Stanna kvar eller åka härifrån?

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Holger skrev:

Kan ni som är så duktig på att skriva förklara varför dom som har det sämst inte kommer hit? vettigt svar tack.

Enkelt... Det kostar att ta sig till andra länder, oavsett det är för att fly eller för att åka på semester... De fattiga blir tvungna att stanna i "ursprungslandet".

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Så fort det snackas om invandringen så kommer Hitler fram.
Bara för folk tycker att nåt inte är som det ska med invandringen är man väl inte nazist? På sin höjd hobby-nationaldemokrat :p

Bingo: Mitt tjat om invandrare var lite ironiskt, jag vet skillnaden men jag förstår fortfarande inte varför lidande flyktingar från t ex Kroatien åker på semester i just Kroatien?

Min gamle högstadiepolare Senad och hans familj och släkt stack från Zagreb 92, strax innan kriget bröt ut där. 2000 valde hans föräldrar att flytta tillbaka för att åter starta upp den butik de hade innan kriget medan han stannade kvar. Hans övriga släkt stannade också kvar här i Sverige. Vad är det som gör att de vill stanna här i Sverige? Kroatien är på väg in i EU och allt verkar vara frid och fröjd. Hans släktingar sitter fortfarande kvar i det samhälle dit de kom, lika ovetande om Sverige som när de kom.

Vad är det som gör att alla flyktingar vill stanna här i Sverige, är vi verkligen så attans trevliga och sjysta? Klart man inte kan skicka hem folk till platser där det fortfarande pågår konflikter, men i t ex Jugoslavien är väl läget rätt lugnt...

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
En vettig nivå går inte att hålla på en sån här diskussion helt enkelt, nazister tror jag få är på riktigt (iaf är det många fler som tror de är det än som ens vet vad det är).

Jag la mig i igen fast jag lovat mig själv att inte göra det nåt mer eftersom det bara blir samma utdragna 2 fronters diskussion, en säger blablabla, den andre säger nej det är fel för det är blablabla, den förste säger att den andre har fel för att blablabla. Det slutar inte med att några blir överens nånsin.
Vi kanske ska hålla oss till lättsammare grejor, snacka hojar och sånt för det gillar vi alla antar jag.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Silwer skrev:
En vettig nivå går inte att hålla på en sån här diskussion helt enkelt, nazister tror jag få är på riktigt (iaf är det många fler som tror de är det än som ens vet vad det är).

Jag la mig i igen fast jag lovat mig själv att inte göra det nåt mer eftersom det bara blir samma utdragna 2 fronters diskussion, en säger blablabla, den andre säger nej det är fel för det är blablabla, den förste säger att den andre har fel för att blablabla. Det slutar inte med att några blir överens nånsin.
Vi kanske ska hålla oss till lättsammare grejor, snacka hojar och sånt för det gillar vi alla antar jag.

Man lär ju känna varandra på ett bättre sätt :)

Folk hamnar på varandras ignorelistor o sånt otroligt barnsligt.
Att bara en sådan lista finns är ju ett hån mot furnuftet själv ;)

Tänk efter först lilleman.

750RR

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
hehe, jo nog är det bättre, "niggerlover" åt ena håller och "nazistjävel" åt andra, sen är det bara att rada upp folk på ignorelistan.

Du vill inte begripa det här med ignorelistan va?

750RR

supernaut

Anonyma Adrenalinister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Xtra Terrestrial 660
Silwer skrev:
förklara gärna hur "hedersmord" förekommer bland svenskar?
Vad jag förstår är det nåt som handlar om att dottern i familjen gjort nåt som anses bland männen som väldigt opassande, då får den dottern dödas för att hedern ska kunna upprättas, det är väl inget mediafenomen, eller hur menar du?

Främst så tänkte jag på de så kallade "utökade självmorden", men tyvärr så förekommer det en del blir misshandade till döds inom familjen p g a att någon slags heder skulle räddas.

Den beskrivning som du gör är ju just den som media ger, att det skulle vara begränsat till andra kulturer och annan "heder"
Om jag tar livet av någon annan för att rädda mitt anseende eller för att slippa skämmas så spelar det ingen roll vilken nationalitet individen har.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Out_Spinner skrev:
Du måste ju nästan toppa ignorelistorna mavve :D

Varför måste jag det?
Avundsjuka idioter använder ignorelistan.
Det finns ingen som förtjänar att vara på någons ignorellista. Kan man inte komma överens så läs inte dennes trådar då. Diskutera inte med honom. Kom inte med dumma korkade inlägg själv(lycka till).
Skulle man häva ur sig dumheter i hög grad bör man ju bannas som JOHAN_23.
Denna personen hamnade inte på ignorelistor, han suddades bara ut eftersom han var väldigt fientlig mot många. Oprovecerad!

Folk tror att de är för fina att läsa andras inlägg som de anser är korkade i skallen och sätter då upp dem på ignorelist jättestolt och dricker sitt te med ett hånflin när de i själv verket har visat hur okunniga de själv verkligen är.

Man är ju ett vandrande skämt om man använder ignorelist.

750RR

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
supernaut skrev:
Främst så tänkte jag på de så kallade "utökade självmorden", men tyvärr så förekommer det en del blir misshandade till döds inom familjen p g a att någon slags heder skulle räddas.

Den beskrivning som du gör är ju just den som media ger, att det skulle vara begränsat till andra kulturer och annan "heder"
Om jag tar livet av någon annan för att rädda mitt anseende eller för att slippa skämmas så spelar det ingen roll vilken nationalitet individen har.

jag är ledsen men jag känner inet riktigt till det här, menar du att misshandel av barn osv är samma som "hedersmord"?
Jag har inte hört talas om att folk i allmänhet har ihjäl just döttrarna för att de gjort fel som hedersak.
Idioter finns väl överallt, nån alkoholist slår ihjäl nån i familjen osv.
Men jag har förstått tat hedersmord inte är några plötsligt uppkommna aggresioner utan nån slags underförståd lag i vissa kulturer. Det har ju tom utretts av polis mm, och nog tycker jag det är märkligt beteende det hela.
Men som sagt du är säkert experten, ingen har ju kommenterat saken heller trots at det finns många samhällsvetare i denna tråden.

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
maverick_750rr skrev:
Varför måste jag det?
Det finns ingen som förtjänar att vara på någons ignorellista. Kan man inte komma överens så läs inte dennes trådar då. Diskutera inte med honom. Kom inte med dumma korkade inlägg själv(lycka till).
Skulle man häva ur sig dumheter i hög grad bör man ju bannas som JOHAN_23.
Denna personen hamnade inte på ignorelistor, han suddades bara ut eftersom han var väldigt fientlig mot många. Oprovecerad!

Folk tror att de är för fina att läsa andras inlägg som de anser är korkade i skallen och sätter då upp dem på ignorelist jättestolt och dricker sitt te med ett hånflin när de i själv verket har visat hur okunniga de själv verkligen är.

750RR
Ber om ursäkt. Jag märkte att det lät ganska dåligt. Men ignorelist kan ju vara rätt praktiskt när man tycker någon är full of shit. Jag hade gärna kunnat sätta en del på min ignorelist men det är roligare att se all skit dom kommer med.

EDIT: Stavfel

Last edited:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Silwer skrev:
jag är ledsen men jag känner inet riktigt till det här, menar du att misshandel av barn osv är samma som "hedersmord"?
Jag har inte hört talas om att folk i allmänhet har ihjäl just döttrarna för att de gjort fel som hedersak.
Idioter finns väl överallt, nån alkoholist slår ihjäl nån i familjen osv.
Men jag har förstått tat hedersmord inte är några plötsligt uppkommna aggresioner utan nån slags underförståd lag i vissa kulturer. Det har ju tom utretts av polis mm, och nog tycker jag det är märkligt beteende det hela.
Men som sagt du är säkert experten, ingen har ju kommenterat saken heller trots at det finns många samhällsvetare i denna tråden.

Typiskt svenskt hedersmord: Niklas blir lämnad av Greta pga sven och då dödar Niklas Sven eftersom han drog skam över Niklas ANSER Niklas.
Att Niklas betedde sig som ett kräk ser han inte förrrens han insett 4 år senare vad han verkligen gjort.

750RR

Last edited:

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Man kan ju sammanfatta tråden med att vi aldrig kommer att kunna komma överens i dom här frågorna. Vissa har en del att säga medans andra bara kommer med en massa SKIT som inte har med saken att göra.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
maverick_750rr skrev:
Varför måste jag det?
.......

750RR

Nej Mavve, du hamnar på listan för att du ena stunden är trevlig och kul att disktera med för att sekunden senare slå över till det värsta svin vi haft här. Då är det lättare att släcka din existens på nätet och nöja sig med att du är trevlig i IRL.

I dagsläget tar dina inlägg bara utrymme och krånglar till närvaron men de är så schizo att det är helt omöjligt att diskutera....

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Scalp skrev:
....
Min gamle högstadiepolare Senad och hans familj och släkt stack från Zagreb 92, strax innan kriget bröt ut där. 2000 valde hans föräldrar att flytta tillbaka för att åter starta upp den butik de hade innan kriget medan han stannade kvar. Hans övriga släkt stannade också kvar här i Sverige. Vad är det som gör att de vill stanna här i Sverige?....

Har du ingen koll alls. Här har de NÅGOT - där har de INGET. De har spenderat 8 år på att få ett liv i Sverige och varför skulle de lämna ett av världens tryggaste länder för att åka tillbaka till INGENTING??

Jonas24

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
VFR750-94
Scalp skrev:
Så fort det snackas om invandringen så kommer Hitler fram.
Bara för folk tycker att nåt inte är som det ska med invandringen är man väl inte nazist? På sin höjd hobby-nationaldemokrat :p

..
Haller me! Tycker det e vidrigt av folk o inte det minsta kul nar dem drar upp en san javla klantig parallell. Jag tycker det e ok att bade forhalla sig restriktiv o mer oppen till invandrarpolitik, men sa fort det restriktiva lagret argumenterar sina fria asikter kontrar det liberala ganget me att gora sig lustiga me Hitlerreferenser o liknande. Fegt!

Kan heller inte forsta varfor grova brottslingar ska avtjana sitt straff har. E det sista lilla beloningen undertecknat svenska staten=svenska medborgare innan man utvisas. :1pajas

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Chrille skrev:
Har du ingen koll alls. Här har de NÅGOT - där har de INGET. De har spenderat 8 år på att få ett liv i Sverige och varför skulle de lämna ett av världens tryggaste länder för att åka tillbaka till INGENTING??

Koll har jag. Vad jag försöker få fram är frågan om samhället ska integrera ALLA som kommer hit eller skicka hem dem när kriget i hemlandet är slut. Klart som korvspad att det inte finns samma möjligheter där nere som här! Är det relevant?
Jag trodde iaf att man skulle skicka hem flyktingarna när fara för livet inte längre förekommer i hemlandet. Humant eller inte, det får politikerna avgöra.

Jag tycker man kan tillämpa följande princip. Försöker man integrera sig i samhället på något sätt; lära sig språket, jobba eller utbilda sig = Välkommen till Sverige!

Sitta i en lägenhet i 15 år utan att lära sig ett ord svenska. (Det förekommer, jag vet), begå brott efter brott = Hej då.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Scalp skrev:
Koll har jag. Vad jag försöker få fram är frågan om samhället ska integrera ALLA som kommer hit eller skicka hem dem när kriget i hemlandet är slut. Klart som korvspad att det inte finns samma möjligheter där nere som här! Är det relevant?
Jag trodde iaf att man skulle skicka hem flyktingarna när fara för livet inte längre förekommer i hemlandet. Humant eller inte, det får politikerna avgöra...
Du ställer mest dumma frågor som inte går att besvara. "Vad är det för likhet/skillnad mellan en 125:a och en motorcykel", hur besvarar man en sån fråga? "Varför åker de inte hem när de kan åka på semester", hur fan svarar man på det om man inte känner var och en av dem?

Försök reda ut begreppen lite innan du frågar. Vad är en flykting i ditt exempel ovan? Avser du endast sådana som har ett tillfälligt uppehållstillstånd elelr omfattar ditt resonemang även sådana flyktingar som fått medborgarskap? Det du inte verkar fatta är att regelverket är olika beroende på vilken rättslig status "flyktingen" har. De flesta av dina frågor är helt enkelt meningslösa - de går inte att svara på så som du ställer dem.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy