Något hände som gjorde att han sneade ur. Dottern drog väl till med något. ..
Ja, visst lär hon ha gjort det och det är det enda som gör att jag har "ett visst överseende" med hans snetändning...
Han tog upp två saker som han ansåg visade på hur "störda och dumma" vi är..
Det första var nyårsafton där han hade fått för sig att vi bröt festen 0130 vilket han tyckte var pinsamt patetiskt av oss.
Eftersom jag inte fick en syl i vädret så hann jag inte förklara att klockan var ca 0230 när jag bad dem dämpa sig eftersom jag hade hög feber och endast höll mig vid liv med febernedsättande. Till saken hör att vi inte alls "stördes" på nyårsafton. Vi var själva borta men när vi kom från nattbusen hörde vi musiken ca 150-200 meter från själva husen så jag knackade på direkt och bad dem sänka eftersom vi nu kom hem och skulle sova samt att jag hade hög feber,,,
Granndottern var f.ö. väldigt trevlig tillbaka och de sänkte ljudet och vi somnade utan större problem.. För oss var alltså nyårsafton inget problem eller något störande även om jag faktiskt bad dem sänka vid 0230 av den enkla anledningen att jag hade hög feber och som vanligt en 15mån son som vaknar vid 06-07.
....en andra sak som dottern kläckt ur sig är helt och hållet ett missförstånd..
Vid något tillfälle när jag var över ursäktade hon sig med att hon inte var van med vägg-i-vägg-grannar eftersom de tidigare bott i villa.
Jag sa att jag har förståelse för det och att det är typiskt att det är så lyhört som det är. För att illustrera hur lyhört det är så sa jag att man nattetid t.o.m hör när grannarna är på toaletten. Detta då för att ställas i relation till hög musik och med den underförstådda betydelsen:
"Med tanke på att man hör toalettbesöken kan du ju tänka dig musik som är så hög att alla i huset får skrika till varandra!"
Tyvär verkar de har uppfattat det som om jag stör mig på deras toalettbesök vilket absolut inte är fallet. Vad mig beträffar får de gärna ha toalett-staffet hela nätterna om de bara lägger ner den höga musiken vid 00-0030 (eller säger till i förväg)..
Tyvärr har vi inte fått en syl i vädret under utskällningarna så vi har inte kunna reda ut detta missförstånd.
....Så "missförståndet" gör att jag har en smula överseende men samtidigt är jag förbannad och besviken som fan över att han skäller ut min sambo till tårar..