Stanna kvar eller åka härifrån?

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Imorrn
Nej jag tycker att alla ska köra :squid och hålla käft, njut av livet och följa lagarna (iaf fösök).

Som invandrare i Sverige (kommer från Bosnien) så har jag det ungefär 1000gånger bättre här i Svea än vad jag skulle haft det där nere ifall jag stannat kvar.

Jag kan LOVA att varje BLATTE i hela Svea har det så jävla bra så dom inte fattat det än. Man skulle behöva skicka hem dom till deras hemland och be dom ta en titt på hur det är att leva där nere. Sen när dom kommer tillbaka så kommer dom nog att skärpa sig.

Ps: Blir så trött på folk som anklagar än för Rasist för att man bär en tröja med Svenska flaggan på eller 3 kronor.

Anpassa dig till LANDET du bor i och landets kultur, klarar du inte av det så blir det BUSSEN ja BUSSEN inte flygplan utan BUSS ner till SÖNDERBOMBADE LAND :musik !!

Last edited:

Ken Keniff

Skrapar trisslotter
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Den brann upp för länge sen och nån ny blev det inte
snippar skrev:
släng ut alla utlänningar så e problemet löst!

Sverige var förstås ett land som det aldrig begicks brott i innan vi hade invandrare( eller som du säkert skulle säga "blattar" ), då var allt frid och fröjd förstås , det finns intessant läsning om livet i Sve/stockholm ( innan vi hade invandring som nu)som är självupplevd av svenskar , du kan säkert låna i bibloteket i skolan . .......nä fan nu har jag brått , ska ut och gruppvåldta lite fast jag är ju ensam , men om jag är snabb och använder olika röstlägen så kanske dom tror att jag är flera ..Later

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Håller med om att man blir kallad för rasist för att man bär något med en sverige flagga på, eller bara en tors-hammare runt halsen (vilket inte har något med rasism att göra utan här till nordisk mytologi och våran tidiga religon). Man kanske helt enkelt bara tycker om sitt land och vill visa att man är stolt över det?
Man kanske helt enkelt bara hejjar på sverige i hockey VM och bär en svensk flagga för det?

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
RRickard skrev:
Du säger att man inte kan döma nån för hudfärg och bla bla bla... SANT!!! Men alla stockholmare är är svin som du säger?!
Har du varit i sthlm?? Antagligen inte, för de e ju utlandet för dig låter det som.. men vänta nu.. då e ju du RASIST!! :notme

Hört talas om ironi??

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
MrGooFy skrev:
Hört talas om ironi??

Blodigt allvar vettu. Vänta bara tills jag får tag på den där jävla Trajja-Johan igen. Har fått reda på att den jäveln är stockholmare!!

Firefly

Sporthojsnörd
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tokgul Fireblade 954 *SÅLD*
Chrille skrev:
Nejdå, du är inte rasist för det. Men erkänn att du inte har för avsikt att utvisa Quick, Clark Olofson eller Svartenbrandt! DÅ börjar man undra åp dina åsikter...

Ska vi införa medborgarskap av olika värde där brottslingar av visst ursprung ska kunna utvisas så vill jag ha alla NollÅttor specialklassade för det är ett sånt jävla problem med de asen när de lämnar stan för att se landsbygden. Vem fan vill ha en stockholmare som granne? Nä ut med de jävlarna!

:rofl :lol

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Jag tycker att folk på västkusten klagar alldeles för mycket på snöskotrar och att dom låter så mycket när turisterna åker skidor.... För lederna markerade med röda kryss är ju till för att åka skidor och inte skoter på, eller hur?
Och sedan när vi åker ner dit klagar ju inte vi på deras motorbåtar som åker omkring och stajlar där vi ska bada.
Dubbelmoral från deras sida tycker jag.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Deportering och tukthus! Det är vad buset behöver. Gör om Gotland till en fängelse-ö och släng ut dem där. De mindre allvarligare brottslingarna kan få knacka sten på någon holme i Mälaren. Jag tycker inte om tyskar - de är så benägna att dra igång världskrig och pumpa steroider i sina idrottstjejer, släng ut dem. Göteborgare har jag aldrig heller förstått mig på, verkar riktigt luffiga (bäst att slänga ut dem på Gotland). Folket som bor tvärs över gatan här hemma har jag inte gillat sedan de klagade på att jag sköt skränande fåglar från fönstret, jag vill ha dem deporterade också (misstänker några av dem är från Blekinge - det hör man ju på namnet att de är konstiga - inte som vi). Folk som inte kan prata rent heller, är det mycket att ha ? Gävlebor och andra lappar där uppe i norr. Jag tror rashygienisterna här i Uppsala skrev något avhandling om det där på 1920-talet. Frågan är om inte jag själv är lite utlänning, jag blir så jäkla brun på somrarna. Kanske det är negerblod i ådrorna - sån där blåneger som Norrmalmspolisen pratar om. Bäst jag gräver ner mig under en sten...

Fast tjejerna kan få stanna - jag gillar allihopa!

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Hinkas skrev:
, eller bara en tors-hammare runt halsen (vilket inte har något med rasism att göra utan här till nordisk mytologi och våran tidiga religon

Och hakkorset var tidigare en buddistisk symbol, och just därför så behöver vi inte alls förknippa hakkorset med de stygga stygga nassarna. Istället förknippar vi det med de snälla snälla buddisterna.

Asatron, vikingamyten, tor och oden, ragnarök och midgård. Allt hade en starkställning inom Nazistpartiets föreställning om vad som kan verka fostrande i nationalmyten.
Visst, torshammaren och hakkorset har funnits i andra kulturer före årtusendets idiot lade vantarna på det. Men numer är de symbolerna såpass nedsvärtade att det i princip bara är nassar rassar och en och annan nationalromantiker som kommer i närheten av dessa symboler.

gladh

Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Ja jäklar, här vänder man ryggen till en stund å vips så har tråden växt med 3 sidor. Tur att man varken är invandrare eller svensk.... :crash

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Bikerbitch skrev:
Läste i SvD om en kvinna som flydde ifrån sitt hemland till Sverige för tre år sedan. Nu skall hon bli utvisad, varför fick jag inte riktigt kläm på i artikeln.

Hur kan det komma sig att invandrare som mördar, våldtar och förstör får stanna i vårat land? Varför skickar man inte tillbaka "the bad guys"?
Är det för att dom har svenskt medborgarskap?
Eller är det för att samhället är som det är?

Bara en tanke. Påhopp om rasim behövs inte tack.

vårat är ett ord som inte finns i det svenska språket. :p

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Snart är det väl rasistiskt att hissa sitt eget lands flagga, fira midsommar samt annat "patriotiskt" trams. :crash

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
JouH
ja 2år för PU (permanent uppehållstillstånd) då får man stanna här hur länge man vill 1 år senare kan man ansöka om att bli svensk medborgare,(det blir dom flesta som har PU såklart)
Sen att vissa tycker det här är lång tid är konstigt,har man haft det så svårt i hemlandet så har man väl ingen brådska att bli svensk medborgare,man får ju ändå stanna på sitt PU.

ps.japp du löste problemet med tjejerna Lasker*skratt*

ps nr:2 jag är inte rasist men kalla mig gärna det :)

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jidetoft
jag antar att du skämtar men det är faktiskt sant redan för flera år sen kom man på att man inte skulle vara i kyrkan på skol avslutningen på vissa skolor samt var det en skola i stockholm man inte fick sjunga nationalsången på,vilken vet kanske ni som bor där? jag har glömt.
Det är ju såhär det är vi som ska anpassa oss inte dom,är inte det konstigt? tycker man får ta traditionen dit man kommer,nu blir jag kallad rasist igen :)

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Kan vi inte göra som i "Ali G in da house"??

Ta in alla snygga brudar och skicka tillbaks dom fula!
Såå kungligt gjort! :cool:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Holger skrev:
JouH
ja 2år för PU (permanent uppehållstillstånd) då får man stanna här hur länge man vill 1 år senare kan man ansöka om att bli svensk medborgare,(det blir dom flesta som har PU såklart)
Sen att vissa tycker det här är lång tid är konstigt,har man haft det så svårt i hemlandet så har man väl ingen brådska att bli svensk medborgare,man får ju ändå stanna på sitt PU.

Jasså?? Vi tar och kollar upp detta lita snabbt...

Vi surfar till Migrationsvekets webplats och klickar på "Medborgarskap". Där står det:

"Bli svensk medborgare genom ansökan (naturalisation)
Med naturalisation menas att en person blir svensk medborgare genom att ansöka om svenskt medborgarskap. Om du vill bli svensk medborgare genom ansökan måste du uppfylla följande villkor:

Du måste kunna styrka din identitet (identitetskravet).
Du måste ha fyllt 18 år (åldersvillkoret).
Du ska ha permanent uppehållstillstånd.
Kravet på permanent uppehållstillstånd gäller inte för medborgare i de nordiska länderna. För medborgare i andra länder inom EES likställs ett tidsbegränsat uppehållstillstånd för minst fem år med permanent uppehållstillstånd.
Du ska ha varit bosatt i Sverige i fem år eller fyra år om du är statslös eller flykting. Om du är dansk, finsk, isländsk eller norsk medborgare räcker det med två år (hemvistvillkoret).
Du måste ha skött dig bra i Sverige (skötsamhetskravet). "
www.migrationsverket.se

Av egen erfarenhet kan jag säga att inte ens idealfallet åker på att bli "svensk efter 5 år. Personligen tog det mig 15 år att bli svensk medborgare, och det trots att jag skött mig väldigt väl (bortsett från en och annan fortkörning).

Så nu undrar jag om ALLA dina fakta är lika "vattentäta" eller påhittade som dina svenskt-medborgarskap-fakta? Man får ju anledning att tro annat....

Puss och kram!!

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Aprilia
Chrille skrev:
Losec. Bländande argumentering! Du avslöjar verkligen rasismens innersta väsen när du vägrar TÄNKA lite.
Jag får väl tänka hur jag vill? Öppet samhälle
Men om jag säger att vi har precis samma problem i en stad med mindre andel invandrare? Hos mig är risken störst att bli misshandlad av nazister...
Men då har du ju det lugnt. Man kan inte se om du är jude eller inte. Om inte alla nazister går runt o slår ner folk?
Jag, Triple och gladh har sagt det så många gånger men jag prövar en gång till - Se till samhällsklass istället! DÄR är problemet.
Vem löser det då? Det partiet du röstade på eller?
Jag åker inte spårvagn till Hammarkullen mitt i natten för empiriska tester visar klart att risken för att bli nerslagen av ett gäng negrer är alltför stor.
Men det är ju bra, man ska vara försiktig. Jag har hört att negrar kan vara starka. Är man dock vänlig borde det väl vara rätt lugnt.
Man bör undvika gäng.
Hade det varit ofarligt för mig att åka till Hammarkullen om det inte hade funnits några negrer där?
Har jag sagt det?
Om de lågutbildade bidragstagarna som hängde på stationen mitt i natten hade hetat Nisse och Per så hade det varit helt safe va?
Klart, vem som helst kan väl byta namn?
Märkligt att när jag blev hotad med kniv så var det av en Niklas och när en kille slog ner min tjej på krogen var det en Tord. Killen som misshandlade lillsyrran hette tydligen Tomas och mina homosexuella bekantas största problem är de där helsvenska killarna med rakade skallar som gillar att lslå ner oliktänkande.

Då har du haft otur. Annars hade det varit Achmed eller liknande.

ironisk - javisst

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...