Stan eller landet? Stads-Bimbo vs "Utböling"

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag förstår inte grejen med att bo i innerstaden.
Vilka är fördelarna?

Helt seriöst så beror det ju på vilken livsstil man väljer.
När jag levde party party så var det rätt nice att bo på stenkastaravstånd till stureplan.

Nu när jag lever familjeliv så är det rätt skönt att inte bo på stenkastaravstånd till stureplan.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte att man slipper lantisar iallafall.. Fan vad de låter när de kommer till stan!
Finns innerstad i Juttelaböörj?

Helt seriöst så beror det ju på vilken livsstil man väljer.
När jag levde party party så var det rätt nice att bo på stenkastaravstånd till stureplan.

Nu när jag lever familjeliv så är det rätt skönt att inte bo på stenkastaravstånd till stureplan.

Jag listar:
#1: Kasta sten på stureplansstekare.

Jag är alltså seriös.
Dömmer ingen för sitt val av bostad.
Förstår bara inte.

Last edited:

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Många av mina vänners högsta dröm är att kunna åka tunnelbana till jobbet. Vem betalar mångmiljonbelopp för att få sitta brevid en hemlös, en fylltratt och lyssna på nån som inte kan spela dragspel varje dag man ska till och från jobbet?

Testade att åka tunnelbana igår (första gången på några år) för att jag skulle till ett ställe helt utan parkering. Hamnade självklart uppträngd mot rutan av en medelålders kärring som hade två ungar med sig, den ena käkade godis i nyllet på mig och den andra hade väl precis lärt sig skrika.
Fick stå upp på väg hem.

Vilken lyx! :huvet

Letar kåk nu och velar mellan att bo i ett förortsområde någorlunda centralt eller att flytta halvägs ut i obygden.
Vill ju helst bo i obygden med jättetomt och stort garage, men då ser man väl inte röken av sina vänner "eftersom det ligger söder om Farsta".

Suck.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Anledningen till att hon ratar utsoknes folk är att hon enkelt vill kunna ligga med en kort "walk of shame" följande morgon utan att riskera lång taxirepa eller skämresa på kollektivt alternativ.

:rofl

Jag tål inte de där nersaggade ludren som man ser i "festskor" ( :3freak) komma gåendes mot närmsta t-bana vid 10.00-tiden på morgonen. man känner för att Sharia-lagföra dem liksom.

Nu blir säkert 90% av forumets kvinnliga medlemmar förnärmade på grund av igenkänningsfaktorn och det är bara bra.

Apropå det, ska man starta en poll om när man kan förvänta sig att kurvorna möts?

Kurva 1: tiden på året då alla hojlösa brudar som reggat sig från september (safe månad att säga att "jag köpoer hoj nästa år") loggar ur

Kurva 2: tiden på året då gynnsamt hojväder bjuds och deras närvaro blir märkligare för varje sekund som går

Jag tror pollalternativ 15/5 vinner, då är all trovärdighet bortblåst.

Merovingian

Guest
Jag förstår inte grejen med att bo i innerstaden.
Vilka är fördelarna?

-Du kan ströva runt utan att böka med bil(jävel) och allt det för med sig.

-Behöver du nåt finns det oftast på gångavstånd.

-Det blir aldrig ett projekt att ta sig nånstans på fyllan. Eller i nyktert tillstånd.

-Urvalet inom allt. Underhållning, folk, mat, affärer. Enormt. Runt hörnet.

-Det är mer eller mindre underhållsfritt. Det är jag-tid nästan hela tiden. Aldrig fixa bil-tid, måla hus-tid, reparera det här-tid, ta sig dit-tid och allsköns annan otid.

-Är man uttråkad medan man är i stan är det helt ens eget fel.
Jag har aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv som när jag var i Veddige, västkusten, hos mina kusiner och internet gick ner.
Fy jävla fan. Det fanns en gokart-hall ungefär ett halvt ljusår bort, som var stängd. Det var väl allt som fanns att (inte)göra.

Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tycker att det är som nån skrev: olika tider i livet passar olika typer av boende. Är man solo och livet leker är det perf att bo inne i smeten, sen när man sitter med ungar, gnällig kärring och sunkigt jobb då vill man bo på vischan så att man kan komma undan skiten.

OP: Jag fattar inte grejen? Varför tryckte du inte på henne för kung och fostervatten? Prata kan man göra efter man har gift sig.
Iofs, eftersom hon sa "Hej" så var det ju kört redan där. Spillevinken slaknar ju direkt när man hör den skånska dialekten. :hihi

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag bor inne i stan men skulle aldrig komma på tanken att se ner på någon som bor på landet, tvärtom. På landet fast nära en stad minst av Gbg:s storlek måste ju vara kanon att bo.

