Fejan är en skärgårds krog ....En på Fejan har lagt en beställning. Jag räknar kallt med en recension så fort den anlänt.
Precis så! Det är vad jag hade velat ha i garaget senaste veckorna.Skulle kunna tänka mig en vägreggad i motardutförande.
Och sen med inprogrammerad karaktär av 500cc tvåtakt! ??Precis så! Det är vad jag hade velat ha i garaget senaste veckorna.
Då får man väl spela ducatiklubbens skiva i sin Scala istället för P1 när man pendlar. ?Vi får väl se... de har iallafall tänkt till lite längre med alla detaljer så det här blir spännande. Om hypen stämmer så sätter de en ny nivå och då kommer de stora märkena som KTM med sina resurser att bygga liknande prylar...
Om det är sant så kommer det att gå fort med att börja köra elektriskt, sen kan man tjata sig blå om motorljud, alla vill ha det snabbaste oavsett.
938nm, 6 tim i endurotempo, 1-2 tim laddtid, 110kg..?
Varg kan tydligen nåt som ingen, inte ens Tesla, är i närheten av! Tror nog att vargen skämtar aprillo och att snart kommer Bamse och stoppar för mynningen på bössan.
938 nm brukar ju en Scania trycka ur sig. Tänk själv, tror du ekrarna pallar det vridet? Kedjan? Svingen?Vikten och vridet (räknat på bakhjulet åtminstone) kan nog stämma. Körtiden med bara 6 kWh batteri kan man väl däremot fundera på. Visst, 6 timmar om man vill ha effekt som en moped, men…
Den ser ju jäkligt frän ut dock, inget snack om det, och den lär vara ett monster med fulleffektsmappen.
Om hypen stämmer så sätter de en ny nivå och då kommer de stora märkena som KTM med sina resurser att bygga liknande prylar...
938 nm brukar ju en Scania trycka ur sig. Tänk själv, tror du ekrarna pallar det vridet? Kedjan? Svingen?
Tills dynobänken sagt sitt är detta bara bullshit i mina öron!
Elmotorn i min elcykel har högre vridmoment än vad familjens Simca 1100 GLS hade 1970...Till skillnad från många andra elhojs-projekt så har ju Stark börjat "i rätt ände" på så sätt att man har anställt folk som faktiskt kan konstruera en motorcykel med bra och roliga egenskaper.
Jag kan plocka ut 938 Nm vridmoment ur samtliga fordon jag äger, det är bara en fråga om utväxling...så jag ser inte den siffran som osannolik innan jag vet var och hur man har mätt upp den...
Till skillnad från många andra elhojs-projekt så har ju Stark börjat "i rätt ände" på så sätt att man har anställt folk som faktiskt kan konstruera en motorcykel med bra och roliga egenskaper.
Jag kan plocka ut 938 Nm vridmoment ur samtliga fordon jag äger, det är bara en fråga om utväxling...så jag ser inte den siffran som osannolik innan jag vet var och hur man har mätt upp den...
Elmotorn i min elcykel har högre vridmoment än vad familjens Simca 1100 GLS hade 1970...
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |