Nej, cykeln anger vridmomentet på vevaxeln.För att din cykel anger på hjulet och Simcan på motorn.
Nej, cykeln anger vridmomentet på vevaxeln.För att din cykel anger på hjulet och Simcan på motorn.
Nej, cykeln anger vridmomentet på vevaxeln.
Men i folkmun är det väl ändå effekten eller vridmomentet på vevaxel (utgående axel på elmotorn) som menas?! Hojen skulle ju ge motsvarande 80hk, ska jag tänka om huruvida denna uppgift är växlad hit och dit, om det är med fullt batteri, porfyr eller kvarts i asfalten eller vackert väder?
Inte på hjulet... Vevaxeln sitter i centrum av veven.Och var sitter vevaxeln på din elcykel?
Inte på hjulet... Vevaxeln sitter i centrum av veven.
Inte för att det är relevant för tråden, men Shimano anger 70Nm och 250W för en av sina vanligare elcykelmotorer som alltså inte är en navmotor. Det är väl bara billiga kinacyklar som har navmotorer idag.
Ja, men det lär ju inte vara på motorns vevaxel utan på pedalarmens axel.
Vilket borde vara uppenbart om du läser mitt inlägg precis före ditt.
Det kan man tycka, men det är väldigt sällan grannarna till banorna håller med.Jäkligt potent hoj oavsett, men vem fan vill köra Cross utan en vrålande och högvarvig motor?
En så jordnära konstart ska ryka, ryta o låta.
Är man cyniskt lagd så kan man tänka sig att det bara är det mest lättillgängliga motivet idag, när hojar med förbränningsmotorer är förbjudna på banorna så kommer det komma andra omöjliga krav.Det kan man tycka, men det är väldigt sällan grannarna till banorna håller med.
Så sällan att ljud/buller är bland det största problemet för banor och klubbar idag.
Är man cyniskt lagd så kan man tänka sig att det bara är det mest lättillgängliga motivet idag, när hojar med förbränningsmotorer är förbjudna på banorna så kommer det komma andra omöjliga krav.
Jämför med skjutbanorna som fått stänga pga omöjliga krav, där är väl problematiken med högt ljud bara en liten del.
Jag kan tänka mig att det i framtiden blir krav på miljövänliga däck, och svårt för högrisksporter i allmänhet.
Det enda som händer när man gasar med din Simca är att lyset lyser en aning starkare...Elmotorn i min elcykel har högre vridmoment än vad familjens Simca 1100 GLS hade 1970...
Det är säkert på "utgående axel" vilket är lite mer svårdefinierat än på en konventionell motor.
Vridmomentet på hjulet blir väl däremot ungefär det samma så det ofta inte är någon nämnvärd nedväxling.
Eller hur ser det ut på en mtb, är det nedväxlat på de lägsta växlarna?
De verkar iaf inte vara oroade över räckvidden från tillverkarens sida. Ambitionen är att köra något MXGP -22 och full säsong -23.
Lägre än 1:1.Jag förstår inte frågan? Självklart är lägre växlar nedväxlade, det är ju liksom definitionen av lägre växlar.
Var väl under förhandling med FIM i skrivande stund om jag förstod det rätt.I vilken klass tänkte dom sig då att köra?
Lägre än 1:1.
De allra flesta växlarna är inte en nedväxling på en cykel, de är snarare en uppväxlingen. Stort drev fram, litet bak.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |