecknade försäkringen å då sa dom att dom har bara årsförsäkringar nu!fast det kan ju hända att man ännu en gång fått prata med nån okunnig försäkringsmäklare,är ju inte ovanligt direkt!

Jag tycker det verkar konstigt också, men jag ringer ju inte och klagar direkt... :)



.
 

Månztärr

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Ort
Alingsås
Hoj
Monster 800
...ställer oxå av och på min hoj - if som försäkringsbolag - men det är ju bara de problemet att vissa månader får man en skyhögförsäkrings räkning och andra månader nästan ingen.....
 

farty

Prylgalen!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Z1000 -08 Svart som natten!
Månztärr skrev:
...ställer oxå av och på min hoj - if som försäkringsbolag - men det är ju bara de problemet att vissa månader får man en skyhögförsäkrings räkning och andra månader nästan ingen.....

Dom månader du får skyhög räkning är det din ordinarie månadspremie du får betala då?

Martin
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top