Så fort det snackas om invandringen så kommer Hitler fram.
Bara för folk tycker att nåt inte är som det ska med invandringen är man väl inte nazist? På sin höjd hobby-nationaldemokrat
Bingo: Mitt tjat om invandrare var lite ironiskt, jag vet skillnaden men jag förstår fortfarande inte varför lidande flyktingar från t ex Kroatien åker på semester i just Kroatien?
Min gamle högstadiepolare Senad och hans familj och släkt stack från Zagreb 92, strax innan kriget bröt ut där. 2000 valde hans föräldrar att flytta tillbaka för att åter starta upp den butik de hade innan kriget medan han stannade kvar. Hans övriga släkt stannade också kvar här i Sverige. Vad är det som gör att de vill stanna här i Sverige? Kroatien är på väg in i EU och allt verkar vara frid och fröjd. Hans släktingar sitter fortfarande kvar i det samhälle dit de kom, lika ovetande om Sverige som när de kom.
Vad är det som gör att alla flyktingar vill stanna här i Sverige, är vi verkligen så attans trevliga och sjysta? Klart man inte kan skicka hem folk till platser där det fortfarande pågår konflikter, men i t ex Jugoslavien är väl läget rätt lugnt...