Stannar ni eller gasar ni om polisen slår på blåljusen?

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Förstår inte att det kan vara sådant behov av dessa "dra från snuten" - trådar... Vad ska ni diskutera det för? Vet ni inte vad ni själva vill (eller vågar)? Måste ni få bekräftat från alla andra på SH om det är ok att åka från polisen eller inte?

För er veliga som inte vågar göra sådant som de tuffa killarna gör utan bara vill skriva o läsa om det i hemmets trygga vrå - sänk hastigheten på vägen o dra till en bana o åk istället! :fatta!

Ja, jag har en dålig morgon, helt rätt.

Det är roligt att höra andras svar och åsikter om detta känsliga ämne.
Tuffa är vi allihopa:rolleyes:

Nirp

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Hoj
-98 Kawasaki ZX-6R (Såld), GSX-R1000 K5
Det jag inte förstår är varför de som väljer att vara renegades hänvisar till sitt körkort..."jag kan inte vara utan körkort etc. etc."

Om ni nu är så grymma och bränner snuten så kan ni väl köra utan körkort eller är det alldeles för olagligt för er? ni vet att grov vårdslöshet i trafik har högre straffsats än olovlig körning...

Kan det även vara så att körkortet är en statussymbol i "visomdrarsnutengänget"? Känns som att många hänger upp sin identitet i sitt körkort och utan det så är man en nolla bara...

Nu hänvisar jag inte till körkortet, men jag väljer att svara ändå! :död

Det är ju inte lappen som kör, för det första, och jag tror inte att det är många som använder sin A-behörighet som statussymbol (vem fan går och viftar med sitt körkort?)...

Men, bara för att man ibland kan tycka att det inte är så farligt att gasa ifrån snuten betyder det inte att man vill behöva vara beredd på det varje gång nyckeln sitter i tändningen.
Om man kör olovligt så kan man aldrig stanna för nykterhetskontroller utan att få böter, man behöver ständigt hålla uppsikt efter polisen vid rödljus/korsningar, man är utsatt när man står och tankar osv. osv.
Kör man med rätt behörighet behöver man inte bry sig om polisen seglar upp bakom i en korsning, eller följer efter en in på macken.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag stannar om jag har en polisbil bakom mig, men möter jag en polis i lite hög fart och de kommer att vända om efter mig då försöker jag gasa lite extra och smita bort på någon väg. Inte riktigt samma sak.

Sänk hastigheten och åk på bana - i en perfekt värld där alla kan ta ledigt från jobbet, har ingen familj och en del pengar och transport så funkar det. Men det är väl ganska soft att faktiskt bara ta på sig kläderna och ta en sväng när som helst. Sen kan man tillfredställa sina gasa behov på gata också, det kan jag göra. Kanske inte lika bra som på en bana, men tillräckligt bra för mig.

Hur många gånger har ni kört på en 70 väg som är så bred och fin att den inte känns farligare i 150? Det är skillnad mellan att köra som en idiot och köra fort, jag brukar hålla mig till det senare... men att köra som en idiot är något jag försöker undvika så gott det går.

Jag har en kompis som kör utan a kort, och han kör lika bra eller bättre än de flesta på sh körningarna i gbg :)

Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Dessa uppdykande blåvita bilar och mc med blåljus vill kanske bara hjälpa till och skapa fri väg till mållinjen så att man kan gasa satan ur asfalten. :crash

(igår rastade jag en XJ 1300 som låg och fes i 110 km/h på en 90 sträcka.Han hade reflexväst med). LOL ...

Last edited:

MÅLAREN

Ny medlem
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
FZ8N 11a
Fanns bara en Badd Ass Motherfucker som kunde dra ifrån polisen med värdighet...... Burt Reynolds i Smokey and The Bandit.

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Tror inte det hade gett så mycket om jag låg i 180km/h med min hoj och vrider fullt. :D Ligger förmodligen redan på full rulle ändå. :va I det läget hade jag inte försökt försvinna. Vid andra tillfällen hade jag nog gjort det, om det hade gått att göra säkert. Typ "oj, polisen ligger bakom på den här måttligt trafikerade vägen mitt i samhället", knattrar vidare i resonligt tempo, svänger in på nån cykelväg genom en park och letar upp nån smal passage där de inte kan följa efter. Tar mig sedan långt bort från platsen utan att försöka slå hastighetsrekord. Att däremot hålla stumt på motorvägen och försöka komma undan genom kraftiga nerlägg och små säkerhetsmarginaler - näääe, det är inte min grej alltså..

Annars försöker jag köra "street-smart". Bor rätt nära polisstationen och har ännu inte fått mitt körkort, så det är lite vanskligt att ge sig ut och övningsköra ensam, men det gör jag ibland. För nån vecka sen mötte jag en snutbil som cirkulerade runt kvarteren, och några hundra meter fram lyckades jag precis skymta att en annan snutbil svängde in på min lilla bostadsgata, dit jag var på väg. Antagligen bara för att passera och komma ut på motorvägen, men dumt att chansa så jag svängde av tidigare och rullade runt ett hörn. Klev av hojen och tog ur nycklarna, ledde hojen resten av vägen hem. Tur för mig, polisen hade stannat på min gata av okänd anledning. Hade känns som att utmana ödet lite väl att köra fram och parkera 30m ifrån dem. Nu fick jag ju istället ett par vääääldigt långa och misstänksamma blickar, men vad fan ska de göra. Var bara att le och rulla in hojen på gården. :) Visst kan man känna sig dum och utstirrad av vanligt folk när man kommer ledandes en hoj så där igenom ett samhälle, men vågar man agera lite utanför ramarna kommer man långt.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bra skäl och köra gammel-CB'n.
Enda pålis man (kanske) kan dra med den är länsman i Åsa-Nisse. :3freak

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
När det kommer från dig så tar jag det verkligen seröst skaparen till denna film och med texten nedanför som förklaring :huvet

Fearspeedboy i sitt esse!!

"Blev några tagningar mellan gummiröken, man har ju en tendens att bli lite flumm på weed/sprit/för lite sömn & en Brud med röda/svarta kläder i sovrummet som ropar på en varje dag, kom kom älska med mig på högvarv."

Lyder <Nathalie> trogen som jag är mot henne

Denna filmen betyder ingenting ( allt va bara gjort med min Tora humor ) & visar inget av hur jag verkligen är.

samma sak med alla filmer jag lagt upp är på lek, presterar inte ett skit.

Last edited:

Risbrännaren

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2011
Hoj
1987 Honda CBR1000F, Husaberg 501FE.
Tror att DRA eller INTE hänger på sen yngre ålder! Trimmad moppe då drog man. Och hade man en fin orginal som va putsad som faen, då stannade man kvar på skolgården och såg oförstående ut. :)
Är bara att inse att det inte är något som kommer upphöra oavsett hur många inlägg som skrivs!

Sen kan ju dom äldre mycket mer erfarna och kloka förarna försöka fånga upp de nya som kommer och leda in dom på RR mm. Ta dom lite under sina guldWingar och erbjuda dom sin tid för att pränta in dom på rätt spår.. :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO