Står inte ut med så kallade "äventyrare" på sina BMW 1200 GS!

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Fan nu blev jag sur på alla med rensat rör som tränger sig mellan köerna, ge fanidet!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Elitism kallas detta fenomen och finns väl överallt inom mc-världen(och andra områden).

Det ser likadant ut i alla segment.

Sporthojarna- Det börjar med banrävarna som inte fattar hur andra kan ta ut hojen på allmän väg utan sandfållor. Sen har vi 50/50 åkarna som blandar lika mkt bana som gata och skakar på huvudet åt allt vad rizoma kan hitta på och inte fattar att man kan ha fegrand och oskrapade puckar fast man bara åker gata.

Custom-Bobberkillarna småflinar åt alla som inte tillverkat halva hojen ur en bit stål och "moderniteter" efter 1960 är själlösa samt att fjädring är det som sitter mellan kotorna i ryggen. Blingkillarna fattar inte hur man kan besudla sin hoj med originaldelar utan det ska vara sträckt, breddat, sänkt, lackat, borrat och gärna förgyllt med en bakre däckdimension som förbrukar all kvarvarande körbarhet. Hd-originalarna vet att dom är dom enda som insett storheten i Harley Davidson och allt som kommer därtill fransar, krom och örnar är en självklarhet. Japs-custom tittar gärna ner eller upp på de som lägger ofattbara pengar på amerikanskt opålitligt skräp när man kan åka billigare och nästan lika coolt på krom från Japan.

Cross- Är inte så bekant med detta men kan tänka mig att Crossåkarna ser ned på Freestyle som tycker både Cross och Enduro är mellanmjölk och samtliga skakar lite på huvudet åt trial samtidigt som de är imponerade i smyg.

Känner ni igen Er..?

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Varför är folk så störda? :va

Precis!
Svensson i sin lådbil hatar urskiljningslöst oavsett vad för hoj vi än sitter på, och lagstiftarna som kringskär vår frihet hittar på regler hej vilt utan att bry sig om MC-typ, eller om problemklientelet ens har behörighet för fordonet - som inte sällan ens får framföras på väg.

...medans vi sitter och pekar finger åt varandra. :va

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
För många enligt hustrun...
Jag tycker det var ett dj-ligt bra inlägg av TS, det har gett mig 4 sidor av skratt när jag sitter på jobbet och är irriterad på en massa saker som jag inte kan påverka.

Det mesta kan ju vara äventyr på hoj, gjorde nästan ubåt av en XS850, pölen på grusvägen var betydligt djupare är man kunde ana och jag fattar fortfarande inte att motorn höll igång hela vägen (15m). Frugan har dessutom bestämt att numera gäller hotell, och jag tycker det kan vara ganska skönt att ta en dusch, byta kläder och äta en trerätters på en bra restaurang. Kan dock sakna att duscha i vattenfall, sitta vid lägereld och vakna av att en björn är nere o plaskar i bäcken bredvid tältet, fast man får klämma ganska många tristare tältnätter får att få in höjdarna.:krama:tummenupp

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Hoj
Engelska sporthojar
Detta verkar vara lite äventyr...

https://m.youtube.com/user/c90adventures

Dock har C90:n typ 40 hk och 550 cc för lite för att vara lika äventyrlig som en XT660....

Harry Lundberger körde en C90 till IoM i många år. Den lär stå på museum på ön. Han körde den som moped. Harry stod i färjekön på väg hem från England, det är länge sedan det gick passagerarbåtar därifrån, och Harry var efter oss andra. På frågan varför svarade Harry, - De hade åsikter om min moped var en moped. Och det kan väl äga sin riktighet, med det ska de skita i!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Harry_Lundberger

Jag har kört SportHoj till IoM flera gånger med massor med mer kubik och hästar...:)

Last edited:

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
Harry Lundberger körde en C90 till IoM i många år. Den lär stå på museum på ön. Han körde den som moped. Harry stod i färjekön på väg hem från England, det är länge sedan det gick passagerarbåtar därifrån, och Harry var efter oss andra. På frågan varför svarade Harry, - De hade åsikter om min moped var en moped. Och det kan väl äga sin riktighet, med det ska de skita i!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Harry_Lundberger

Jag har kört SportHoj till IoM flera gånger med massor med mer kubik och hästar...:)

Jo den står på Morris MC i ett hörne ju :D .. med svenska tidningsklipp o allt.

