Stannar ni eller gasar ni om polisen slår på blåljusen?

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Tja, under givna förutsättningar så blir det nog bara en liten höjning av snittfarten, men det är något som avgörs från fall till fall, jag har ingen dödsönskan...
Tror jag att jag klarar det så hissar jag, är jag tveksam så stannar jag.
Hittills har jag fått behålla lappen...

Fredrik:rofl

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Med tanke på dina andra trådar så skulle jag hållit mig till banan alternativt stannat DiRekCT!:tummenupp

Vem ska bli den första att ge sig in i eldhavet?
Skicka upp en anonym pull ihop med denna trådstart så kanske den har en chans till att bli ärlig.

Än så länge har jag inte behövt ta ställning till hur jag skulle gjort. Framför datorn i soffan med ungarna springandes runt benen så säger jag aldrig i livet.

Men sittandes på hojen med vetskap om att dom klockat mig i 180 knyck även kanske sett lite enhjulsåka och med väldigt stor risk att bli av med kortet en väldigt lång tid framöver så kan jag inte svära på att jag inte dragit vidare.

Den enda gången jag säkert kommer få reda på hur jag gör är väl om jag blir tvungen att ta det.

yelworC

herzattacke
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Skitjävladucati
Tja, under givna förutsättningar så blir det nog bara en liten höjning av snittfarten, men det är något som avgörs från fall till fall, jag har ingen dödsönskan...
Tror jag att jag klarar det så hissar jag, är jag tveksam så stannar jag.
Hittills har jag fått behålla lappen...

Fredrik:rofl

Lite nyfiken bara Fredrik,var det du som satt i soffan med Cralle och talade om ditt behov av "andningshål" ?

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
Det är bara att inse att vissa har respekt för eventuella konsekvenser av att sticka ifrån polisen o då väljer att stanna...medans andra älskar att köra fort o tycker att det finns en viss tjusning i att man kan dra lagens långa arm om man vill. Plus att man slipper betala ev. böter mm.

De som inte har förmågan att förstå att alla inte tycker som en själv o delvis förstå den andra är ute o cyklar. Kanske med en helt annan uppväxt hade ni tyckt tvärtom än ni gör idag.

dom smartaste orden jag läst i den här tråden

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Jag drar varje gång, vågar man inte dra så har man fan inte på en hoj att göra ändå.

Dra till syföreningen istället era mesar. :7peta

Ferspeedboy

Jag har problem
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Komar ZZR 232 1966
Vem ska bli den första att ge sig in i eldhavet?
Skicka upp en anonym pull ihop med denna trådstart så kanske den har en chans till att bli ärlig.

Än så länge har jag inte behövt ta ställning till hur jag skulle gjort. Framför datorn i soffan med ungarna springandes runt benen så säger jag aldrig i livet.

Men sittandes på hojen med vetskap om att dom klockat mig i 180 knyck även kanske sett lite enhjulsåka och med väldigt stor risk att bli av med kortet en väldigt lång tid framöver så kan jag inte svära på att jag inte dragit vidare.

Den enda gången jag säkert kommer få reda på hur jag gör är väl om jag blir tvungen att ta det.

Med tanke på hur du kör så skulle jag råda dig stanna innan du går omkull :D

Last edited:

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
jaja drog snuten i somras, mötte MC-polisen på sin FJR1300 (jag hade 210km/h på mätaren) på 80-område när motorvägen tog slut. Hinner se att han klockar mig och slår på blåljusen. Då drog jag, det lilla som fanns kvar att ge. :) Kollade senare och han kunde svänga om genast.
Om de kommer bakifrån, tror jag inte att jag skulle våga.

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Förstår inte att det kan vara sådant behov av dessa "dra från snuten" - trådar... Vad ska ni diskutera det för? Vet ni inte vad ni själva vill (eller vågar)? Måste ni få bekräftat från alla andra på SH om det är ok att åka från polisen eller inte?

För er veliga som inte vågar göra sådant som de tuffa killarna gör utan bara vill skriva o läsa om det i hemmets trygga vrå - sänk hastigheten på vägen o dra till en bana o åk istället! :fatta!

Ja, jag har en dålig morgon, helt rätt.

mojja83

Guest
Med tanke på hur du kör så skulle jag råda dig stanna innan du går omkull :D

När det kommer från dig så tar jag det verkligen seröst skaparen till denna film och med texten nedanför som förklaring :huvet

Fearspeedboy i sitt esse!!

http://www.youtube.com/watch?v=UHcfMbUsBdk&feature=player_embedded

"Blev några tagningar mellan gummiröken, man har ju en tendens att bli lite flumm på weed/sprit/för lite sömn & en Brud med röda/svarta kläder i sovrummet som ropar på en varje dag, kom kom älska med mig på högvarv."

Lyder <Nathalie> trogen som jag är mot henne

Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Kan jag få din autograf?

200px-Trollface.svg.png

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De gånger jag sett blåljus i backspeglarna har jag lydigt släppt av och hållit åt höger, och genast har en polis/ambulans/brandbil blåst om mig. Jag tror därför att om jag skulle få blåljus i 180 skulle jag stanna. Känns onödigt att riskera andras liv för mitt körkort.
Jag har däremot en riktigt oförskämd tur vad gäller hastighetskontroller. Åkt igenom ett 30-tal vid det här laget utan att få en enda bot. Eller något snutjag.

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
2x gixxer turbo
Känner man till området och kan sticka skulle jag inte riskera jobbet och stanna. Är det så illa för en att körkortet ryker om man stannar så finns det egentligen ingen anledning till att inte ta det hela ett steg längre. Man behöver inte köra som en idiot för att lura bort en polisbil heller, bara hålla sig lugn och välja rätt vägar där dom inte kan ta sig fram.

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Det jag inte förstår är varför de som väljer att vara renegades hänvisar till sitt körkort..."jag kan inte vara utan körkort etc. etc."

Om ni nu är så grymma och bränner snuten så kan ni väl köra utan körkort eller är det alldeles för olagligt för er? ni vet att grov vårdslöshet i trafik har högre straffsats än olovlig körning...

Kan det även vara så att körkortet är en statussymbol i "visomdrarsnutengänget"? Känns som att många hänger upp sin identitet i sitt körkort och utan det så är man en nolla bara...

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
När det kommer från dig så tar jag det verkligen seröst skaparen till denna film och med texten nedanför som förklaring :huvet

Fearspeedboy i sitt esse!!

http://www.youtube.com/watch?v=UHcfMbUsBdk&feature=player_embedded

"Blev några tagningar mellan gummiröken, man har ju en tendens att bli lite flumm på weed/sprit/för lite sömn & en Brud med röda/svarta kläder i sovrummet som ropar på en varje dag, kom kom älska med mig på högvarv."

Lyder <Nathalie> trogen som jag är mot henne

:rofl:rofl men va i helvete!?:7peta

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping