Stanna kvar eller åka härifrån?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jonas24 skrev:
Haller me! Tycker det e vidrigt av folk o inte det minsta kul nar dem drar upp en san javla klantig parallell...
Där håller jag med dig. Jag försökte sätta punkt för de idiotreferenserna och "Farbror Adolf"-snacket. De som började med det fattade och lade av,vilket du inte verkar ha gjort. Försök hålla koll på vem som säger vad och gör vad i tråden :fakta

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Bingo skrev:
Du ställer mest dumma frågor som inte går att besvara. "Vad är det för likhet/skillnad mellan en 125:a och en motorcykel", hur besvarar man en sån fråga? "Varför åker de inte hem när de kan åka på semester", hur fan svarar man på det om man inte känner var och en av dem?

Försök reda ut begreppen lite innan du frågar. Vad är en flykting i ditt exempel ovan? Avser du endast sådana som har ett tillfälligt uppehållstillstånd elelr omfattar ditt resonemang även sådana flyktingar som fått medborgarskap? Det du inte verkar fatta är att regelverket är olika beroende på vilken rättslig status "flyktingen" har. De flesta av dina frågor är helt enkelt meningslösa - de går inte att svara på så som du ställer dem.

Äntligen! Vad gäller och varför? Är lagstiftningen så lullig att ingen vet hur dessa människor ska "hanteras"
Ta en person från Kroatien som kom hit som flykting, dvs flydde från kriget.. Vad gäller för den personen när det nu är fred där nere? Ska inte de skickas tillbaka, beror dessa på om personen sökt uppehållstillstånd/medborgarskap?

Många är frågorna om detta, oftast verkar folk säga: Skicka hem packet, utan att veta vad som gäller för den pesonen.

Jag vill veta mer :) Upplys mig o store Bingo

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Scalp skrev:
Äntligen! Vad gäller och varför? Är lagstiftningen så lullig att ingen vet hur dessa människor ska "hanteras"
Ta en person från Kroatien som kom hit som flykting, dvs flydde från kriget.. Vad gäller för den personen när det nu är fred där nere? Ska inte de skickas tillbaka, beror dessa på om personen sökt uppehållstillstånd/medborgarskap?

Många är frågorna om detta, oftast säger folk: Skicka hem packet.

Jag vill veta mer :)
Alltså, det är inga små frågor du ställer, om man säger... :rolleyes:

Nej, lagstiftnngen är inte så lullig att ingen vet vad som gäller. Varenda jurist och förmoidligen de allra flesta handlägagre på migrationsverket kan regelverket.

Det är väl självklart att medborgarskap eller inte avgör om en person skall skickas tillbaka eller inte. Medborgarbegreppet har itne att göra med var du är född. En svensk medborgare som är född utomlands av utländska föräldrar har exakt samma rättigheter och skyldigheter som du. Och du kan iten utvisas till ett annat land.

Om du har ett tillfälligt uppehållstillstånd så blir skickad tillbaka dit du kom ifrån om läget i det landet tillåter det och man beslutar att så skall ske på Migrationsverket. Detta sker regelmässigt och i stor skala.

Om du öker uppehållstillstånd så får du stanna tills ditt ärende har prövats av en handläggare. Beslutet kan vara antingen avvisning eller uppehållstillstånd. Beroende på vilket det blir så får den sökande antingen stanna eller blir avvisad.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Scalp, vad är hem när man bott på ett ställe i tio år?

Hur flyktingar av Kosovo-typen hanteras är en annan fråga än den som diskuterats tidigare i tråden och hur man än vrider på det så är det nog få som anser att vår flyktinghantering är rakt igenom felfri. Grejen är bara att nu sitter du där och fösöker diskutera listigt när det i slutet, antagligen, kommer visa sig att så länge man skickar hem de jävlarna så är allt ok för dig.

I slutänden har inte vi svennar råd att skicka hem invandrarna. Vi är för lata för att jobba i den service-sektor som vårt land är beroende av och vi är till och med för lata för att föröka oss. Det finns ytterst få 'experter' som tror att vårt land klarar en negativ befolkningstillväxt....

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Jag vet att det var ett tag sedan det var uppe i tråden, men kan inte någon förklara för mig hur ett kallblodigt mord på ens egen dotter återbringar familjens heder? Jag har nog inte riktigt förstått det, och om jag nu får det förklarat så tvivlar jag på att jag kommer att acceptera det... :confused:

benrangel

Fullblodsironiker
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*såld*
Backdraft skrev:
Jag vet att det var ett tag sedan det var uppe i tråden, men kan inte någon förklara för mig hur ett kallblodigt mord på ens egen dotter återbringar familjens heder? Jag har nog inte riktigt förstått det, och om jag nu får det förklarat så tvivlar jag på att jag kommer att acceptera det... :confused:

Det finns ingen heder i begreppet hedersmord. Det är precis samma tragik som sker i svenska helyllefamiljer. Det som så frikostligt kallas för hedersmord är precis samma sak som att Leif eller Per slår sina barn och eller sin fru sönder och samman för att "de inte gör som han säger". Om inte jag minns fel så var det i fjol som en make sköt sin fru med två skott från en avsågad hagelbrakare för att hon dansat för nära en manlig bekant på någon fest. Tror det var i Borås.

Mord är mord, våld är våld. All annan beteckning är medias försök att prångla fler lösnummer.

gladh

rougie

Smile you just got fucked 4 life!
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
1000RR Repsol Replica
Chrille skrev:
Jag tycker att vi inte behöver fler i samhällets absoluta bottenklasser. DÄR fostras brottslingar av den typen som du retar dig på.

Sosfallen jag ogillar är alla lata jävla helyllesvenskar som är för bekväma för att ta de jobb som finns. De sosfall som inte får lov att jobba pga folks korkade fördomar får mig att skämmas över invånarna i mitt land.

Håller med dig att vi inte behöver flera medborgare i samhällets bottenklass, vilket i sin tur betyder att Sverige borde stänga dess gränser för tillfället tills vi kan erbjuda alla som har det sämst ett värdigt liv med jobb och vad allt det kan innebära.

Det finns inga lata människor bara omotiverade såna.

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Chrille skrev:
Scalp, vad är hem när man bott på ett ställe i tio år?

Hur flyktingar av Kosovo-typen hanteras är en annan fråga än den som diskuterats tidigare i tråden och hur man än vrider på det så är det nog få som anser att vår flyktinghantering är rakt igenom felfri. Grejen är bara att nu sitter du där och fösöker diskutera listigt när det i slutet, antagligen, kommer visa sig att så länge man skickar hem de jävlarna så är allt ok för dig.

I slutänden har inte vi svennar råd att skicka hem invandrarna. Vi är för lata för att jobba i den service-sektor som vårt land är beroende av och vi är till och med för lata för att föröka oss. Det finns ytterst få 'experter' som tror att vårt land klarar en negativ befolkningstillväxt....

Fan heller att jag vill skicka hem alla! Bara de som är busiga och ställer till med förtret, som inte är svenska medborgare (som Bingo förklarade). Vad skulle Sverige vara utan Hassan i korvmojen?
Mina polare vill jag ju dessutom inte bli av med :(

Bingo: Tack för din glasklara förklaring.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept