Starholk 1000r

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
jo Walz knäcker ju occ och resten totalt!

Grymt bygge du gjort hursom helst!!!!:tummenupp
OCC är ju underhållning, det spelar ingen roll om dom bara byggger små lådor o lägga lego i så skulle jag titta på dom ändå. :hihi

jo. har tittat på dom en hel del. dom är snygga :D
Jag vill inte förstöra för dig nu, men den där "sidokåpan" ser inte ut som om den klarar av att åka med i över 30km/h, lyssna på mig, jag tänker bli ingenjör :mattias

Last edited:

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
OCC är ju underhållning, det spelar ingen roll om dom bara byggger små lådor o lägga lego i så skulle jag titta på dom ändå. :hihi

Jag vill inte förstöra för dig nu, men den där "sidokåpan" ser inte ut som om den klarar av att åka med i över 30km/h, lyssna på mig, jag tänker bli ingenjör :mattias

seriöst va fan ska du bli ingenjör i :confused: eller menar du ingen gör :va

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
hej. har inte haft tid och grejat nåt på ett tag nu. men jag har satt på ett V-rod framljus och börjat med framskärmen och remspännaren är klar. börjar på att likna en hoj nu.

Riktigt fint bygge du har på gång där:tummenupp Om man får tycka till om något, så tycker jag att du ska byta gaffelkronan till en fräst sak i massiv billet aluminium, det hade nog gett fronten ett ännu maffigare intryck:)

I övrigt:yoparty

Flip

heart & cyberonics
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
GSXR-750 1985 (för tillfället på operationsbordet)
Lite av det absolut ruggigaste bygge jag någonsin sett. Fruktansvärt ball båge! :näsblod

RC

-
Gick med
10 Dec 2005
Hoj
-
Gillar verkligen detta jag me!:tummenupp
Om jag skulle åkt glidare skulle det varit något i den här stilen.

Tänkte på styret bara, har du kollat hur ett kort dragbarstyre skulle se ut?

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
StArHoLk 1000R TURBO , Aprilia RSV4. www.starholk.n.nu
Jag vill inte förstöra för dig nu, men den där "sidokåpan" ser inte ut som om den klarar av att åka med i över 30km/h, lyssna på mig, jag tänker bli ingenjör :mattias[/QUOTE]

ha ha. sidokåpan är bara tejpad fast. om jag byter till silvertejp. tror du den sitter kvar då?

Last edited:

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono

ha ha. sidokåpan är bara tejpad fast. om jag byter till silvertejp. tror du den sitter kvar då?[/QUOTE]
Då skulle jag uppskatta att du kan köra i upp till 89km/h,tar du dubbelt lager med silver tejp så kan du nog hålla 140.

:hihi

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Silvertejpen är god för 200 km/h. LÄTT! :tummenupp

Fråga mig inte varför jag vet :hihi

:hej

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Är det den du brukar tejpa in bröstvårtorna med?

nej, det är den han har som kondomsubstitut:) picken hans gör lätt 200 knyck inåut-inåut, därför vet han:D

starholk, hur går det med bygget?:)

Jaz

Nuda Veritas
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
.
aaatjoo! här va de dammigt :7peta

gjorts nå framsteg på sistone lr har du haft semester ifrån byggandet?
de här är första tråden jag kollar in i varje gång jag loggar in så jag hoppas de kommer en uppdatering på 2008 tyngsta hojbygge snart :)

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
jo då. den är nerplockad för lack. :tummenupp

Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info. Mer info.

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
det finns väl inte så mkt och visa tycker jag. den ser ju ut såhär. kommer mer bilder när det kommer färg på den.

Bifogat

• ramen.JPG
    ramen.JPG
    136.6 KB · Visningar: 389

Jaz

Nuda Veritas
Gick med
19 Feb 2007
Hoj
.
så sjukt lyckad hoj!
hoppas kunna få se den irl i sommar.. när allt är färdigt måste nån duktig fotograf komma förbi dig på en fotosession tycker jag! :)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
rappa på, vill se lacken!:yoparty

01marlun

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Hoj
Suzuki DR650 -90
Snygg hoj!! :tummenupp Har inte läst hela tråden, men det vore nice med ett rakt styre. blir lägre och fetare då.

starholk

Sporthojsnörd
Gick med
25 May 2004
Hoj
nu ska starholken lackas till påsk. är det nån som har nåt lackförslag? jag har redan bestämt mig för en färg men jag hinner ju fortfarande ändra mig.

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
nu ska starholken lackas till påsk. är det nån som har nåt lackförslag? jag har redan bestämt mig för en färg men jag hinner ju fortfarande ändra mig.

det beror lite på vilken effekt du är ute efter. men mörk, mörk lila hade varit skitgrymt. hojen ska se svart ut i vissa ljus. i lacken skulle sedan finnas flammor i lite mörkare nyans än själva färgen och dessa skulle man bara se om man kollade riktigt noga.

om du lackar hojen i en ljus färg så framhävs motorn mera och det vet i fan om man vill. en tl spis är ingen kostverk precis

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha