Stanna kvar eller åka härifrån?

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
jo det är helt tabu att prata om det,speciellt om siffrorna runt det....
ja arbetskraftsinvadring är det mycket prat om,fattar inte vart dom behövs bara finns ju tok mycket arbetslösa invandrare här och även svenskar såklart,14% eller nåt sånt var arbetslösa sist jag kollade,öppna 4.5% men den skiter man väl i jag räknar inte dom som sitter på komvux eller har praktik tillex som arbetande det är bara Göran som gör det för att det ska se lägre ut i dom blindas ögon och han ska se duktig ut :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Silwer skrev:
De drar ner på sjukvård, sjukförsäkringar och a-kassa.
Til slut kommer de dra in på den kostnad invandring ger också, det är bara det att det kommer sist av allting, det är förbjudet att snacka om kostnader i de fallen...
Nej det är inte förbjudet men man vet inte hur stora de är. Det är ingen som bokför mina läkarbesök på något "invandrarkonto".

Ditt resonemang om "den kostnad invandring ger" är för övrigt ett cirkelresonemang.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Holger skrev:
jo det är helt tabu att prata om det,speciellt om siffrorna runt det...
Det är inte alls tabu. Vilka siffror tycker du känns mest angelägna att diskutera?

Mad Mike

Yxa
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
TL 1000R
JoUh skrev:
Jag förstår inte riktigt vad som gnälls på...

I ett inlägg av Holger kritiserar han Sveriges invandrar politik och att "det tas in för många" och han redovisar sina siffror. Men några inlägg innan har han endast synpunkter på "de invandrare som begår brott INNAN de blivit svenska medborgare"...

Vill herr Holger ENDAST ha in invandrare som är skötsamma och inte belastar staten och betalar skatt? Alla andra vill han ha utslängda med huvet före??

Svårt att veta innan om dom ska belasta staten osv, men om det visar sej att så är fallet så visst ut med dom!!

Eller vill herrn BARA ha in mindre invandrare till Sverige?

Som Chrille tidigare frågade (utan att få respons), varför ska infödda svenskar få vara bidragsfuskare, grova brottslingar och allmänt belstningar för staten utan att ett ögonbryn höjs?
Det kanske sticker lite mer om en invandrare gör det?

Enkelt.. För infödda svenskar som knasar är vårat problem, vårat misslyckande, en produkt av Sverige som vi själva får ta ansvar för, en mäniska från ett annat land som redan har förvriden uppfattning om rätt och fel samt mitt och ditt ska inte vi behöva rehabilitera.
Varför gnälls det inte på att ofantliga mängder skattepengar går åt vid varje skarpeld-övning i armén?
Jag har en kompis (svensk), som stolt berättade att de bränt onödigt med ammunition för miljontals kronor vid ett enda tillfälle i lumpen.....
du hoppade över lumpen va?

Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hoppsan Kerstin. Vad lång tråden blev. Snart lär väl Swedie stänga ner den också.

Har inte läst allt just nu men jag förvånas också över att tjejer inte får ha vilka killar dom vill medan vissa killar kan vara så fruktansvärt respektlösa mot svenska flickor.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Bingo skrev:
Nej det är inte förbjudet men man vet inte hur stora de är. Det är ingen som bokför mina läkarbesök på något "invandrarkonto".

Ditt resonemang om "den kostnad invandring ger" är för övrigt ett cirkelresonemang.

Det är inget jag bryr mig om, det finns en kostnad i detta som i allt annat som inte genererar pengar till staten.
förstår inte var cirkelresonemanget finns, jag kommer ju inte tillbaka till att fler måste komma hit för att täcka upp kostanden.
Även de invandrare som bor här nu lär förstå detta, det blir inte bättre med ännu fler människor.
Pengarna måste tas från nåt annat för att täcka upp, sen ankommer det på de styrande vad det ka vara till, sjukhus och vård, skolor kanske eller nåt annat.
Det har tex talats om att det bero på att folk är latare nuförtiden att folk är mer sjuka, det är inte stressigare idag än för 30 år sen osv, man häpnar.
Alla har väl sina åsikter vad skatterna ska gå till antar jag.

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
Aprilia
Bingo skrev:
Nä, det är NI som påstår det. Kan du inte läsa?

