Störande grannar - friköpt radhus - vad gäller?

Något hände som gjorde att han sneade ur. Dottern drog väl till med något. ..

Ja, visst lär hon ha gjort det och det är det enda som gör att jag har "ett visst överseende" med hans snetändning...

Han tog upp två saker som han ansåg visade på hur "störda och dumma" vi är..

Det första var nyårsafton där han hade fått för sig att vi bröt festen 0130 vilket han tyckte var pinsamt patetiskt av oss.
Eftersom jag inte fick en syl i vädret så hann jag inte förklara att klockan var ca 0230 när jag bad dem dämpa sig eftersom jag hade hög feber och endast höll mig vid liv med febernedsättande. Till saken hör att vi inte alls "stördes" på nyårsafton. Vi var själva borta men när vi kom från nattbusen hörde vi musiken ca 150-200 meter från själva husen så jag knackade på direkt och bad dem sänka eftersom vi nu kom hem och skulle sova samt att jag hade hög feber,,,
Granndottern var f.ö. väldigt trevlig tillbaka och de sänkte ljudet och vi somnade utan större problem.. För oss var alltså nyårsafton inget problem eller något störande även om jag faktiskt bad dem sänka vid 0230 av den enkla anledningen att jag hade hög feber och som vanligt en 15mån son som vaknar vid 06-07.

....en andra sak som dottern kläckt ur sig är helt och hållet ett missförstånd..
Vid något tillfälle när jag var över ursäktade hon sig med att hon inte var van med vägg-i-vägg-grannar eftersom de tidigare bott i villa.
Jag sa att jag har förståelse för det och att det är typiskt att det är så lyhört som det är. För att illustrera hur lyhört det är så sa jag att man nattetid t.o.m hör när grannarna är på toaletten. Detta då för att ställas i relation till hög musik och med den underförstådda betydelsen:
"Med tanke på att man hör toalettbesöken kan du ju tänka dig musik som är så hög att alla i huset får skrika till varandra!"
Tyvär verkar de har uppfattat det som om jag stör mig på deras toalettbesök vilket absolut inte är fallet. Vad mig beträffar får de gärna ha toalett-staffet hela nätterna om de bara lägger ner den höga musiken vid 00-0030 (eller säger till i förväg)..
Tyvärr har vi inte fått en syl i vädret under utskällningarna så vi har inte kunna reda ut detta missförstånd.

....Så "missförståndet" gör att jag har en smula överseende men samtidigt är jag förbannad och besviken som fan över att han skäller ut min sambo till tårar..

Du kan inte gå hem till någon mitt i natten/tidig morgon på nyårsafton förtälja att du har feber och att dem skall avbryta sin fest.

På nyårsafton får man festa!

Jag säger inte att jag festar fram till kl 03:00 på nyårsafton och skiter i om jag stör grannarna men man får ha förståelse för dem som gör det.

ring in ett anonymt tips till farbror blå...

förhoppningsvis tröttnar hennes kompisar på att festerna helg efter helg blir avbrutna av blåljus och letar andra fester.

Du har väl tittat på Grannfejden. Gap och skrik löser inget.

Helt klart någon form av missuppfattning, gå över och bjud in grannarna och ha en givande konversation i vuxen regi, lyssna på deras argument och se till att dom lyssnar på era.

Skulle förvåna mig mycket om det inte löser sig på så sätt.

Hade en lättare sammankomst med mina grannar, damen ifråga hade synpunkter på min dotters gångstil i trappan (hon använder hälarna, men det kan ju inte hon hjälpa). Efter en stunds gemenskap med kaffe och bulle va problemet löst.

(Nej, jag amputerade inte bort hennes hälar)

Du har väl tittat på Grannfejden. Gap och skrik löser inget.

Helt klart någon form av missuppfattning, gå över och bjud in grannarna och ha en givande konversation i vuxen regi, lyssna på deras argument och se till att dom lyssnar på era.

Skulle förvåna mig mycket om det inte löser sig på så sätt.

Hade en lättare sammankomst med mina grannar, damen ifråga hade synpunkter på min dotters gångstil i trappan (hon använder hälarna, men det kan ju inte hon hjälpa). Efter en stunds gemenskap med kaffe och bulle va problemet löst.

(Nej, jag amputerade inte bort hennes hälar)

?

Stick iväg och hårdträna Shootfighting ett halvår eller så. Ställ upp i alla tävlingar du kan och sen när du känner dig hård så knacka på grannens dörr med orden: "Kom igen nu, vi löser detta som män. Den som vinner bestämmer reglerna för vilken ljudnivå som är tillåtet vid vilken tidpunkt på dygnet. Du är väl ingen tönt, eller har jag fel? Ja kom nu kör vi..."

Och så går ni bort till gräsmattan utanför och pucklar på varandra :)
Det hade dessutom övriga grannar gillat att se en söndagseftermiddag :hihi

(hur fan kan man bo i radhus?)

Det lät ju för enkelt.
Tjöp ett basebollträ och se till så att grannen ser när du övar kroppsslag på en sandsäck med det. Ha det med dig när du ringer på dörren nästa gång.

:D :tummenupp

Gå med i HA istället så lägger grannen säkert av efter lite "snack"!

Oslagbart - öva kroppsslag med ett basebollträ :lol :lol :lol :rofl

Fixa ett konto på Playahead, sök upp Ahmed_gangsta91 från tensta/rinkeby. Skriv adress och det som behövs och säg att det är du som har festen och alla hans polar är välkomna. Efter den festen tror jag nog inte hon vågar ha fler fester.

Uppenbarligen skiter dem i dig eftersom de fortsätter ha fester med hög volym långt in på natten så ring farbror blå nästa fest så kommer du ALDRIG få problem med dem igen jag lovar :D

Leta fram din yxa, dra på dig din mest psykotiska look, helst med fullt uppspärrade ögon. Ha även en rulle svarta sopsäckar under armen när du går över och plingar på. Håll yxan halvt synlig i ena handen bakom ryggen.

Stirra farsan i ögonen utan att röra blicken eller blinka, och fråga väsandes om han ska med och hugga ved. Pausa kort innan "hugga ved" och uttala det med belåtenhet och knappt märkbar sarkasm.

Leta fram din yxa, dra på dig din mest psykotiska look, helst med fullt uppspärrade ögon. Ha även en rulle svarta sopsäckar under armen när du går över och plingar på. Håll yxan halvt synlig i ena handen bakom ryggen.

Stirra farsan i ögonen utan att röra blicken eller blinka, och fråga väsandes om han ska med och hugga ved. Pausa kort innan "hugga ved" och uttala det med belåtenhet och knappt märkbar sarkasm.

... gärna med svart heltäckande regnrock och fiskarhatt :rofl :lol

UAAAHAHAA yes yes fan va coolt !
hmm kom just på går väl att hugga av strömförsörjningen, det ska sitta lådan med elmätaren på utsidan av huset så elektrikerna kan komma åt .. hmm kan även sitta i en lucka i väggen men olåst tror jag då.. . kika :D

äh risken att de inser att det var han är jävligt stor. det skapar bara större irritation mellan grannen och honom o då vet man inte vart det ska sluta. jag satsar mina slantar på ahmed metoden

Hugg strömmen, hockeymask och machete.

Sen blire åka (till psyk.)

Vilka jävla spån. Grejen är ju att de lär ju fatta vem som gjort något om du planerar det nu när ni liksom ligger i krig med varandra.

Du kan inte gå hem till någon mitt i natten/tidig morgon på nyårsafton förtälja att du har feber och att dem skall avbryta sin fest.
På nyårsafton får man festa! .

Som sagt.. nyårsafton var inget problem. Jag bad dem heller inte avbryta sin fest. Jag bad dem sänka musiken en aning eftersom de spelade för hela kvarteret i tron att hela vår länga var tom (vilket den var tills vi kom hem)...

Jag sa inget annat än att vi kom hem och att jag hade feber och skulle uppskatta om de sänkte en aning. De sänkte utan gnäll eller protester och festade vidare och hjag och min familj kunde somna...
- Anser inte du att hänsyn bör gå åt båda hållen?
Vi försöker som sagt att bita ihop och aldrig gå in och "gnälla" innan 01 trots att vår lillgrabb vaknar 6-7 varje morgon... På samma sätt sätter vi heller inte igång en massa oväsen vid 07 på morgonen bara för att vi är vakna..

Vad säger resten av dina grannar då? Om dom också stör sig så får ni väl knacka på gemensamt någon dag och förklara att det skall hållas käft på nätterna.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick