Stark VARG

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag tror också att elhojar kommer att bli bra.

Frågan är om det är med Stark Varg, eller med en hoj som kommer om 5 år?

Har någon sett något nytt från Starka vargen senaste tiden?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Det enda nya från företaget är att en snubbe i kotlettfrilla står och pratar om den på YouTube.

Men det är många som säljer hojen som inte finns på blocket.

Ja just det, i blocketannonserna har den inte 80hk längre
 
Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nu finns det en prototyp till verktygslådan man ska få med till sin Starka varg.

Kamasa har tydligen stansat in Stark Varg lite dåligt i locket på en gammal plåtlåda och fräst ut en oneoff inredning ur gammalt pallvirke och lagt ner hela TVÅ momentnycklar och lite hylsor i lådan.

Det har företagets verkställande kotlettfrilla visat upp på YouTube
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det här nån info som du hittat? På deras hemsida babblar de ju om leveras sommaren 2023. Den som lever får se.

Dom uppvisar alla symptom som elbilsföretagen som bara försvinner har uppvisat.

Löjliga påståenden om effekt/räckvidd som dom aldrig backar upp.
Dom pytsar ut information med jämna mellanrum, även sånt som egentligen inte har med produkten att göra.
Dom visar gärna upp oväsäntliga saker som olika lackeringar och verktygslådan när ingentig händer med produkten.
Dom försöker locka investerare och bränner pengar som om det inte finns någon morgondag.

Osv osv...

Det finns hur många exempel som helst i bilvärlden.
Man hör ju nästan varje vecka om någon överoptimistisk startup som går på arshlet.
Sonos Sion gick väl i konkurs och omstartades flera gånger nu innan den sista floppen.
Bollinger motors, har gett upp på elbilar och ska tillverka "skateboards" för andra att bygga bil av, återstår om det blir något av det ens.
Lordstown Motors gick i putten.

Till och med dom mest etablerade tillverkare bullshitar ju ut modeller som sedan aldrig kommer i produktion. (Cyberfuckup, Roadster2 osv) för att hypa sitt marknadsvärde och få in pengar på förbeställningar som sedan cancelleras.

Om det går som en anka, låter som en anka och luktar som en anka...
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, fast var det ens någon som ville ha det dom skulle producera?
Dom skrev ju ner förväntningarna allt eftersom, så på slutet var det väl en Mopedbil dom skulle tillverka?
Dom hade ju förhandsbokningar för 500miljoner, men dom flesta hade nog bokat tidigt, när det var en elbil som skulle tillverkas.
 

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Är det här nån info som du hittat? På deras hemsida babblar de ju om leveras sommaren 2023. Den som lever får se.
Nu pratar de om Q3 2022....
Saxat från hemsidan:

"Hur lång tid tar leveransen?

Du kan förbeställa nu och vi kommer att börja leverera de första motorcyklarna under tredje kvartalet (juli till september) 2022. Först till kvarn gäller. Så gör din bokning nu för att uppleva framtidens motocross."
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, det glömde jag som indikator på att det inte kommer att bli något, men ständigt uppskjutna datum är ju rätt typiskt.

En annan grej är när dom visar upp produkten allt mindre och kotlettfrillan pratar floskler istället i alla videos som släpps, då vet man att det är illa...

Man kanske skulle maila kotlettfrillan en länk till tråden så han kan kommentera här direkt?

Ska dom leverera hojar 4 Juli 2023 så borde dom ha en fabrik full med ramar och motorer att visa upp.

I värsta fall får dom väl göra en Lancia och flytta runt det dom har för fotograferingen, och dekala om lite för att få variation på utseendet
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ja, det glömde jag som indikator på att det inte kommer att bli något, men ständigt uppskjutna datum är ju rätt typiskt.

En annan grej är när dom visar upp produkten allt mindre och kotlettfrillan pratar floskler istället i alla videos som släpps, då vet man att det är illa...

Man kanske skulle maila kotlettfrillan en länk till tråden så han kan kommentera här direkt?

Ska dom leverera hojar 4 Juli 2023 så borde dom ha en fabrik full med ramar och motorer att visa upp.

I värsta fall får dom väl göra en Lancia och flytta runt det dom har för fotograferingen, och dekala om lite för att få variation på utseendet
Även Volvo gjorde detta med DTM 240 granskar a fick en rundtur på fabriken medans dom volvo240 DTM som fanns flyttades..

Har för med att Äve. Ducati gjort något liknande.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
MXA har provkört Alta. Tyvärr inte en ord nämns om det största frågetecknet, batteri och körtid.
Ja, ALTA ja, men det projektet är väl redan nerlagt?

