Bonzo
Trying real hard to be the shepherd
Ungefär som att gifta sig med en tjockis, sitta i soffan, äta chips (istf kex) och vara nöjd med det.........
Det låter ju helt underbart.
Ungefär som att gifta sig med en tjockis, sitta i soffan, äta chips (istf kex) och vara nöjd med det.........
Hur många BMW har gaffeln verkligen gått av på? Under 5 vad jag vet, däremot åtgärdar de ju ALLA för säkerhets skull. Ungefär som med ESA-dämparen på RT 2014.
Men visst finns det bättre val om man skall ut i bushen på riktigt. Super Tenere verkar tex vara en riktigt jäkla bra hoj ur kvalitetshänseende.
Men sämre vardagsegenskaper inom de flesta områden.
Då kom det ett memo att det var fel på härdningen på kamaxlarna på motorerna, och dessa skulle bytas ut innan leverans till kund.
Om man hade startat motorn som berördes av felet så gällde inte garantin, dvs man fick ingen ny maskin.
.
Jo runt fem som man erkänt och dom där fem hände ganska kort efter att man gjort ändringar och flera dödsfall inträffade..... Det ska inte hända över huvudet taget och när en av världens största hojtillverkare med helt ärligt en hyfsat gigantisk utvecklingsbudget gör såna nybörjarmisstag..... Under en period hängde sig gasen på GS Adv-hojarna.... Tvungen att slå av tändningen på hojen annars var det omöjligt att få stopp på skiten. En gång i Sverige och den snubben fick omedelbart en ny hoj av vad jag minns och recalls på många som man fixade vid service men det hände MÅNGA kunder utanför Sverige.... Tolka mig inte fel. Jag gillar BMW. Har kört min hoj i 8,5 år nu och den har tagit mig runt halva jorden. Men en del av dom misstag man gjort ska inte få hända. Yamaha har aldrig gjort något sådant av vad jag vet....
Apropå att BMW tar "hand om sina reklamationer", när jag jobbade på BMW MC (har jobbat med BMW:s bilar i över 30 år) så presenterade man nya BMW K 1200:n.
Det var ett stort event där BMW-klubben var dom första som hade en event-kväll för att titta, klämma och lyssna på den nya radfyran.
Då kom det ett memo att det var fel på härdningen på kamaxlarna på motorerna, och dessa skulle bytas ut innan leverans till kund.
Om man hade startat motorn som berördes av felet så gällde inte garantin, dvs man fick ingen ny maskin.
Så där stod vi, säljare och verkstadspersonal och visade alla nya hojar som vi inte kunde starta på grund av att vi hade "tappat bort nycklarna"
Då, i denna stund försvann min tro på BMW som seriös fabrikant, jag ska aldrig mer äga en BMW.
Att ljuga potentiella kunder rakt upp i fejjan berörde mig för all framtid.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|