EBS
The one and only
gladh skrev:Och hakkorset var tidigare en buddistisk symbol, och just därför så behöver vi inte alls förknippa hakkorset med de stygga stygga nassarna. Istället förknippar vi det med de snälla snälla buddisterna.
Asatron, vikingamyten, tor och oden, ragnarök och midgård. Allt hade en starkställning inom Nazistpartiets föreställning om vad som kan verka fostrande i nationalmyten.
Visst, torshammaren och hakkorset har funnits i andra kulturer före årtusendets idiot lade vantarna på det. Men numer är de symbolerna såpass nedsvärtade att det i princip bara är nassar rassar och en och annan nationalromantiker som kommer i närheten av dessa symboler.
gladh
Hakkorset har ALDRIG varit en buddistisk symbol. Därimot så är hakkorset inspirerat av solens märke som ÄR en buddistisk symbol.
Chrille, jag tror du förstår EXACT vad BB menar. Det är FAKTA att vi i Sverige har ett problem med brottsliga invandrare. Det är svårt att utvisa dom som bott här i flera generationer, men varför ska vi "samla" på dom som faktiskt har kommit hit för bara nått år sedan och bevisligen inte sköter sig?!
Är vi nån j*vla hjälp organisation eller?! Jag tycker det här landet har problem och kriminella så att det räcker. Jag har ingenting emot invandrare, dock har jag nått emot folk som kommer till sverige och sen inte sköter sig.
Jämnför det hela med att du börjar ett nytt jobb. Om du första dan på jobbet går och lensar pennförrådet på pennor. Tror du att du får vara kvar då?