Du har rätt i att det inte har funnits något i tråden om Svenska Flaggan. Men han är i skolåldern o det är inte du. (här räknas inte högskola/universitet in)

Kanske därför du inte förstår vad han menar.

Om du hade gått i skolan så hade du sett att det räknas som rasistiskt att sjunga nationalsången eller hissa flaggan. Det vara nära att vi på avslutningen inte fick sjunga nationalsången.

Varför? Jo, det fanns invandrare som klagade. De kände sig illa till mods om vi skulle sjunga den. Vi kanske skulle bli så nationalistiska att vi skulle slå ihjäl alla som inte var svenskar...

Är det rätt?

Tänkte väl det, o anse nu inte att detta inte är sjukt.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Losec skrev:
Du har rätt i att det inte har funnits något i tråden om Svenska Flaggan. Men han är i skolåldern o det är inte du. (här räknas inte högskola/universitet in)

Kanske därför du inte förstår vad han menar.

Om du hade gått i skolan så hade du sett att det räknas som rasistiskt att sjunga nationalsången eller hissa flaggan. Det vara nära att vi på avslutningen inte fick sjunga nationalsången.

Varför? Jo, det fanns invandrare som klagade. De kände sig illa till mods om vi skulle sjunga den. Vi kanske skulle bli så nationalistiska att vi skulle slå ihjäl alla som inte var svenskar...

Är det rätt?

Tänkte väl det, o anse nu inte att detta inte är sjukt.
Är det konstigt att man blir less på det jävla flagg-och-sång-snacket. Alla känner till något fall där men minsann varit nära att inte få använda den svenska flaggan eller nationalsången. Och kanske har det faktiskt varit nära någon gång. För det saknas fömodligen inte idioter bland dem som bestämmer huruvida flaggan skall hissas och nationalsången sjungas på skolavslutningen - det allra mest traditionellt svenska den yngre delen av forumet kan tänka sig. Och det saknas sannerligen inte idioter bland invandrarna heller. Men vad spelar det för roll. Det är ingen här som har framfört åskten att man inte skall hissa fanan av någon missriktad respekt för några underliga existenser som kan störa sig på det. Flagg-och-sång-argumentet används bara för att pådyvla andra åsikter och attityder de inte har. Man skall på något sätt associeras med idiotgrejer. Och det betackar jag mig för. Det är bättre att ni för den diskussionen med någon som faktiskt motsätter sig att man sjunger och halar fanan på skolavslutningen.

Nu hoppas jag att ni fattar, oavsett ålder, härstamning, religion, kön eller sexuella preferenser.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
kajlyl skrev:
KristiFolkeparti!!!! :rock

Så du går i sjunde årskurs du lilleman....

Kan du tala om vem denna mannen är?

750RR :brynad

Bifogat

• hitler1.jpg
    hitler1.jpg
    24.7 KB · Visningar: 78

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:

Snubben hade inga bröder, omöjligt att han kunde tituleras som farbror då! :fakta
Gör om, gör rätt.

Nära iaf :crash

Sett bilderna jag tog från din fest förra helgen? Har några stycken, här e en iaf.

750RR

Bifogat

• usakkk2.jpg
    usakkk2.jpg
    34.9 KB · Visningar: 70

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
maverick_750rr skrev:
Snubben hade inga bröder, omöjligt att han kunde tituleras som farbror då! :fakta
Gör om, gör rätt.

Nära iaf :crash

Sett bilderna jag tog från din fest förra helgen? Har några stycken, här e en iaf.

750RR
Vad jag gör på fritiden har du inte med o göra!!! :rolleyes:

Blev du så stött mavve lille? :eek:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Bifogat

• lik.jpg
    lik.jpg
    65 KB · Visningar: 68

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Vad duktig du är Kanylen. Men vet du vilka dessa är?

Ser ut som mina grannar här på Drottninghög :va
Det KAN vara ett tältparty som spårat ur.... men ser mest ut som om några hittade en gasläcka och ville bli höga ett tag och det funkade visst.

750RR

Nyheter
Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska

Ny design, ny motor och bät...

MP-Mässan lockade 55.000 besökare!

Hela 55.000 besökte finska ...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Jacob Sjöman Under...

Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...