Stackars er i Sthlm... jävla Nazist snut!

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
War-psycho skrev:
2390575 Tror du man blir vänligt inställd till poliser när man får sånt bemötande?

Speciellt om man inte har gjort något (dom tagit fel på person)?

Kan man inte uppträda professionellt, ska man byta yrke, detta gäller särskilt poliser.


Tror det är svårt att uppträda proffessionellt till 100% hela tiden. Det är inga robotar vi pratar om. Killen hade ju gjort något. Ingen skylt m.m

Men håller givetvis med om att det var oproffessionellt att gå på sådär hårt...
 
Last edited:
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Nova skrev:
2390602 Killen hade ju gjort något. Ingen skylt m.m
Jag svarade bara på din "fråga", alltså menade jag inte nödvändigtvis han.

Orsak & verkan vettu... Svininga poliser skapar inte många polisvänner.
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
War-psycho skrev:
2390612

Orsak & verkan vettu... Svininga poliser skapar inte många polisvänner.


Mycket sanning i det! :) Sen så tror jag nog att du också vet att en polis inte alltid kan vara den "snälla farbrorn" i alla situationer även om det skulle vara det bästa såklart :tummenupp
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Nova skrev:
2390626 Mycket sanning i det! :) Sen så tror jag nog att du också vet att en polis inte alltid kan vara den "snälla farbrorn" i alla situationer även om det skulle vara det bästa såklart :tummenupp
Men det här var väl knappast en situation där det är berättigat att bete sig som han gjorde heller.

Gapa å gorma på en hojåkare, för att man är arg på vad andra hojåkare gjort.
Då ska man inte heller bli förvånad om den hojåkaren ser snett på snuten i fortsättningen.

Tar resten via PM, så kommer du förstå. :)
 
Last edited:

dwestlund

ny bild
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Södra
Hoj
a' Bug Eyed beast -955i -99
Mogge70 skrev:
2390567 Trist med sura snutar. Men varför var han nazist????? :confused:
Det finns inga självklara test som avgör vilka åsikter som förtjänar stämpeln nynazism. Det avgörande kriteriet brukar därför vara huruvida vålds- och terroraktioner förekommer eller ej. ( källa: http://susning.nu/Nynazism )
Våldsaktion utfördes då han brutalt la handen på Axeln. :va

xyx skrev:
2390657 Vad läser du för böcker?
Inga, bara med bilder eller med mycke naken hud fattar du väl. :pannkyss
 
Last edited:

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
Stort grattis till att du inte blev av med kortet. Var glad för vilken jävla tur du hade :) Det hade inte jag :mad:
 

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Ort
I Södra Roslagen
Hoj
ZX10-R svart som natten
Dryga trafikpoliser verkar det finnas gott om, det glädjer mig att det finns hyggliga poliser oxå. Har själv blivit stoppad några gånger för fortkörning, ingen regplåt m.m men de har varit väldigt schyssta och släppt iväg mig med ett pekfinger i luften :) Gött att de inte lasrade din 250 km/h, hade kunnat blivit svettigt :D
 

af Nygren

Go Big Or Go Home
Gick med
15 Aug 2006
Ort
kRISTIANSTAD
Hoj
Hornet 900
50+ verkar vara förstående poliser... Förra veckan hade jag tur i oturen. Jag lyckades bli stoppad av samma polis(50+) två gånger under loppet av tre timmar. Första gången klockades jag till 75km/h på 50-sträcka vilket resulterade till 1600:- i böter. Tre timmar senare blev jag klockad till 85km/h på en 50-sträcka 3-4 mil från första tillfället, av samma polis(50+). I vanliga fall innebär detta att körkortet ryker, men den här fantastiskt trevliga polisen(50+) tyckte antagligen synd om mig och struntade i den andra förseelsen. Tack vare han har man förhoppningsvis ett antal sköna mil kvar på den här säsongen....
 

Bjoerck

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -06, Ducati 1098 -07
Jag och en kompis var ute på en fin hojtur en vacker fredagkväll i juni. Kurvig väg med fin beläggning, skinande sol och äntligen helg. Uppsluppna av den goda stämningen må det väl vara hänt att det gick lite för fort...

Min kompis som kör en CBR 600 RR gasar ifrån min Ducce 748 och jag väljer att inte köra ikapp utan hålla mitt eget tempo, då jag funnit en skön rytm. Vad jag inte kan se genom Duccens vibrerande backspeglar är att en MC-polis tagit rygg på oss. Efter att jag kört genom några riktigt sköna kurvpartier, med enligt mig anständiga nedlägg, kommer jag ut på en raka. Som skjuten ur en kanon kommer MC-polisen upp jämsides och vinkar in mig mot kanten. Ridå tänker jag och som den ansvarsfulle (läs mesiga) snubbe jag är så stannar jag.

Polisen öppnar med den lite oväntade artighetsfrasen: "FATTAR DU INTE ATT DET ÄR LIVSFARLIGT ATT KÖRA SÅDÄR FORT??!"

Jag känner att det är läge att hålla låg profil och svarar artigt på alla predikningar om farorna med fortkörning. tydligen hade jag kört i snitt 89 km/h på 70-väg i 2502m. När moralpredikningarna lagt sig och min nacke börjat värka av alla medhållande nickningar undrar polisen om jag vet varför han valde att stoppa mig och inte min kompis som körde ännu snabbare? Då jag inte hade något bra svar säger polisen att det berodde på att "det var så gött att ligga bakom Duccen och lyssna på ljudet..."

Från att varit bad cop gör nu polisen ett lappkast och blir oerhört trevlig. Skojar friskt om hur kul det är att få betalt för att köra MC i tjänsten och hur trevligt det är att träffa andra motorcyklister.

När vi snackat ett tag säger polisen: "Du verkar vara en vettig kille och jag gillar ju Ducati så vi skiter väl i detta" Därefter trycks resetknappen in på polispiloten och två vackra streck dyker upp på displayen istället för de ilsket lysande 89 km/h. Jag bevittnar händelsen med ett ansiktsuttryck likt en fågelholk.

Polisen berättar sedan att han tycker det är vettigare att snacka med sporthojsåkare istället för att rycka körkort och dela ut böter. Enligt honom resulterar endast det i att han blir ifrånåkt nästa gång istället. Han tyckte min körning var ren och snygg och det var det viktigaste.

Jag står och snackar med den trevlige polisen en lång stund och det var en märklig känsla att lämna platsen med ett garv på läpparna istället för sur och grinig. När jag skall åka frågar polisen om jag inte kan dra på lite så han får njuta av motorljudet! Vilken skön snubbe. Jag tillgodoser givetvis hans önskemål och drar ur ettan till prick 70 km/h och höll sedan den hastigheten.

Således blev det som polisen sa. Att ett trevligt samtal kan ha bättre verkan för att ta det lugnt på vägarna, än att ge böter.
 

Bifogat

  • Trevlig polis.JPG
    Trevlig polis.JPG
    80.2 KB · Visningar: 371

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Ort
Älvsbyn
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Den "elaka" polisen från trådskaparens historia var kanske grinig för att han inte lyckades få en godkänd mätning :tomten

Bjoerck skrev:
2390793
Således blev det som polisen sa. Att ett trevligt samtal kan ha bättre verkan för att ta det lugnt på vägarna, än att ge böter.
Haha, skön snubbe =)
 
Last edited:

rude boy

Med stor lem
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
suka
Han hamnade väl utanför distriktet och lackade till på hojåkare som inte uppförde sig som dom i Stockholm.
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
CHIPPEN_no1 skrev:
2390472 Gnäller inte om böterna... betalar dom gärna! men han hade inte behövt bete sig som om man var nån jälvla bankrånare eller nått!

Jo men det är ju problemet i Sverige över lag att de inte/sällan lyckas fånga dom riktiga brottslingarna :mad: därav detta beteende :arsele .//R
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
CHIPPEN_no1 skrev:
2390472 Gnäller inte om böterna... betalar dom gärna! men han hade inte behövt bete sig som om man var nån jälvla bankrånare eller nått!

Vi är ense i det; en bra polis beter sig korrekt oavsett "kund"! Förutom att det hör till jobbet kommer det dessutom att ha en mycket bättre effekt på de omogna individer som oreflekterat söker adrenalinkickar på allmän väg. Kan bli en hjälp för dem att tänka klart och dra lite klokare slutsatser...

Sedan må man väl ha en liten aning förståelse för människan i uniformen ibland. Måste bygga upp en jäkla frustration med alla dårar i trafiken - alla de som tror att man får sätta reglerna själv, göra vad man vill och skita fullständigt i alla runt omkring inklusive de poliser som försöker stävja den oproffsiga galenskapen.
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
rocketer skrev:
2390833 Jo men det är ju problemet i Sverige över lag att de inte/sällan lyckas fånga dom riktiga brottslingarna :mad: därav detta beteende :arsele .//R

Om du med "riktiga brottslingar" menar mördare och bankrånare så åker de nästan alltid fast. Varje samhälle har tydligen utrymme för ett visst antal grova brottslingar och de åker in och ut hela tiden. Dock hotar de inte på något vis själva samhället även om det personliga lidandet för de berörda är för jävligt.
Total anarki och kaos hotar däremot när "Svensson" börjar göra vad de vill, skita i lagar och räcka lång näsa åt polisen även om det skulle handla om relativt beskedliga brott.
Vi har alldels för många "brandkårspoliser" redan som sitter på rumpan och väntar på nästa bankrån när de i stället kunde ta rackarungar i örat i tid.
Vill vi ha det hyfsat lugnt omkring oss lär vi nog acceptera att även vi själva måste styrsla oss.

Tror jag...
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jag har inte läst hela första inlägget, jobbigt skrivet, men efter att ha skummat igenom det fort så fick jag uppfattningen att polisen inte överhuvudtaget gav sken av att vara nynazist, och ändå kallar du honom "jävla nazistsnut".
Just därför tycker jag att du är dum i huvudet. Din zigenarnazist.
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top