Björnbär

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2016
Hoj
Honda VFR 02

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Inte ett pip, inte ens en kommentar från TS, Jimpa85.

Sitter han och gnuggar händerna av förtjusning över att ha dragit igång en så livlig tråd?
Eller trollar han? (fast ganska milt och snällt i så fall - no hard feelings...)
Finns han ens? Fake konto, fake news...?

Han reggade sig på SH 28 augusti, publicerade ett (1) inlägg 26 minuter senare. Och sedan dess? Inte ett ljud.

Reg.datum: 2017-08-28 20:19
Senaste aktivitet: 2017-08-28 20:45
Senaste inlägg: 2017-08-28 20:45

Spekulationens vågor går höga! :D :D

//Konspirationsteroretikern

Last edited:

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det kanske är som de där youtubefilmerna om hur dåliga MC-förare "gubbar" är: Det är snorungar på motarder, har hjälmkamera och kör på bakhjulet hela tiden. Helt utan kontroll...

Problemet med TS är att väldigt många "äventyrare på sina BMW 1200 GS" redan har gjort allt det han själv säger att han gör.

Fast de gjorde det för 40 år sedan på en engelsk skithoj, utan regnkläder, slangade bensin till köket och sov under en bit presenning.:fakta

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Skulle väl kunna kalla denna tråd FlameBait 1A, perfect example, "välkommen" till forumet Jimpa.
Jävligt underhållande tråd iaf :tummenupp

Namnlös.jpg

notrightrider

The white zone is for loading and unloading only
Gick med
17 Sep 2012
Hoj
Pick a number.
Låna min hoj o kör med nedlägg på 70-vägar så ska du få se på äventyr :crash (xvz1200) :D

Hmmm....
XVZ1200, med suffixet "TD". Turbo diesel? :hihi
Något av det mest härjade man kan se är en sådan, i sin tidstypiska champagnelack - som stått utomhus några år, bortglömd av sin ägare.

Den matchande bruna plasten är blekt och spröd, lacken vittrad, motor och all aluminium oxiderad, det som kan rosta har blemmor på sig, sadeln uttorkad av solen och sprucken på både längden och tvären.
En sådan äkta råttsoffa såg jag i trafik, med stora sjok av plastpanelerna uppbrutna och delar av kabelhärvorna utdragna och skarvade hejvilt, olika Biltema-brytare hängandes löst i vinden.
Det var både häftigt och sorgligt på samma gång att se: en gång ett flaggskepp, nu närmast ett spökskepp. Men den gick!

Inte ett pip, inte ens en kommentar från TS, Jimpa85.

Sitter han och gnuggar händerna av förtjusning över att ha dragit igång en så livlig tråd?
Eller trollar han? (fast ganska milt och snällt i så fall - no hard feelings...)
Finns han ens? Fake konto, fake news...?

Han reggade sig på SH 28 augusti, publicerade ett (1) inlägg 26 minuter senare. Och sedan dess? Inte ett ljud.

Reg.datum: 2017-08-28 20:19
Senaste aktivitet: 2017-08-28 20:45
Senaste inlägg: 2017-08-28 20:45

Spekulationens vågor går höga! :D :D

//Konspirationsteroretikern

Nja, det är nog ganska uppenbart att detta special guest appearance får sägas vara starten på höstterminen i hojbranschen 2017.
Ingen anledning att sluta köra - absolut inte, men så här dags bär somliga på frustration över att "sommaren inte blev som tänkt" och då bär det iväg.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hmmm....
XVZ1200, med suffixet "TD". Turbo diesel? :hihi
Något av det mest härjade man kan se är en sådan, i sin tidstypiska champagnelack - som stått utomhus några år, bortglömd av sin ägare.

Den matchande bruna plasten är blekt och spröd, lacken vittrad, motor och all aluminium oxiderad, det som kan rosta har blemmor på sig, sadeln uttorkad av solen och sprucken på både längden och tvären.
En sådan äkta råttsoffa såg jag i trafik, med stora sjok av plastpanelerna uppbrutna och delar av kabelhärvorna utdragna och skarvade hejvilt, olika Biltema-brytare hängandes löst i vinden.
Det var både häftigt och sorgligt på samma gång att se: en gång ett flaggskepp, nu närmast ett spökskepp. Men den gick!
Och en långtur genom ett regnigt Norge på en sån hoj, DET är ett riktigt äventyr :fakta :hihi

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati