Stöldförsök i Hammarby - Signalement

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Har hört talas om många stöldförsök och stölder av hojar i Johanneshov/Gullmarsplan/Årsta under den senaste tiden. Håller ögonen öppna.:mad:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nån som kan tänka sig att ha sin hoj som lockbete?

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Nån som kan tänka sig att ha sin hoj som lockbete?

Inte min tyvärr, inne på rep. efter att just blivit stulen!

Tänk bara på att ni låser den med godkända lås och sånt annars blir det brottsprovokation och då kommer det läggas ned på en gång! Sverige är ju sverige....suck!
Försök till grov stöld/tillgrepp av fortskaffningsmedel är aldrig fel det heller...då blir dom reggade i systemet (alternativt "topsade") för sånna saker och kan lättare bindas till andra brott.

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Är det så att ni kan hitta en hoj som lockbete så är jag med o vakar någon natt!
Problemet är ju att man inte vill ställa ut sin egen då repor o dylikt kan uppkomma. Man vill ju personerna låta röra hojen innan man springer på dom så man vet att de verkligen är ute för att stjäla hojar. Lockbete mitt i stan funkar oxå...inte bara för att ta denna gubbe utan för att ta vem som helst som stjäl hojar. PM:a mig ifall det händer något för jag är utan tvekan på!

Inte min tyvärr, inne på rep. efter att just blivit stulen!

Tänk bara på att ni låser den med godkända lås och sånt annars blir det brottsprovokation och då kommer det läggas ned på en gång! Sverige är ju sverige....suck!
Försök till grov stöld/tillgrepp av fortskaffningsmedel är aldrig fel det heller...då blir dom reggade i systemet (alternativt "topsade") för sånna saker och kan lättare bindas till andra brott.

Oavsett så lär inte miffona få tillräckliga straff iallafall. Min tanke var mer att avskräcka genom smärta. Är tanken att bara lämna in dom så skiter jag i det. För det ger inte ett skit

Last edited:

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
För mig gör det inte så mycket. Vi vet att mycket stölder görs på hojar runtomkring stockholm. Man behöver inte få tag i en speciell individ. Det är skottpengar på alla tjyvar.
Som sagt....kan någon fixa bete, är jag på. Kanske dags att skapa skräck i alla dom som tror hojar är easy money. Om det senare kan tolkas som 1 månad på sjukan o något brutet ben vore fan underbart

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
jag kanske är villig nu i sommar att leka lockbete, men tveksam om någon vill sno den..

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
För mig gör det inte så mycket. Vi vet att mycket stölder görs på hojar runtomkring stockholm. Man behöver inte få tag i en speciell individ. Det är skottpengar på alla tjyvar.
Som sagt....kan någon fixa bete, är jag på. Kanske dags att skapa skräck i alla dom som tror hojar är easy money. Om det senare kan tolkas som 1 månad på sjukan o något brutet ben vore fan underbart

Det är så jag resonerar oxå.
Vi skulle behöva en hyfsat ny hoj, gärna R-hoj, och ett par bilar att sitta i 2 och 2 så man håller sig vaken.

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det är så jag resonerar oxå.
Vi skulle behöva en hyfsat ny hoj, gärna R-hoj, och ett par bilar att sitta i 2 och 2 så man håller sig vaken.

Precis...problemet är ju lite att tattarna brukar behövas ge lite tid så de ser att den hoj de vill ha befinner sig på samma plats konstant vilket ger lite bekymmer då det ofta inte räcker att bara ställa hojen på en parkering en natt (om man nu inte ha tur). Men det vore värt ett försök.....ställa en hoj tidigt på morgonen på en mc-parkering där många kan se den men ändå är relativt skymd då natten inträder. Kanske har någon nappat under dagen o vill ta den så fort det blir mörkt för att inte missa chansen.

Last edited:

D-Kay

Kommer och går
Gick med
17 Jan 2007
Hoj
KTM 690 SMC R
Sätt en GPS-sändare eller något på hojen och följ efter tjuven hem. När ni är framme så ta tillbaks hojen och sno allt av värde och slå sönder resten :)

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Oavsett så lär inte miffona få tillräckliga straff iallafall. Min tanke var mer att avskräcka genom smärta. Är tanken att bara lämna in dom så skiter jag i det. För det ger inte ett skit

Nej det kanske är sant, men lite kan dom alltid få, först kan man smiska upp dom och sen ringa polisen. Man får ju använda så mycket våld som behövs för att kunna stävja gripandet och som vi alla vet gör ju mc-tjuvar HÅRT MOTSTÅND:mad: eller hur??? Har en 21" ASP och en 26" ASP, en burk med "peppar" och 2st skottsäkra västar.....

Raderad medlem 21068

Guest
vart fan är popcorn smileysen?
det här är ju en av de mest intressanta trådarna på länge!!:yoparty
bus ska med hårt medel mötas kommer ihåg för några år sen när buset stal min vinge på min impreza jag fick syn på en 740 med den på.
tog me några polare o TOG tillbaka min egendom med några väl valda svingar o ord.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...