Stanna kvar eller åka härifrån?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
triple skrev:
.....

…och gruppvåldta gör alla andra invandrare…

... :slicka

..och tyska hockeyspelare FÖR FAN!! . Det är själve fan att ala glömmer de tyska hockeyproffsen!!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Holger skrev:
Du får uppehållstillstånd rätt fort men oftast blir du inte utvisad om du begår brott innan du fått det heller då sverige har stor tolerans mot invandrare som begår brott.
Kolla gärna upp hur stor del av de grova brotten som begås av första generationens invandrare.
Ni blir mörkrädd av siffran,ps jag är inte rasist mitt ex är invandrare,dock har hon inte gruppvåldtagit nån än vad jag vet :)
Mitt tips är 10års prövotid på medborgarskap brott som kan ge fängelse=ingen rättegång utan polis skjuts till flygplats häkte där dom får sitta tills nästa plan går.snacka om att spara pengar.

Nu kommer jag att bli kallad rasist av alla moraltanter som inte tror invandrare begår mer brott än svenskar.

För det första så tar det ganska så lång tid att få uppehållstillstånd.
För det andra, och jag säger det igen för tredje gången (har varit uppe i andra trådar) visa siffrorna och visa varifrån siffrorna kommer.
För det tredje, problem med mäniskor som begår brott är inte en produkt av att de är förstgenerationens svenskar eller andragenerationens svenskar. Problemet är ett klassproblem. De som står lägst på sammhällsstegen har alltid pucklat på varandra med olika tillhyggen. Förut hette dom Sven-Gunnar och Leif och stack ner varandra på fyllan bak logen. Idag har de namn som inte låter svenska dricker GHB och sticker ner varandra med kniven.
Same shit diffrent names.

Att utvisa och/eller försvåra är inte riktigt rätt melodi. Mera konstruktivt vore att ge sig på segregering, fattigdom, bidragsberoendet och andra nedbrytande faktorer.

gladh

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
bstrand skrev:
Och vart skulle man utvisa Quick o Co? De är ju födda här och har inget "hemland" att utvisas till!

Skicka dom till Stockholm!

bstrand skrev:

Var kan man se statistik om hur många brott som begås av första gen. invandrare?

SCB, Jag gjorde ett arbete om detta i skolan. Det är ifs 100 år sedan, men jag tror det stämmer fortfarande. Jämför man med svenskfödda som har samma utbildningsnivå, bostadsort och inkomst så är det ingen skillnad.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Du kan inte påstå att en invandrare far så illa på 2år i botkyrka att han måste våldta nån eller slå ner nån eller råna nån eller dylikt.
Om du lyssnar på hur dom hade det före skulle du veta att dom har det 10gr bättre i botkyrka.

Jag hatar lata svenskar också tro mig,jag vet att dom som vill jobba får jobb så är det,om man inte har nåt handicap men det är ju en annan sak.
sen finns det massa lat jävlar som är sjukskriven men är frisk med d är ännu värre.

Påstår inte att alla invandrare är sämre då skulle jag inte ha varit tillsammans med en,men har det inte gått långt när många invandrare själv tycker det är för lätt att komma hit och att fel folk gör det? tro mig så tycker många jag VET så käfta inte emot.

Kan ni som är så duktig på att skriva förklara varför dom som har det sämst inte kommer hit? vettigt svar tack.

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Gladh d tar 3 år att bli svensk för evigt,är d lång tid? kanske borde kortas till 1 vecka eller?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Holger skrev:
.....
Påstår inte att alla invandrare är sämre då skulle jag inte ha varit tillsammans med en,men har det inte gått långt när många invandrare själv tycker det är för lätt att komma hit och att fel folk gör det? tro mig så tycker många jag VET så käfta inte emot.
..

Jag käftar ALLTID emot när jag hör dumheter. Invandrare är ofta(eller oftare)lika korkade och oupplysta som vanliga svenskar.

Sen finns ett kul test i sammanhanget. Du tycker att du är ok för du har en invandrartjej. Skulle det vara ok om din syster skaffar sig en riktigt blåsvart neger vid namn Anders?? Var ärlig mot dig själv, jag skiter i vad du svarar...

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Tror inte man förstår sånt här riktigt om man inte vet hur situationen är,återkom när ni råkat ut för lite mer själva och har lite erfarenhet.

TheDude

Überposör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
King of the road
Bikerbitch skrev:
Läste i SvD om en kvinna som flydde ifrån sitt hemland till Sverige för tre år sedan. Nu skall hon bli utvisad, varför fick jag inte riktigt kläm på i artikeln.

Hur kan det komma sig att invandrare som mördar, våldtar och förstör får stanna i vårat land? Varför skickar man inte tillbaka "the bad guys"?
Är det för att dom har svenskt medborgarskap?
Eller är det för att samhället är som det är?

Bara en tanke. Påhopp om rasim behövs inte tack.

Jag kanske är helt ute och cyklar, men de flesta som beter sej så illa kan ju vara s.k. "illegala invandrare" isf kan de ju vara svåra att leta reda på. Som sagt, jag kan vara helt ute och cyklar, men det är bara en tanke :hej

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Hon får ha vem hon vill jag lovar,är inte rasist.
Förklara du istället varför abduls son habib får ha en svensk tjej men dottern hamira får inte ha en svensk kille då ska hon döööö.
Varför duger inte en svensk kille? sniff sniff luktar rasism,är jag den förste sporthojs åkaren som vet att många invandrare är lika rasistisk än extrem högern?

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Holger skrev:
Du kan inte påstå att en invandrare far så illa på 2år i botkyrka att han måste våldta nån eller slå ner nån eller råna nån eller dylikt.
Om du lyssnar på hur dom hade det före skulle du veta att dom har det 10gr bättre i botkyrka.

Jag hatar lata svenskar också tro mig,jag vet att dom som vill jobba får jobb så är det,om man inte har nåt handicap men det är ju en annan sak.
sen finns det massa lat jävlar som är sjukskriven men är frisk med d är ännu värre.

Kan ni som är så duktig på att skriva förklara varför dom som har det sämst inte kommer hit? vettigt svar tack.

Vem är "du"?

Angående din f.d. invandrar flickvän: Jag hade en klasskompis som var adoptivbarn och rasse... Han tycket att alla invandrare skall skickas hem, men eftersom han inte kommit av fri vilja skulle han åka sist… Ja, jisses…

Jo, det är inte dom som är fattigast som kommer hit, men fattigdom är heller inte ett asylskäl. Alltså blir det dom som är förföljda och har någotsånär med pengar och kontakter som kommer hit!

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Holger skrev:
Tror inte man förstår sånt här riktigt om man inte vet hur situationen är,återkom när ni råkat ut för lite mer själva och har lite erfarenhet.

Hör du inte vad fel du resonerar?

Jag har råkat illa ut och mina vänner med. Nästan genomgående har det varit Lysekilare och Uddevalla-bor. På senare tid även nassar... De mest internationella svin jag råkat ut för är 08-or. De väsnas och föstår sig inte på våra seder - beter som idioter så fort de ska fira semester på kusten.

Inte en Achmed så långt ögat kan nå. Och då är jag uppvuxen i trakter där det förr har kryllat av flyktingförläggningar.

Jag röstar fortfarande för omedelbar utvisning av invandrar, stockholmare och Lysekilare! Har ni inte fått stryk av en lysekilare så ska ni inte komma och käfta.

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Holger skrev:
Hon får ha vem hon vill jag lovar,är inte rasist.
Förklara du istället varför abduls son habib får ha en svensk tjej men dottern hamira får inte ha en svensk kille då ska hon döööö.
Varför duger inte en svensk kille? sniff sniff luktar rasism,är jag den förste sporthojs åkaren som vet att många invandrare är lika rasistisk än extrem högern?

För att det finns invandrare som är idoter (rassar) så skall dom åka hem då eller?
Var skall vi skicka dig, då? :slicka

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
triple skrev:
För att det finns invandrare som är idoter (rassar) så skall dom åka hem då eller?
Var skall vi skicka dig, då? :slicka

Jag skojade alltså! Räknar inte dig som idot

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
...och folk ifrån Mangskog ska vi också skicka hem!! Höll på att få stryk där bara för att jag sa att 240 är en skitbil!

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
livlig tråd.. kan hålla på hur länge som helst!!
Och Chrille e på hugget som vanligt och har jämt rätt... tycker HAN iaf!!! :mad:

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Invandrare eller svensk, det spelar ingen roll. Saken är ju den att det daltas på tok för mycket med brottslingar i Sverige. Straff/fängelse är väl tänkt att ge en avskräckande effekt? Så är det ju definitivt inte idag... I fängelset får den dömde lära känna en massa liksinnade personer, jobba och tjäna pengar (inga stora pengar dock) och oftast blir det bara värre när han/hon kommer ut igen.. Borde vara mer som i gamla Sovjet, skicka dom jävlarna till Sibirien, eller motsvarande i Sverige, å låt dom stanna där lääääänge, gärna låta dom hugga sten eller nåt tungt!! Vet man att man får ett verkligt kännbart straff om man åker fast, kanske man tänker efter en gång extra. :fakta
Vore straffen väldigt kännbara för exempelvis fortkörning, t.ex 10000 i böter och indraget körkort i 5 år eller nåt, skulle åtminstone jag hålla hastigheten.. (oftast) :D

Sen tycker jag nog att länsman skulle prioritera om sin verksamhet lite.. Vad är meningen med att jaga skötsamt folk som kör 15 km/h för fort på 90-väg t.ex? :finger Eller om man åker och slangar på ett folktomt industriområde en sen kväll...

Nåja, så är det! :fakta

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
blah blah... den här tråden visste jag skulle bli såhär.. duktigt. Inga mer såna här trådar.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
RRickard skrev:
livlig tråd.. kan hålla på hur länge som helst!!
Och Chrille e på hugget som vanligt och har jämt rätt... tycker HAN iaf!!! :mad:

SJÄLVKLART HAR JAG RÄTT!!

Jag kommer ALDRIG tycka något som jag tycker är fel vettu! Tycker du någonsin att du har fel?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept