Jag stannar.
Har stannat.
Det värsta som hänt var ett hot: Vi borde egentligen ta nycklarna och kasta in domi skogen (i England). Jag hade kört om dom och en massa andra bilar med bra fart men körde som resten när de kom ikapp. Men jag snackade med dom, förklarade situationen. Att jag körde med helljuset på natten för halvljuset pekade rakt ner i vägen, (helljuset var obetydligt högre än normalt halvljus) att jag var helt less på bilen, hyrbil AVIS, SAAB. Tex rann det en strimma olja från motorhuven och bakåt längs höger sida. Bilen kunde dö när som helst i brist på olja.
Att dom drar kortet. So what.
Kan man köra i 180km/h med kort kan man säkert klara 181km/h utan kort, lägre vikt på ekipaget.
Såg en intervju med en man som satt av sin 50e volta för rattfylla.
Han hade nog inte haft nått körkort i alla fall de sista 40 gångerna.
(Nja när det sist var aktuellt, hösten 2011. Jag har precis äntligen fått fritt för omkörning. Drar förbi 5 bilar med sukkan. Går in igen i högerfilen. Sänker farten som nog varit 50% för hög som mest under omkörningen. Och ser den vita bilen med blå ljus komma upp till vänster. I det ögonblicket tänkte jag, OK, dom plockar av mig vid nästa avfart och säsongen är ändå slut. Och jag har kortet tillbaka om 3 månader lagom till våren 2012. Men ack vad jag bedrog mig. De gasade på värre än jag och försvann i fjärran.
Det finns viktigare saker ibland för farbror blå än en knutte som drar för fullt under omkörning. Tyvärr.)