Stannar ni eller gasar ni om polisen slår på blåljusen?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Säg att ni håller c:a 180 km/h på motorvägen, Det är en bred och fin väg... Knappt trafik och bra ljus och väderförhållanden. Ni ser i backspegeln att en polisbil börjar närma sig med blåljus påslagna. Har ni skylten under bakskärmen så har dom troligtvis inte hunnit se den än. Vad gör ni? Stannar ni och blir av med körkortet och ett antal tusenlappar, eller riskerar ni det ultimata (livet) och försöker komma undan?
Vet att allt beror på situationen. Vi leker med tanken att ni hade kunnat att köra ifrån dom:brynad
Själv hade jag stannat!

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Jag hade också stannat. Omedelbums.

mojja83

Guest
Vem ska bli den första att ge sig in i eldhavet?
Skicka upp en anonym pull ihop med denna trådstart så kanske den har en chans till att bli ärlig.

Än så länge har jag inte behövt ta ställning till hur jag skulle gjort. Framför datorn i soffan med ungarna springandes runt benen så säger jag aldrig i livet.

Men sittandes på hojen med vetskap om att dom klockat mig i 180 knyck även kanske sett lite enhjulsåka och med väldigt stor risk att bli av med kortet en väldigt lång tid framöver så kan jag inte svära på att jag inte dragit vidare.

Den enda gången jag säkert kommer få reda på hur jag gör är väl om jag blir tvungen att ta det.

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Polisen dyker inte upp bakom när man kör i 180km/h. De dyker upp framför och då bromsar man.

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Självklart så hade man inte stannat! Jag kör alltid efter mottot att de aldrig ska få tag på mig levande. Det har räddat både min ekonomi och mitt b kortet :tummenupp

Gasar och slutar som han i stockholm? nej tack.

Det behöver inte sluta på det visset! Tänk på Ghost rider istället, hur enkelt han kör ifrån snuten :)

Last edited:

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Hoj
Grusbus
Stannar till snabbt, klickar i kameran i snabbfästet o trycker på REC, sedan håller jag lagom fart för att dem inte skall försvinna ur bild direkt.

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11
Måste man verkligen köra fort alt. som en idiot för att "dra en snut":rolleyes:. Eller ja, om man nu verkligen vill köra på motorvägen så har ju hastigheten betydelse.

Hondis

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2012
Hoj
RC46 VFR800
Innan jag skaffade mina barn hade jag snuthäng både 1 o 2 ggr:brynad. Då trodde jag att jag ägde världen o tyckte att jag körde bättre än alla som hade fått sin lilla plastbit som kallades körkort.

Flera hojar senare o barn så har man mognat liiiiiite mer men nog faan är det fortfarande fortfarande lika spännande med farten, nerläggen, enhjulsåka o testa gränserna... Lite kluven på vad jag ska ge för svar på frågan:va:va Men om jag var säker på att dom skulle plocka kortet för mig så skulle jag INTE stanna :arsele!!!
*Moraliskt fel såklart men jag är helt enkelt bara mig själv:yoparty

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Känner ingen sympati alls för sånna som kör ihjäl sig efter ett snuthäng (utan regplåt, oförsäkrat/skattat dessutom. Finns saker här i livet som är viktigare än våra motorcyklar eller hur......

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Oavsett vad så kommer det dyka upp en tråd på Sporthoj där personen gnäller över att ha blivit stoppad ELLER skryter om hur han drog polisen. Pinsamt.

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Självklart så hade man inte stannat! Jag kör alltid efter mottot att de aldrig ska få tag på mig levande. Det har räddat både min ekonomi och mitt b kortet :tummenupp

Det behöver inte sluta på det visset! Tänk på Ghost rider istället, hur enkelt han kör ifrån snuten :)

Räddat min ekonomi, livet är ändå till att lekas med in i döden, tycker polisen ska jobba lite för det dom blivit, dom ska ju inte få det för lätt i sitt arbete.

Går inte riktigt jämföra en vanlig människa mot GR/BB, men vist lägger man all den träningen på att bli något, ja då kan man bli som dom.

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Jag dog, men jag fick åtminstone behålla körkortet.

Jag har råd att stanna så jag gör det, bara fattigt folk som försöker dra.

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Jag har råd att stanna så jag gör det, bara fattigt folk som försöker dra.[/QUOTE]

Soppaförbrukningen ökar ju när man drar på:brynad

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...