Stark VARG

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Såg den i en Calk-tråden igår. Om den lever upp till tillverkarens beskrivning så är till och med jag sugen på att skaffa cross, trots att jag aldrig ägt en "jordmotorcykel
".
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Skulle kunna tänka mig en vägreggad i motardutförande. Kan funka för mig som nästan bara kör korta turer på gata och med SMC på bana.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
En på Fejan har lagt en beställning. Jag räknar kallt med en recension så fort den anlänt.
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Tyckte jag kände igen ansiktet innan presentation på Anton...
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
938nm, 6 tim i endurotempo, 1-2 tim laddtid, 110kg..?
Varg kan tydligen nåt som ingen, inte ens Tesla, är i närheten av! Tror nog att vargen skämtar aprillo och att snart kommer Bamse och stoppar för mynningen på bössan.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Vi får väl se... de har iallafall tänkt till lite längre med alla detaljer så det här blir spännande. Om hypen stämmer så sätter de en ny nivå och då kommer de stora märkena som KTM med sina resurser att bygga liknande prylar...
Om det är sant så kommer det att gå fort med att börja köra elektriskt, sen kan man tjata sig blå om motorljud, alla vill ha det snabbaste oavsett. :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Vi får väl se... de har iallafall tänkt till lite längre med alla detaljer så det här blir spännande. Om hypen stämmer så sätter de en ny nivå och då kommer de stora märkena som KTM med sina resurser att bygga liknande prylar...
Om det är sant så kommer det att gå fort med att börja köra elektriskt, sen kan man tjata sig blå om motorljud, alla vill ha det snabbaste oavsett. :)
Då får man väl spela ducatiklubbens skiva i sin Scala istället för P1 när man pendlar. ?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
938nm, 6 tim i endurotempo, 1-2 tim laddtid, 110kg..?
Varg kan tydligen nåt som ingen, inte ens Tesla, är i närheten av! Tror nog att vargen skämtar aprillo och att snart kommer Bamse och stoppar för mynningen på bössan.

Vikten och vridet (räknat på bakhjulet åtminstone) kan nog stämma. Körtiden med bara 6 kWh batteri kan man väl däremot fundera på. Visst, 6 timmar om man vill ha effekt som en moped, men…

Den ser ju jäkligt frän ut dock, inget snack om det, och den lär vara ett monster med fulleffektsmappen.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Vikten och vridet (räknat på bakhjulet åtminstone) kan nog stämma. Körtiden med bara 6 kWh batteri kan man väl däremot fundera på. Visst, 6 timmar om man vill ha effekt som en moped, men…

Den ser ju jäkligt frän ut dock, inget snack om det, och den lär vara ett monster med fulleffektsmappen.
938 nm brukar ju en Scania trycka ur sig. Tänk själv, tror du ekrarna pallar det vridet? Kedjan? Svingen?
Tills dynobänken sagt sitt är detta bara bullshit i mina öron!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Om hypen stämmer så sätter de en ny nivå och då kommer de stora märkena som KTM med sina resurser att bygga liknande prylar...

Till skillnad från många andra elhojs-projekt så har ju Stark börjat "i rätt ände" på så sätt att man har anställt folk som faktiskt kan konstruera en motorcykel med bra och roliga egenskaper.

938 nm brukar ju en Scania trycka ur sig. Tänk själv, tror du ekrarna pallar det vridet? Kedjan? Svingen?
Tills dynobänken sagt sitt är detta bara bullshit i mina öron!

Jag kan plocka ut 938 Nm vridmoment ur samtliga fordon jag äger, det är bara en fråga om utväxling...så jag ser inte den siffran som osannolik innan jag vet var och hur man har mätt upp den...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Till skillnad från många andra elhojs-projekt så har ju Stark börjat "i rätt ände" på så sätt att man har anställt folk som faktiskt kan konstruera en motorcykel med bra och roliga egenskaper.



Jag kan plocka ut 938 Nm vridmoment ur samtliga fordon jag äger, det är bara en fråga om utväxling...så jag ser inte den siffran som osannolik innan jag vet var och hur man har mätt upp den...
Elmotorn i min elcykel har högre vridmoment än vad familjens Simca 1100 GLS hade 1970...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Till skillnad från många andra elhojs-projekt så har ju Stark börjat "i rätt ände" på så sätt att man har anställt folk som faktiskt kan konstruera en motorcykel med bra och roliga egenskaper.



Jag kan plocka ut 938 Nm vridmoment ur samtliga fordon jag äger, det är bara en fråga om utväxling...så jag ser inte den siffran som osannolik innan jag vet var och hur man har mätt upp den...

Det lär ju vara på bakhjulet.
Men det är väl också i nivå med vad en lätt MC på 11 kW ger på bakhjulet, på ettans växel.

En vältränad MTB-cyklist kan nog också leverera det på bakhjulet på ettans växel om han bara lyckas hålla nere framhjulet.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Men i folkmun är det väl ändå effekten eller vridmomentet på vevaxel (utgående axel på elmotorn) som menas?! Hojen skulle ju ge motsvarande 80hk, ska jag tänka om huruvida denna uppgift är växlad hit och dit, om det är med fullt batteri, porfyr eller kvarts i asfalten eller vackert väder?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top