Stackars er i Sthlm... jävla Nazist snut!

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
Träffade på en riktig Nazist snut i dag på Mälarn runt... jag och 2 kompisar tänkte åka sträckan Nykvarn-Strängnäs och tog Motorvägen upp till nykvarn från Strängnäs.
När vi svängt av motorvägen och skulle svänga vänster ner mot strängnäs hållet är det nån som sliter tag i min axel så jag hålller på att ramla i kull (stod still vid korsningen) hajar till och ser att det är en Mc polis som vrålar nått och kastar sig fram och sliter ur min nykel ur tändningslåset!? skriker som fan att jag ska rulla till kanten, så är ju lika bra att göra det :) kastar hanskarna fort som fan över Laddtrycksmätarn! hoppas han inte ser turbon...

får värsta utskällningen och hör typ hälften av det han säger :) klagar bla på att det saknas reg plåt! (trodde det var motorvägsrepan i 250+ han va sur på)

börjar fråga om jag åker mycket uppe i Sthlm? nej svarar jag håller mig här nere...
Är du med dom här sporthojs gängen och svinar? Öööö nej svarar jag

Nej dom för ett JÄVLA liv i Sthlm!

Ehhe okej..

sen böjer han sig ner och lägger handen på däcken och känner tempen!? känner sen på sitt och gämför...

Åker du bana blir nästa fråga, Nej svarar jag... varför undrar du?

Ska du få däcken så här slitna och ruggade på kanterna i trafiken så kör du riktigt hårt och för fort!!!

Ööö (spelar dum) alltså jag köpte hojen i det här skicket har knappt åkt nått sen jag köpte den.. (ljuger )

Så du menar att du inte bytt däck på 2 år som du ägt den i papprena?

nej svarar jag kanske åkt 200 mil haha luger som fan!

Varför har du ingen nr plåt?

Ööö den lossnade ligger här i kutsen...

Hörru du märlkigt att alla säger så!? jag blir SÅ JÄVLA arg jag ser nån utan skylt! ni åker bara runt och svinar!!!

Mmmm...

Fan du har ju inte ens blinkers!!!

Eeehh jo dom är sitter i lyset. (Hotbodies undertail)

Då plockar han fram ett måttband och mäter :) spottar och fräser när han ser att det inte är 160mm i mellan som det tydligen ska vara...

Har du meckat dit det här själv och pekar på lysena..

Nää alltså jag köpte den precis så här... är inte så händig direkt.. har väll typ tummen mitt i handen eller nått skrattar jahg och ljuger

Ja för du vet det här är olagligt! måste va bla bla bla.... jag kommer göra en besiktning av din hoj sen kommer du få böter!

Ööö jaha okej säger jag och hoppas han inte upptäcker turbo kittet...

plötsligt kommer en till snut och stannar till på sin fula Bmw... han står och kollar på hojen snett framifrån (full uppsymn över intercoolern och turbon) men mummlar bara nått och får ett larm och drar i väg... tur som FAN!

får böter för brukande av fordon utan registrerings skylt,avsaknad reflex,körriktningsvisare felaktiga, ingen skyltlyckta. plir 850 kr med rabatt

Så kommer frågan om jag erkänner förseelsen och skriver under?

Tänker fan va bra ingenting om turbon! så jag skriver under.

Väntar tills snuten har åkt innan jag åker iväg och bjuder dom som sitter och kollar på en Weelie :)

Senare nere i Strängnäs ser vi några polare som sitter i rondellen vid hydro och kollar, bjuder dom och alla andra som kollar på lite feta Weelies och en ca 100M lång Power burn :yoparty vänder och åker tillbaka ut på rakan ser då att Polisen är bakom mig, Va fan tänker jag vilken skit dag!
åker i ca 30-40 längs kanten med snuten bakom och väntar på att bli stoppad.. men han bara puttrar bakom så jag vrider på upp i ca 100 innan jag kommer på att det bara är 70! tänker fan nu är han sur! och vänder efter rakan i nästa rondell och tror han ska följa efter är beredd att slå om Hi/lo switchen och ge den jäveln en match ;) skulle va kul att ha snutjag förbi polarna i nästa rondell :) men snuten åker rakt fram och försvinner...

Står senare i innersväng på rondellen (uppe på kullerstenarna) och snackar med polarna, då ser vi polis hojen komma tillbaka och stannar vid oss...
ställer mig för sp han inte ser att jag inte har nån reg plåt snabbt som fan!

Tjena grabbar! säger Polisen...

Hej hej

Nått problem med hojarna eftersom ni står här?

Nej bara pratar med våra polare säger vi...

Ok jaha är det nå fel på pakeringen där borta och pekar ner mot hydro...

Nej iofs inte säger vi...

Jasså ni är sådana därna busar som inte vill visa eran identitet?

va?

ja ni har ju inga synliga reg skyltar!

Skrattar och berättar om böterna nån timme tidigare, berättar även vilken Nazist polis det var!

Ja dom är inte kloka där i Sthlm! en sån här dag ska man ju bara njuta och åka hoj! iofs ska ni ju ha regskyltar på dom där race mopparna ;)

sån där skulle man ha i stället för den här säger han och kollar på sin hoj.

Jasså slö eller frågar jag?

Haha ja inte är det nån raket som era direkt skrattar snuten!

skön och slanga med frågar jag och skrattar!

Haha har faktist försökt några gånger men krävs mer än vilja verkar det som säger polisen och skrattar.

hehe jo det är sant säger jag...

Men dom där raketerna går väll oftare på ett hjul än två va ? sktattar han och flinar...

hehe jo det händer väll säger vi...

Ja så onödigt att bråka fan vi gillar ju båda att åka hoj ju säger snuten, klart man förstår att ni vill busa på dom där! skulle jag med göra om jag hade en...

jaja killar ha en bra dag och kör lungt!

desamma! tryck ur hojen nu så får vi se vad du har säger vi.

haha skrattar han och åker lungt iväg ur rondellen sen trycker han på allt han har och lite till med den stackars Bmwn :)


Hehe så jävla skillnad påSnutar och Snutar stackars er i STHLM om ni har sådana dära Elaka Poliser :)

Oj blev ett långt inlägg :)

annars då haft en bra hoj dag då eller säger polisen... :)
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Det vore väl inte mycket till polis om han inte tillrättavisar någon som inte följer lagen? Ska de bara åka och glassa upp skattepengarna, eller?
Problemet var inte polisen - problemet var att du åkte utan skylt och alltså inte står för vem du är!
 

mackyfr

...
Gick med
28 May 2005
Ort
stockholm
Hoj
ingen
G-L skrev:
2390385 Det vore väl inte mycket till polis om han inte tillrättavisar någon som inte följer lagen? Ska de bara åka och glassa upp skattepengarna, eller?
Problemet var inte polisen - problemet var att du åkte utan skylt och alltså inte står för vem du är!


kan man få se tårarna
 

RRbjorn

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX6R-08 (race), Yamaha YZ450F-07 cross
CHIPPEN_no1 skrev:
2390363 Träffade på en riktig Nazist snut i dag på Mälarn runt...

He, he... bra slut på storyn i alla fall!:tummenupp

Man blir riktigt glad när man träffar humana poliser men ibland träffar man idioter. Sätter en peng på att den sköna polisen var 40+ och den elaka 30-...
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
mackyfr skrev:
2390388 kan man få se tårarna

Blir inga "LaglydigMedborgare-tårar"

Å andra sidan skulle jag aldrig drömma om skadeglada skratt till CHIPPEN heller....
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
G-L skrev:
2390385 Det vore väl inte mycket till polis om han inte tillrättavisar någon som inte följer lagen? Ska de bara åka och glassa upp skattepengarna, eller?
Problemet var inte polisen - problemet var att du åkte utan skylt och alltså inte står för vem du är!
Gnäller inte om böterna... betalar dom gärna! men han hade inte behövt bete sig som om man var nån jälvla bankrånare eller nått!
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Hej!Hej!

Ja vi har ett liten grupp med griniga grisar med Konstapel Hamren i spetsen, kanske det var han som stanna dig.

Men vi har också ett par grymt trevliga Mc-snutar också.
Åk till Sveavägen nån onsdag snacka lite så får du se(men sätt på skylten innan), sen hur vänliga dom är efter dom stoppad dig utan plåtar i 200 knyck kan jag dock inte svara på :D
 

Chippen

wwhhaa pttsssiii wwhhaa pttssiii whhaaaa
Gick med
4 Jan 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Turbo Gixxer
RRbjorn skrev:
2390403 He, he... bra slut på storyn i alla fall!:tummenupp

Man blir riktigt glad när man träffar humana poliser men ibland träffar man idioter. Sätter en peng på att den sköna polisen var 40+ och den elaka 30-...
Nja Elaka typ 40 och den snälla typ 50 nått sånt.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
CHIPPEN_no1 skrev:
2390363 Är du med dom här sporthojs gängen och svinar?
"Är du med i den där poliskåren som spöar på pensionärer med batong på stockholms bensinmackar?"


(Som man frågar får man svar, j-la idiotsnut.)
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
CHIPPEN_no1 skrev:
2390472 Gnäller inte om böterna... betalar dom gärna! men han hade inte behövt bete sig som om man var nån jälvla bankrånare eller nått!

Hade han behandlat dig som en bankrånare hade du nog blivit skjuten :rolleyes:
 

semper

Wheeliebars är fegt
Gick med
3 Apr 2003
Ort
08 + 1 813
Hoj
Panigale
är ju nästan så man undrar hur en sån där person mår egentligen... jag menar okay att poliserna säkert får massa skit ibland men finns ju ingen orsak o vara otrevlig innan man blivit dåligt bemött... måste vara riktigt jobbigt o åka runt o hålla på så där dagarna i ända..
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
War-psycho skrev:
2390523 "Är du med i den där poliskåren som spöar på pensionärer med batong på stockholms bensinmackar?"


(Som man frågar får man svar, j-la idiotsnut.)


Du har nåt väldigt stort polis-agg inom dig tror jag :)
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Vet att många står o flinar snuten i nunan, ajaj en hoj snut med lätt förhöjd ( av hojåkningen el nåt ) adrenalinhalt vill inte bli flinad i fejset, han vill att man vet hut. bara att bita ihop, förr var de konstaplar, vanliga svennar med ovanligt jobb, nu är de så elaka och påstridiga och tar illa upp om man är stöddig, förr så tog de det som en del av jobbet tror jag. Förr alltså typ 15 år sen.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Nova skrev:
2390550 Du har nåt väldigt stort polis-agg inom dig tror jag :)
Tror du man blir vänligt inställd till poliser när man får sånt bemötande?

Speciellt om man inte har gjort något (dom tagit fel på person)?

Kan man inte uppträda professionellt, ska man byta yrke, detta gäller särskilt poliser.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top