Störiga köpare på Blocket :näsblod

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Fick ett samtal typ:
"Hej jag har inget körkort men får jag provköra ändå?"

Även fått mail i stil med:
"Haha jävla idiot lycka till att sälja XXX för YYY"Man undrar ju lite vad personen får ut av det då han inte får se något resultat av sin förolämpning. :dummer

Måste varit någon här ifrån sporthoj :hihi

Ekberg

I like TWINS !!!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Suzuki SV650S
När jag hade ute en annons på en dr 350 så fick jag bytesförslag på komplett dykutrustning från två olika personer.
Måste vara svårt att sälja dykargrejer också.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Fälgar är nått jag aldrig kommer sälja på blocket igen. Gjort det två gånger nu och båda gångerna får man sms och samtal mitt i natten som undrar mina fyrbultade (syns på bild, står i text och rubrik) fälgar passar deras 5 bultade BMW..

Alternativt inte fattar att "däcken som sitter på är slut" betyder att man måste byta däck...

Helt ärligt tror jag att SDs framgångar grundar sig på folk som försökt sälja saker på blocket...

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag brukar skriva "kom gärna med bytesförslag" i annonstexten. Ibland kommer det något förslag man inte trodde kunde vara möjligt (ofta egentligen) men som dessutom är intressant (ovanligare).

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Jag brukar skriva dumma mail till alla polare jag ser har ute annonser på blocket! Det är skitkul att driva med dem ett tag! :rofl

//KaliZ

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Jag brukar skriva "kom gärna med bytesförslag" i annonstexten. Ibland kommer det något förslag man inte trodde kunde vara möjligt (ofta egentligen) men som dessutom är intressant (ovanligare).

Tur att jag inte skriver bytes.
Tänk vad tjejen skulle säga om jag kom hem med en grävmaskin eller nått.

-Vadå den kan ju vara bra o ha.:crash
(Bor i lägenhet)

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
höll på å sälja en bil för några år sedan ..... 2 killar kom å tittade å vart intresserade , lite dividerande å snack så kom vi överrens om 89k , skulle mötas dan efter utanför banken å kirra affären.....

dan efter kom killarna med EN PLASPÅSE MED DOLLARSEDLAR "men ey dom är värda säkert 100k i SEK" :rofl
"de e lungt vi går in på banken så kan dom sätta in beloppet på mitt konto"

Dom stack .... jävla tomtar :rolleyes:

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
Jag brukar skriva dumma mail till alla polare jag ser har ute annonser på blocket! Det är skitkul att driva med dem ett tag! :rofl

//KaliZ
hahahaha det gör jag och min polare ochså :)
jag brukar använda mig av namnet achmed och har alltid något att byta med,fan vad lack han blir när han ser att folk har svarat på annonsen och det i själva verket är jag som har haft kul:D

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Tur att jag inte skriver bytes.
Tänk vad tjejen skulle säga om jag kom hem med en grävmaskin eller nått.

-Vadå den kan ju vara bra o ha.:crash
(Bor i lägenhet)

Underskatta aldrig nyttan med en grävmaskin, basfiol, rostig skruv etc. :fakta

Det har nog hänt ett par gånger att någon utanför mitt huvud sagt: "var ska du få plats med den i din pyttelya?"
Förståndiga medmänniskor gör världen....tråkigare?

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Skulle sälja min snöskoter, en Yamaha RTX Phazer med MCX-kit på för 60k. Fick bl a detta lockande bytesförslag: en Renault Traffic - 02 som bara gått 20 000mil. Jo ,nog funderade jag länge och väl, en lagom inkörd Renault är ju en våt dröm! Jag svarade sen att det var synd att det inte var en -01a, det hade jag tagit direkt! Du vet det är ju samlarvärde på dom där i Frankrike. roligt var det i allafall.

Mackan_HBG

Buskisförare
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
Njae, eller?
Har försökt byta min hyresrättstrea i Sthlm mot dyrare 4-5:eek:r i Sthlm vilket jag även uttryckt i annons men ändå får jag drösvis med erbjudande om 2-3:eek:r i långtbortistan från glada dagdrömmare utan läsförståelse. Finns det någon hemlig kod för svarta pengar jag missat?

Tjöp :confused:
:confused:

monno

Dakotapilot!
Gick med
3 May 2008
Hoj
Trampcykel...
Skulle sälja min snöskoter, en Yamaha RTX Phazer med MCX-kit på för 60k. Fick bl a detta lockande bytesförslag: en Renault Traffic - 02 som bara gått 20 000mil. Jo ,nog funderade jag länge och väl, en lagom inkörd Renault är ju en våt dröm! Jag svarade sen att det var synd att det inte var en -01a, det hade jag tagit direkt! Du vet det är ju samlarvärde på dom där i Frankrike. roligt var det i allafall.

En Mcx Phazer och en Renault Traffic håller väl ungefär samma effekt och underhållningsklass så ;-) höhö.

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
hahahaha det gör jag och min polare ochså :)
jag brukar använda mig av namnet achmed och har alltid något att byta med,fan vad lack han blir när han ser att folk har svarat på annonsen och det i själva verket är jag som har haft kul:D

Amir kör jag med! :D
Ringde till och med en gång med passande uttal och försökte pracka på en av dem en hall matta som byte.
As-kul att se hur länge dem orkar svara trevligt trots att dem märkt att samtalet spårat ur fullständigt! :hihi

//KaliZ

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Underskatta aldrig nyttan med en grävmaskin, basfiol, rostig skruv etc. :fakta

Det har nog hänt ett par gånger att någon utanför mitt huvud sagt: "var ska du få plats med den i din pyttelya?"
Förståndiga medmänniskor gör världen....tråkigare?
Jag brukar skriva, eller bytes mot något kul.

Osannolikt kul med folk som trevande försöker ta reda på vad just jag anser är roligt.

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Har försökt byta min hyresrättstrea i Sthlm mot dyrare 4-5:eek:r i Sthlm vilket jag även uttryckt i annons men ändå får jag drösvis med erbjudande om 2-3:eek:r i långtbortistan från glada dagdrömmare utan läsförståelse. Finns det någon hemlig kod för svarta pengar jag missat?

brorsan sökte lght centralt i stockholm...

- Ja den ligger bara 30min utaför sta'n med pendeltåg..

sta'n i fråga var Uppsala

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Tillfälligt utan!
Hmm... var det du som mailade på min bil när den skulle säljas :D

Haha!!! Ja jag erkänner, har ju inte hunnit prata så mycket med dig sedan dess. Har du kvar mailet så kan du ju posta det här! :hihi :crash

BTW hur seriös säljare var du då egentligen som inte ens behagade svara?!?! va va av av?!?!

//KaliZ

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Haha!!! Ja jag erkänner, har ju inte hunnit prata så mycket med dig sedan dess. Har du kvar mailet så kan du ju posta det här! :hihi :crash

BTW hur seriös säljare var du då egentligen som inte ens behagade svara?!?! va va av av?!?!

//KaliZ

Ja, det var ju jäkla lustigt att jag inte svarade på det här mailet:
----------------
Halå mit nam er Amir.

Jagg undra om bilen har takkluka?
Är det ala väckslar?
Går den fott?

Har snel hest at bytta med kompis, låt bra?
6970kr kan jagg betala. 18000kr gå brah oxkså mehn då vil jagg ha den motocykkel oxkså!

Hör avv digg!

/Amir
----------------

Nästa gång får du göra det lite mindre uppenbart... jag hade lite polare som misstänkta :D

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Ska av olika skäl försöka hyra ut en villa på ett halvår. Intressanta svar man får och ännu intressantare när man slår lite på personerna som vill hyra. En del verkar inte ens finnas i Ratsit etc när man slår på dom, försöker dom med fejkat namn, har alla lodisar skyddade identiteter eller vad fan är det frågan om?

Just nu lutar det åt att huset får stå tomt istället, då står det i alla fall kvar när man kommer hem igen.:3freak

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC