Har haft en xt660 men fick inte ut 50 mil mellan tankningarna, snarare 25.
Du måste ha större tank än orginal.
Den blev väldigt surrig på motorväg trots uppdrevning därav byte till xt1200.
Så länge man håller sig på väg bredare än 2 m och inte lägger ner hojen så tycker jag 1200 går bekvämare, komforten används för att förlänga dagsetapperna.
Inte ska du vara arg på "äventyrarna" som kör fullkittade äventyrslok till kaféet 3 mil bort fram och åter samt väljer bort alla grusvägar.
Deras maskiner kan med fördel köpas in som beggade och sedermera användas till mer seriös touring.
Plåtväskor är ju väldigt praktiska speciellt när man parkerar centralt i någon europeisk storstad, tar ett tag att bryta loss för oärliga personer.
Åker gärna båt med mc om man ska ner till kontinenten, träligt att harva samma väg Stockholm Trelleborg och fika på biltema Ljungby varje år.
Vill man sova på hotell så funkar väl detta också men att planera sin trip in i minsta detalj tycker jag är " boooring".
Kan ju vara skönt istället för att sitta utanför ett autohaus söder om Hamburg och tillfälligt vila sig i spöregnet 03.30.
Folk får toura hur de vill för mig, själv föredrar jag tält, konserver och en mc som kan marscha i 180.