Stannar ni eller gasar ni om polisen slår på blåljusen?

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Folk verkar ju va så jävla noga med att få behålla körkortet så dem drar polisen, men man har ju jävla nytta av körkortet om man kör ihjäl sig.
Själv så är jag som alla andra o har svårt att hålla hastigheten men jag har råd att betala böter så jag stannar.

Smagatusk

Guest
Jag dog, men jag fick åtminstone behålla körkortet.

Jag har råd att stanna så jag gör det, bara fattigt folk som försöker dra.

Jamen kalla mig fattig då.

Körde hem en gammel-kawwa från Gävle häromdagen. Trött i röven och allmänt arg fick jag en polis bakom mig - efter 70 mil - vid Strömsnäsbruk. Jag hade inte legat under 160 nån gång i stort sett, och visste att kortet skulle ryka om det var mig de var efter. Gav dem aldrig chansen och körde in mot samhället och blev av med dem. Ryker mitt kort blir det tjänstledigt utan betalning i några månader. Inte råd med det.

Lite skidd var man. Har inte blivit jagad sen 20-årsåldern.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag stannar.
Har stannat.
Det värsta som hänt var ett hot: Vi borde egentligen ta nycklarna och kasta in domi skogen (i England). Jag hade kört om dom och en massa andra bilar med bra fart men körde som resten när de kom ikapp. Men jag snackade med dom, förklarade situationen. Att jag körde med helljuset på natten för halvljuset pekade rakt ner i vägen, (helljuset var obetydligt högre än normalt halvljus) att jag var helt less på bilen, hyrbil AVIS, SAAB. Tex rann det en strimma olja från motorhuven och bakåt längs höger sida. Bilen kunde dö när som helst i brist på olja. :gnissla

Att dom drar kortet. So what.
Kan man köra i 180km/h med kort kan man säkert klara 181km/h utan kort, lägre vikt på ekipaget. :va
Såg en intervju med en man som satt av sin 50e volta för rattfylla.
Han hade nog inte haft nått körkort i alla fall de sista 40 gångerna.

(Nja när det sist var aktuellt, hösten 2011. Jag har precis äntligen fått fritt för omkörning. Drar förbi 5 bilar med sukkan. Går in igen i högerfilen. Sänker farten som nog varit 50% för hög som mest under omkörningen. Och ser den vita bilen med blå ljus komma upp till vänster. I det ögonblicket tänkte jag, OK, dom plockar av mig vid nästa avfart och säsongen är ändå slut. Och jag har kortet tillbaka om 3 månader lagom till våren 2012. Men ack vad jag bedrog mig. De gasade på värre än jag och försvann i fjärran. :) Det finns viktigare saker ibland för farbror blå än en knutte som drar för fullt under omkörning. Tyvärr.)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jävlar vad dom måste ligga på för att komma upp bakom någon som håller 180.

Men som svar, fan vet, den dan den sorgen.

Tommy.exe

Guest
En gång stannade jag inte. Nu stannar jag.

Visst, jag har barn och hela den cirkusen nu, det hade jag inte då. Bara jag och mina val.

Fast det händer att jag "avviker". Om man tex möter harry på slangen, då smiter man ju iväg lite snyggt innan man hunnit få jagen. Orka få den skopan med ovett, liksom. :)

Nirp

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
-98 Kawasaki ZX-6R (Såld), GSX-R1000 K5
Tänker jag inte svara på! Men jag har kvar körkortet iaf! :tummenupp

Kan se det lite som en "tjuv-och-polis"-lek när jag är ute och busar, men sen har jag hört att jag saknar konsekvenstänk också. :arsele

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Jag skiter ner mig direkt.!!! så jag får väl svara gasar på frågan då... :crash

Linool

Azzazzin
Gick med
24 Nov 2008
Hoj
675 -06, R1 -15
Har insett att jag oxå kör alldeles för fort på gata. Lösningen har blivit att flåsa runt på tantens nx250 som möjligen kan snigla sig upp till 120km/h så länge motvinden inte är för stark. Visst, man kan köra för fort på mindre vägar oxå men på nåt sätt är den rolig när det går långsamt. :tungan

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Folk verkar ju va så jävla noga med att få behålla körkortet så dem drar polisen, men man har ju jävla nytta av körkortet om man kör ihjäl sig.
Själv så är jag som alla andra o har svårt att hålla hastigheten men jag har råd att betala böter så jag stannar.

:tummenupp:hej

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Känner ingen sympati alls för sånna som kör ihjäl sig efter ett snuthäng (utan regplåt, oförsäkrat/skattat dessutom. Finns saker här i livet som är viktigare än våra motorcyklar eller hur......
... "finns saker här i livet som är viktigare än våra motorcyklar" ... VAAAAAA, som vadå t ex ... !?. :crash

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO