Stanna kvar eller åka härifrån?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Läste i SvD om en kvinna som flydde ifrån sitt hemland till Sverige för tre år sedan. Nu skall hon bli utvisad, varför fick jag inte riktigt kläm på i artikeln.

Hur kan det komma sig att invandrare som mördar, våldtar och förstör får stanna i vårat land? Varför skickar man inte tillbaka "the bad guys"?
Är det för att dom har svenskt medborgarskap?
Eller är det för att samhället är som det är?

Bara en tanke. Påhopp om rasim behövs inte tack.

Last edited:

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Nää men jag har ingenting mot utläningar så länge dem håller sig i träden och ger fan i frukten :D

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Bikerbitch skrev:
....Är det för att dom har svenskt medborgarskap?
Eller är det för att samhället är som det är?
...

Exakt. Har du väl fått lov och stanna så är du ju here to stay.

Eller ska vi gå och slita upp A-lags-Pekka från parkbänken hemma och skicka hem han till Finland igen. Han kom ju därifrån på 60-70- talet någon gång.

Dra hem finnjävel!! Vi vill inte ha såna som dej här!! :crash

Då hade han blivit förvånad.

Last edited:

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
VFR800
Utvisning vid brott tror jag hade varit mycket bra. Ungefär som att man har prövotid på körkortet så hade man kunnat ha prövotid på medborgarskapet. Sen kan man givetvis diskutera för vilka brott det gäller o hur lång "prövotid" man har men det är en annan femma.
Men sådana saker får man inte diskutera i det "fina" Sverige för då är man rasist.

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Re: Re: Stanna kvar eller åka härifrån?

Chrille skrev:
Exakt. Har du väl fått lov och stanna så är du ju here to stay.

Eller ska vi gå och slita upp A-lags-Pekka från parkbänken hemma och skicka hem han till Finland igen. Han kom ju därifrån på 60-70- talet någon gång.

Dra hem finnjävel!! Vi vill inte ha såna sig dej här!! :crash

Då hade han blivit förvånad.

Vi vill inte ha tillbaka Pekka! Har ni en gång erbjudit honom en parkbänk så får ni tammifan behålla honom! :crash

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Vastrix skrev:
...
Men sådana saker får man inte diskutera i det "fina" Sverige för då är man rasist.

Nejdå, du är inte rasist för det. Men erkänn att du inte har för avsikt att utvisa Quick, Clark Olofson eller Svartenbrandt! DÅ börjar man undra åp dina åsikter...

Ska vi införa medborgarskap av olika värde där brottslingar av visst ursprung ska kunna utvisas så vill jag ha alla NollÅttor specialklassade för det är ett sånt jävla problem med de asen när de lämnar stan för att se landsbygden. Vem fan vill ha en stockholmare som granne? Nä ut med de jävlarna!

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Du får uppehållstillstånd rätt fort men oftast blir du inte utvisad om du begår brott innan du fått det heller då sverige har stor tolerans mot invandrare som begår brott.
Kolla gärna upp hur stor del av de grova brotten som begås av första generationens invandrare.
Ni blir mörkrädd av siffran,ps jag är inte rasist mitt ex är invandrare,dock har hon inte gruppvåldtagit nån än vad jag vet :)
Mitt tips är 10års prövotid på medborgarskap brott som kan ge fängelse=ingen rättegång utan polis skjuts till flygplats häkte där dom får sitta tills nästa plan går.snacka om att spara pengar.

Nu kommer jag att bli kallad rasist av alla moraltanter som inte tror invandrare begår mer brott än svenskar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Holger skrev:
Du får uppehållstillstånd rätt fort men oftast blir du inte utvisad om du begår brott innan du fått det heller då sverige har stor tolerans mot invandrare som begår brott.
Kolla gärna upp hur stor del av de grova brotten som begås av första generationens invandrare.
Ni blir mörkrädd av siffran,ps jag är inte rasist mitt ex är invandrare,dock har hon inte gruppvåldtagit nån än vad jag vet :)
Mitt tips är 10års prövotid på medborgarskap brott som kan ge fängelse=ingen rättegång utan polis skjuts till flygplats häkte där dom får sitta tills nästa plan går.snacka om att spara pengar.

Nu kommer jag att bli kallad rasist av alla moraltanter som inte tror invandrare begår mer brott än svenskar.

Kom ihåg tyska hockeyspelare också. Gruppvåldtar till höger och vänster...

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Chrille!
om du får medborgarskap i nåt annat sen våldtar du en 14årig flicka tycker inte du att dom borde kasta ut dig då? fan det finns väl brottslingar så det räcker i sverige vi behöver inte importera mer sos fall o våldsbrottslingar.

bstrand

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
R1 -03
Och vart skulle man utvisa Quick o Co? De är ju födda här och har inget "hemland" att utvisas till!

Var kan man se statistik om hur många brott som begås av första gen. invandrare?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Holger skrev:
Chrille!
om du får medborgarskap i nåt annat sen våldtar du en 14årig flicka tycker inte du att dom borde kasta ut dig då? fan det finns väl brottslingar så det räcker i sverige vi behöver inte importera mer sos fall o våldsbrottslingar.

Jag tycker att vi inte behöver fler i samhällets absoluta bottenklasser. DÄR fostras brottslingar av den typen som du retar dig på.

Hudfärg eller dialekt är rätt oviktig..... Det är sånt som killar som du har svårt att komma ihåg. Göran Persson hade antagligen kunnat haft en hel del på sitt samvete om han växt upp i dagens botkyrka eller vad fan det heter.

Sosfallen jag ogillar är alla lata jävla helyllesvenskar som är för bekväma för att ta de jobb som finns. De sosfall som inte får lov att jobba pga folks korkade fördomar får mig att skämmas över invånarna i mitt land.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Holger skrev:

Nej, vad har du fått det ifrån?

Holger skrev:

Jo, det är riktigt. Men jämför du med svenskfödda som har samma utbildningsnivå, bostadsort och inkomst så är det ingen skillnad.

Holger skrev:

…och gruppvåldta gör alla andra invandrare…

Holger skrev:

Så om någon misstänks för ett brott skall han skickas hem? Skärpning!

Holger skrev:

…rasist! :slicka

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
bstrand skrev:
Och vart skulle man utvisa Quick o Co? De är ju födda här och har inget "hemland" att utvisas till!
....

EXAKT!!!! Vilket "hemland" har den svenske medborgaren Achmed?!?!?

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...