Däremot kan man få lite fördomar mot folk som bor i vissa stadsdelar eller förorter. Majorna - flumvänster. Masthugget - Fack-/vab-/proletärvänster. Åby - WT. Angered - Kickerturre osv osv

Att vara 'bonnig' behöver absolut inte ha nåt att göra med var man bor. Alltid lika kul att se riktiga whitetrashfans till exempelvis blåvitt eller AIK från nån nergången förort, iförda adidasbrallor och sån där militärkeps, stå och skandera om diverse bönder bara för att det bor fler i Gbg eller Sthlm än i exempelvis Malmö medan de som skanderas åt kan vara både välutbildade och välskötta bärande paletå och italienska skor för 5000kr. :hihi

Edit: Missförstå mig inte - jag älskar blåvitt. Kan aldrig poängteras tillräckligt.

Många av mina vänners högsta dröm är att kunna åka tunnelbana till jobbet. Vem betalar mångmiljonbelopp för att få sitta brevid en hemlös, en fylltratt och lyssna på nån som inte kan spela dragspel varje dag man ska till och från jobbet?

Testade att åka tunnelbana igår (första gången på några år) för att jag skulle till ett ställe helt utan parkering. Hamnade självklart uppträngd mot rutan av en medelålders kärring som hade två ungar med sig, den ena käkade godis i nyllet på mig och den andra hade väl precis lärt sig skrika.
Fick stå upp på väg hem.

Haha. det där låter precis som jag. Åker kollektivt kanske 1 gång var tredje år bara för att ens sällskap dissar taxin.

Är det inte en skolklass som kommer in och stökar hevete så är det nån alkis som vill prata eller nån mupp som suttit och dregglat eller spillt glass på rutan där man råkar luta sig. Fy faen! :D

:rofl

Jag tål inte de där nersaggade ludren som man ser i "festskor" ( :3freak) komma gåendes mot närmsta t-bana vid 10.00-tiden på morgonen. man känner för att Sharia-lagföra dem liksom.

Nu blir säkert 90% av forumets kvinnliga medlemmar förnärmade på grund av igenkänningsfaktorn och det är bara bra.

:hihi :yoparty

Last edited:

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Hoj
En gul Triple 06
Däremot kan man få lite fördomar mot folk som bor i vissa stadsdelar eller förorter. Majorna - flumvänster. Masthugget - Fack-/vab-/proletärvänster. Åby - WT. Angered - Kickerturre osv osv

Om man bor på Stampen då, var passar in då? Det brukar vara en del riff-raff runt tidingen Faktums redaktion men jag tror inte de bor i området, de kräks bara där. :mad:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Om man bor på Stampen då, var passar in då? Det brukar vara en del riff-raff runt tidingen Faktums redaktion men jag tror inte de bor i området, de kräks bara där. :mad:

:D Har inga fördomar alls mot de som bor där fast jag hade nog inte velat bo där själv. Tycker det verkar vara rekorderligt folk som bor där, iaf de som jag vet om, lite samma som bor i Linné, men det känns som det rör sig lite väl mycket sunkigt folk i averongerna bara. Odinsgrillen - Centralen - Porrklubbar- Friggagatan. Verkar ligga många såna där Uzbek-svenska vänskapsföreningen och Somaliska kulturklubben och liknande där men de kanske har rivit ner deras nästen nu när de fräschar upp gamla Bikestreet. Tror det kan bli mycket bättre där i och med det. :tummenupp

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
de fräschar upp gamla Bikestreet. Tror det kan bli mycket bättre där i och med det. :tummenupp

bikestreet kan bara bli sämre.

för 10 år sen var det bara hojaffärer och strippklubbar = :banana

man kunde komma gåendes från redbergsplatsen med årets blues i släptåg och när man kom fram till centralen hade man ett par nya handskar, ett spegelvisir och världens grin över hela ansiktet :tummenupp

ed: förövrigt så älskar jag landet men skulle aldrig flytta från stan :va tycker inte att det ena behöver utesluta det andra..

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
bikestreet kan bara bli sämre.

för 10 år sen var det bara hojaffärer och strippklubbar = :banana

man kunde komma gåendes från redbergsplatsen med årets blues i släptåg och när man kom fram till centralen hade man ett par nya handskar, ett spegelvisir och världens grin över hela ansiktet :tummenupp

Håller med dig - det var grymt när det var Bikestreet för typ 15 år sen och man brände in med 125:a-polarna och kollade på de stora grabbarna. Men ändå inte så kul för de boende som inte är hojåkare, skulle jag tro.

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
Men ändå inte så kul för de boende som inte är hojåkare, skulle jag tro.

har jag aldrig tänkt på om jag ska vara ärlig :tungan

en gata på 200 meter, dessutom går det ju förbi 2000 tåg om dan.. känns som man bör vara beredd på en del väsen om man valt att bosätta sig där (är väl bara bostadsrätter dessutom?).

men aja whatever, det är ju ingen debatt direkt, men det hade varit schysst att haft alla hojställen någorlunda samlade igen.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag bor iofs helst mitt i smeten (men i hus)..

Men det handlar det inte om, utan:

Det enda som är bättre än att knulla en riktigt fin brud är att förklara att hon är dum i huvet och knulla hennes bästa kompis!

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Sledgehammer skrev:
Blir så jävla trött...
.Speciellt en brud kollade på mig och jag tänkte att "jag ska fan inte vika av blicken".
Ett snabbt "hej", sen följde en hög med frågor varav den första var "bor du i stan"?
"Nej", svarade jag.
En stund senare efter många antydningar om att hon ratade folk som inte var från stan, anser att om man inte bor inne i centrum eller i dess direkta närhet, så är man asocial, skygg och inavlad.
Jag förklarade för henne att det är inget privilegium att bo inne i stan. Det kan vilken dum jävel som helst göra. Jag har köpt min frihet på landet för att slippa all trafik och jäkt och stress.

Summa summarum, så visar det sig att jag är ett svin. Då tackade jag för mig och lämnade henne med notan. Oavsiktligt, må jag säga... Ska återgälda henne om jag träffar satkärringen igen...

:D Tyckte du gjorde helrätt genom att säga vad du tyckte och lämna henne med notan! :tummenupp
Hon verkade urbota tråkig/fördomsfull/statusfixerad om det första hon kläcker ur sig undrande är var/hur du bor?
Förstår inte riktigt intresset med att fråga någon vad man bor?
(som första fråga)
Vad säger det egentligen om en persons egenskaper?
Samma sak tycker jag det är när folk ständigt frågar vad man jobbar med?
Finns det inget annat att prata om än sitt jobb och sin bostad?
Är det verkligen SÅ intressant att i stort sätt alla ens konversationer med nya människor handlar om just detta.

Tolka mig rätt, det är självklart inte förbjudet att tala om detta, men det är ALLTID dessa två ämnen som diskuteras sönder i absurdum när man träffar nytt folk..
Blir lätt uttjatat efter ett tag...

Men det kanske handlar mer om en osäkerhet hos personen som frågar, och att denna kanske ställer mer frågan för att veta hur denne ska förhålla sig till den tillfrågade personen... :va

Tycker inte det spelar nån roll hur/var man bor,
alla är olika och föredrar olika saker helt enkelt.

Merovingian

Guest
Samma sak tycker jag det är när folk ständigt frågar vad man jobbar med?
Finns det inget annat att prata om än sitt jobb och sin bostad?
Är det verkligen SÅ intressant att i stort sätt alla ens konversationer med nya människor handlar om just detta.

Tolka mig rätt, det är självklart inte förbjudet att tala om detta, men det är ALLTID dessa två ämnen som diskuteras sönder i absurdum när man träffar nytt folk..
Blir lätt uttjatat efter ett tag...

Men det kanske handlar mer om en osäkerhet hos personen som frågar, och att denna kanske ställer mer frågan för att veta hur denne ska förhålla sig till den tillfrågade personen... :va

Tycker inte det spelar nån roll hur/var man bor,
alla är olika och föredrar olika saker helt enkelt.

Tack.

Går du hit ofta?

Last edited:

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Brudar, rent generellt, är dumma i huvudet oavsett var de bor och vill man knulla är det bara att försöka stå ut.

Det bästa vore väl om man kunde få tag på nått stumt helvete. Det torde vara enklare att ignorera att de står och fäktar okvädesord snarare än att behöva höra dem.

Biker Bitch

This Bitch Bites!
Gick med
15 Feb 2008
Där landsvägen slutar och oändligheten börjar! Mit
Hoj
Bensinvärdinna till en HONDA CBR600 Repsola.
Vet inte du skillnaden mellan en cityko och en riktig kossa? :hihi

Är vi förvånade!?! Uppenbarligen var hon ingenting för dig för då hade du inte satt henne på plats :rofl eller så hade du dragit med henne hem, satt henne på plats och låtit henne gå hem till sitt vackra asfaltcity!

Bättre lycka nästa gång! Idioter finns det över allt!

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200S 2004
Jag har aldrig haft så tråkigt i hela mitt liv som när jag var i Veddige, västkusten, hos mina kusiner och internet gick ner.
Fy jävla fan. Det fanns en gokart-hall ungefär ett halvt ljusår bort, som var stängd. Det var väl allt som fanns att (inte)göra.

Pizzerian är ju annars ett alldeles underbart sunkhak!
Vad vore Veddige utan den?
:fyllisar

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection