Stan eller landet? Stads-Bimbo vs "Utböling"

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Finns det inget annat att prata om än sitt jobb och sin bostad?
Är det verkligen SÅ intressant att i stort sätt alla ens konversationer med nya människor handlar om just detta.

Tolka mig rätt, det är självklart inte förbjudet att tala om detta, men det är ALLTID dessa två ämnen som diskuteras sönder i absurdum när man träffar nytt folk..
Blir lätt uttjatat efter ett tag...

Men det kanske handlar mer om en osäkerhet hos personen som frågar, och att denna kanske ställer mer frågan för att veta hur denne ska förhålla sig till den tillfrågade personen... :va

Tycker inte det spelar nån roll hur/var man bor,
alla är olika och föredrar olika saker helt enkelt.

Annika Lantz i radio sa en gång apropå dessa samtalsämnen, att det man egentligen undrar är ju, "-Vem är du ?". Jag prövade en gång att istället för att fråga om jobb etc, fråga "-Vem är du ?". Det blev ett väldigt givande samtal faktiss...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Annika Lantz i radio sa en gång apropå dessa samtalsämnen, att det man egentligen undrar är ju, "-Vem är du ?". Jag prövade en gång att istället för att fråga om jobb etc, fråga "-Vem är du ?". Det blev ett väldigt givande samtal faktiss...

Jack Nicholson vs Adam Sandler i Anger Management. :fakta

Jo men vem VILL bo i Tensta?
Inte jag iallafall, visserligen jobbade jag där ett tag och det va faktiskt riktigt trevligt. :)

Ingen så klart, tänkte mest på att det är som Kungsängen fast närmre stan ungefär. Och om närhet till stan är ett mått på hur bra ett boende är, varför bor ni inte i stan från början? :confused:

Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Ingen så klart, tänkte mest på att det är som Kungsängen fast närmre stan ungefär. Och om närhet till stan är ett mått på hur bra ett boende är, varför bor ni inte i stan från början? :confused:

Ungefär som när jag var i Malmö och festade till... och frågade lite folk vad som är bra med Malmö, varför man skulle flytta dit liksom.
Jo, men det var ju så nära till allt... köpenhamn är precis runt hörnet, kastrup tog en till resten av världen och det var nära till tyskland och till halmstad och gud vet vad... :3freak :död

Uppenbarligen fanns det inget bra med själva Malmö så jag åkte hem till sthlm ganska nöjd med var jag bor. :yoparty

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

Tensta och Kungsängen har ingen som helst likhet och om du påstår det så skulle det vara intressant att höra vilka likheter du ser. :)
Närheten till stan har inget med hur bra ett boende är då jag trivs som fisken i vattnet härute på landet, nära till massor med sjöar, skogar och grönområden. Gillar den lantliga atmosfären och hur folk är mot varandra härute. MEN, jag gillar att det endast tar ca 20 minuter in till stan då det kan vara skönt när man känner behovet av att åka in dit.
Vi bor härute för att vi trivs att bo här, bara för att man gillar närheten till stan är det inte säkert att man vill bo där. Däremot så anser jag inte att en människas attityd har något med var denne bor att göra utan det beror helt och hållet på uppfostran och uppväxt. :)

IXXUS

stånkaljud,öl och kvinnofolk...
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
gammel gixxer Martin, TT600, Xt660x -08
Att försöka förklara varför ens ratade sits inte alls är att räkna ut är att delvis erkänna sin fisiga status.
Hehe du har 1p där!

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
"-Vem är du ?". Jag prövade en gång att istället för att fråga om jobb etc, fråga "-Vem är du ?". Det blev ett väldigt givande samtal faktiss...

Fy fan vad bra och intressant!!! :tummenupp

Sen får man motfrågan...och då ska man veta vem man själv är.!!
Fast ju äldre jag blir desto bättre koll får jag på det. :wiggle

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-

Det är ju ganska enkelt, "bäst" svarar man bara så dog den konversationen ut lika snabbt som den kom. :gnissla

Edit. Eller så svarar man; "Den som du kommer vakna upp med imorgon, kexet."

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Det är ju ganska enkelt, "bäst" svarar man bara så dog den konversationen ut lika snabbt som den kom. :gnissla

Eller så stirrar man bara obevekat i ögonen på motsvarande utan att yppa ett ord, tills denne vänder och går.
Fast det e klart, då blir det ju inte så mycket ligga.

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(

Stopp stopp....bäst är ju svaret på frågan "Vad är du?"....Vem...det är nåt annat.

Men på ditt andra påstående kan det stämma. Den var jävligt bra oxå. Bra där.!!?? :)

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?

Jomenvisst så är det, motfrågan kommer och det kan bli riktigt intressant.

Men om man svarar "bäst" så blir det inget bra.
Vill man komma nära någon tror jag det hjälper att sänka garden och våga vara ärlig och verkligen berätta något om sig själv.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Jag får lappsjuka om det inte finns andra människor i närheten. Visst är det mysigt med en tur till landet och tystnaden, men inte mer än några dagar.

Johanna

Guest
Jag har lärt mig att när man inser att en tjej inte är värt att ha å göra med är det bara att kolla oförstående på henne och sen bara gå utan att säga något. oftast leder bekräftelsebehovet hos tjejen då till att hon bara måste få reda på varför och då kan man ignorera henne en gång till.

Att försöka förklara varför ens ratade sits inte alls är att räkna ut är att delvis erkänna sin fisiga status.

Anledningen till att hon ratar utsoknes folk är att hon enkelt vill kunna ligga med en kort "walk of shame" följande morgon utan att riskera lång taxirepa eller skämresa på kollektivt alternativ.

Det säger i sig att henne vill man inte ha att göra med.

helt rätt!!! jag kan själv känna att de trycker mkt hårdare när någon ignorerar eller skiter i o svara om man säger nå dumt.
så visst de va bra att du sa va du tyckte till den där bimbon!! Men hade du bara vänt dig om och skitit i henne hade hon blivit super frustrerad och de hade tryckt ner henne ännu mer

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Eller så stirrar man bara obevekat i ögonen på motsvarande utan att yppa ett ord, tills denne vänder och går.
Fast det e klart, då blir det ju inte så mycket ligga.

Jag förutsatte att det var en kille vi pratade om. I annat fall är det ju naturligtvis 2 decimeter längre ned. Jag står tillrättavisad.

Jasså? :banana :hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...