Stödj sjuksköterskornas kamp för högre lön!

Fahrer

SMC BKK/SHK Instruktör
Gick med
24 Apr 2005
Gör som jag, gå in på www.upproret.se och stödj sjuksköterskornas kamp för bättre lönevillkor. :tummenupp

Ställer vi upp för dem, kanske :nurse tar bättre hand om oss när vi klotat :pannkyss

Svenskarnas definition av uppror är rätt snäll. Men jag håller med om att sjuksköterskorna borde få bättre betalt.

Detdär lär ju fungera bättre än Vårdförbundets lama försök att få upp lönen i nya avtalet. Fast löneupproret fungerar nog inte heller.

Fan. Nu blev jag sur. :mad:

Bifogar en bild på en söt ekorre så blir jag kanske gladare igen. Iaf så sprider jag nog inte lika mycket ilska omkring mig om jag bidrar med något sött och positivt också.

Bifogat

• grey squirrel 1.jpg
    grey squirrel 1.jpg
    51.9 KB · Visningar: 61
Har just gått ur vårdförbundet med den enda motiveringen, "varför ska jag vara medlem i en förening som funnits i många år men har ändå inte lyckats förhandla upp lönerna på alla dessa år?".

Jag tjänar 18500:- på en högspecialicerad avdelning...:arsele

Har just gått ur vårdförbundet med den enda motiveringen, "varför ska jag vara medlem i en förening som funnits i många år men har ändå inte lyckats förhandla upp lönerna på alla dessa år?".

Jag tjänar 18500:- på en högspecialicerad avdelning...:arsele

Byt jobb. Det gjorde jag och det var lönsamt.

Klart dom (ni) ska ha vettigt betalt. Man vill ju inte stå där med en underbemannad avdelning den dag man behöver vård. :rolleyes:

Klart man tycker de skall ha mer betalt, de är oftast hel underbara människor. När jag klotade för två år sen blev jag liggande fem dar på sjukan och tyckte synd om mig själv. Sköterskorna var alltid positiva, inte ett ont ord om att jag låg o lipa mellan varven. Och så kom de ju med morfinpiller mellan lite då och då.:) Hyvens människor.

En trist fråga är ju dock hur det hela skall finansieras. Ett par tusen upp i månanden för hela kollektivet misstänker jag skulle kosta mycket klöver. Vad är egentligen realistiskt?

Säg upp er. Hur svårt kan det vara? Byt jobb, spela ut arbetsgivare mot varandra, byt bransch, byt land, gör någonting. Kom igen.

Har enbart goda erfarenheter av sjuksköterskor (förutom att det verkar finnas en hel del självömkan inom yrket som knappast är klädsamt eller beundrandsvärt).

Kvacksalvarna däremot :mad: Vad fan lär de sig under sina sju års utbildning, förutom alla fina latinska namn då?

Byta jobb är inget alternativ eftersom all sjukvård (i princip) bedrivs av Västra götalandsregionen, och där får inte olika avdelningar buda över varandra bara för att de vill ha en viss person anställd... Monopol mao.

Jo detta är sant. Finns ett fall presenterat i media om en kvinna som jobbade på avd A och sökte jobb B. Eftersom hon var kompetent så krävde hon x antal kr högre lön för att jobba åt B, vilket de godtog. Sedan fick den gamla avdelningen A reda på detta, skvallrade till någon högre upp, och arbetsgivare B var tvungen att dra tillbaka deras bud och endast ge henne samma lön som hon tidigare haft på jobb A.

Vi är kokta i skit.

Exakt hur ser finansieringen ut för detta förslag?
Höjda skatter? Glöm mitt stöd. Neddragningar på redan utsatta grupper? I'm on.

Markus vad sägs om att effektivisera hela vårdpaketet? (allt runt vården, inte själva vården i sig) Då får man ut några extra miljoner, för är så sjukt vad trögt själva systemet är även fast det är så många anställda. Jag röstar för att man kan sparka runt 1/3 av de anställda som inte har någon direkt koppling till att bota sjukdomar eller förebygga. (Är ett under om detta inte misstolkas på alla sätt som det går att misstolkas på specielt av OT-Nördarna)

Självklart ska ni ha en anständig lön som representerar era arbetsuppgifter. Tycker det är kul att Facken (kommunister hela bunten, Facken motverkar en sund Marknadsekonomi som många här inne verkar gilla) som ska stödja arbetarna såååå mycket, inte har gjort ett skit för dels de anställda inom sjukvården samt så tar de ut höga avgifter för att inte göra ett skit. Och eftersom Sverige är helt förlamat utan Facket så tycker jag att ni ska föra en dialog mot dem då facken ska representera arbetarnas viljor, vilket de tydligt (som vanligt) inte har gjort i detta fall.

Säger en sak som Svenskar har svårt att förstå, ni KAN agera utan facken, och ni har faktiskt delvis lite er själva att skylla för att inte ni personligen tog ansvar för att framhäva ert/era intressen.

/Stenberg

Last edited:
Ni vet vad ni får för lön när ni utbildar er, vill säga om ni tänker vara kvar i landet. Namnlistor/protestlistor är bara bortkastade pengar.
Lägg fram en dricksskål vid sjuksängen, det kanske får er att tvätta era kunder lite nogrannare.

Detdär lär ju fungera bättre än Vårdförbundets lama försök att få upp lönen i nya avtalet. Fast löneupproret fungerar nog inte heller.

Fan. Nu blev jag sur. :mad:

Bifogar en bild på en söt ekorre så blir jag kanske gladare igen. Iaf så sprider jag nog inte lika mycket ilska omkring mig om jag bidrar med något sött och positivt också.

Nu blir ju jag arg, vet inte hur många av de där asen jag varit tvugna att köra iväg med leksaksvapen på 100m/s :mad: Det är ju stora flockar som kommer och snor fågelmaten :4skrika

Självklart tycker jag att lönerna ska upp eftersom en hel del i min bekantskapskrets jobbar inom vården. Jag har själv aldrig haft problem med vården annat än jag hamnat hos några doktorer som tagit ett tag för att förstå vad de säger eftersom de bryter så fruktansvärt, men det är ju småproblem. Så de som så snällt har lappat ihop mig varje gång jag gått i backen efter dumheter eller sporter ska ha en anständig lön! Frågan är ju bara hur :gnissla Fast det finns nog ännu mer pengar att sno från skolan. Vi brukar ju inte gnälla i vanliga fall.

Nyheter
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick