Uppdatering!
Detta objekt har stått sedan förra inlägget, men när jag tog tag i detta igen upptäckte jag att oljepumpen satt fast! Prydligt satt en fastkilad liten litenmetallbit invändigt och låste pumpen. Varför jag inte såg detta först beror på att drevet snurrade så fint, men inte axeln, som sitter delvis dold bakom kopplingen. Drevets infasning var bara nedsliten pga stillastående pump, så den snurrade fritt.
Det var ju olja i toppen hela tiden, men antar att den skvätte upp med kamkedjan.
Jag fixade pumpen, ställde ventilerna som stod för tight och nu blev den dessutom lättare att kicka
Så ursprungsfelet i denna tråd var hela tiden oljepumpen som satt fast, och för mycket olja.
Twintorsk: Skillnaden i mätfel på lutande eller rak hoj torde vara knappt mätbar, och spela mindre roll.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |