Nu har jag varit ute och kört lite, mest för att se om ringarna släpper eller inte.
Jag har inte kört en sån här sedan början av nittiotalet, så jag minns inte hur de ska gå, men denna går på bakhjulet på ettan utan att rycka, luta sig bakåt osv
...mitt minne är att.....det gör dem inte öht.
Ljuddämparen på denna är öppnad, luftburken uppborrad ( med nitat nät för hålen ) och dessutom satt det Wicesco dekaler här & där, såna man får när man köper en högkompskolv till exempel.
Slutligen är en eller bägge förgasarna utbytta, aldrig sett att man byter förgasare men behåller den högra vacuumförgasaren, den är i alla fall mer än 10 mm större i förgasarhalsen på luftburksidan än orginal.
Ser inte riktigt likadan ut heller, jämfört med verkstadshandboken.
Så den är oväntat stark på låga varv, trots att det blåser olja och luft ur vevhusventilationen, märkligt.
När jag kör, så fyller jag en 50cl PET på 5 min, med en förlängd slang från vevhusventilationen.
Men i alla fall, så ska jag lyfta toppen och cylindern, så kanske det uppenbarar sig vad som sitter där.