EDIT: Alta gick i putten 2018 tydligen.

Den bästa elmotorcykel som någonsin producerats, och den fick dom inte lönsamhet i...

Jag läste på ett utländskt forum den föredetta generalagenten för Alta framhöll fortfarande dess förträfflighet och önskade Stark Varg lycka till på marknaden...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, ALTA ja, men det projektet är väl redan nerlagt?

Ja, om du ser filmen så beskriver dom provkörningen av Alta som en slags förstudie inför testet av Varg som ska göras ungefär nu.

Men om provkörningen av Varg blir likadan utan någonting om batteriets kapacitet så behöver vi knappast ens vänta på provkörningen. Dom kommer med största sannolikhet gilla att köra även Vargen.
Man kan väl tänka sig att Stark( Industries) inte ens kommer tillåta några tester av körtid etc. Och då har vi väntat i onödan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja, om du ser filmen så beskriver dom provkörningen av Alta som en slags förstudie inför testet av Varg som ska göras ungefär nu.

Men om provkörningen av Varg blir likadan utan någonting om batteriets kapacitet så behöver vi knappast ens vänta på provkörningen. Dom kommer med största sannolikhet gilla att köra även Vargen.
Man kan väl tänka sig att Stark( Industries) inte ens kommer tillåta några tester av körtid etc. Och då har vi väntat i onödan.

Jo precis, ett eller ett par varv runt banan i lagom försiktigt tempo för att inte krasha en okänd prototyphoj och sedan skriver dom en hyllning.

För många år sedan åkte jag till Nissanhandlarens provkörningsdag för att provköra Leaf när den var relativt ny.
Den hade dom inte på provkörningsdagen, för dom skulle inte hinna ladda den mellan alla provkörare, utan den fick man boka en tid för att komma och provköra.
Då påpekade jag att kan man inte provköra en bil konstant under dom 5 timmar dom hade öppet den lördagen så har den ändå för dålig kapacitet

Säg att man hinner köra 3x15 minuter på en timme med byten, dom flesta kör nog sina 15 minuter i stadstrafik så körcykeln blir snäll.

En pressvisning/provkörning av en MX cykel blir ju exakt motsatsen till det, man är redan på banan SAS, folk står på kö att ta över efter varandra så förarbyten tar knappt någon tid, alla vill prova draget även om det inte blir rejstempo.

Och så har dom lovat upp till 6 timmars batteritid :ROFLMAO:
Det blir svårt att förklara varför det är tomt efter 20 minuter och man måste ladda i 2 timmar.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
EDIT: Alta gick i putten 2018 tydligen.

Den bästa elmotorcykel som någonsin producerats, och den fick dom inte lönsamhet i...
nja, de blev i princip lurade av H-D. Alta sökte riskkapital för att kunna öka sin produktion och utveckla fler modeller baserade på sin enligt uppgift lovande drivlina. H-D tecknade ett exklusivt investeringsavtal med Alta (dvs under avtalet giltighetstid fick inte Alta skriva kontrakt med andra riskkapitalister) men realiserade inte avtalet under nästan ett år, förrän Alta bara var månader från konkurs. Då drog H-D sig ur avtalet helt och Alta hade då inte tillräckligt med kapital för att fortsätta verksamheten och inte heller tid nog för att söka andra investerare.

 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jo precis, ett eller ett par varv runt banan i lagom försiktigt tempo för att inte krasha en okänd prototyphoj och sedan skriver dom en hyllning.

För många år sedan åkte jag till Nissanhandlarens provkörningsdag för att provköra Leaf när den var relativt ny.
Den hade dom inte på provkörningsdagen, för dom skulle inte hinna ladda den mellan alla provkörare, utan den fick man boka en tid för att komma och provköra.
Då påpekade jag att kan man inte provköra en bil konstant under dom 5 timmar dom hade öppet den lördagen så har den ändå för dålig kapacitet

Säg att man hinner köra 3x15 minuter på en timme med byten, dom flesta kör nog sina 15 minuter i stadstrafik så körcykeln blir snäll.

En pressvisning/provkörning av en MX cykel blir ju exakt motsatsen till det, man är redan på banan SAS, folk står på kö att ta över efter varandra så förarbyten tar knappt någon tid, alla vill prova draget även om det inte blir rejstempo.

Och så har dom lovat upp till 6 timmars batteritid :ROFLMAO:
Det blir svårt att förklara varför det är tomt efter 20 minuter och man måste ladda i 2 timmar.

Jag har provkört crosshojar någon gång när dom haft demohojar till banan och jag har hållit avsevärt lägre tempo än med egen hoj eftersom allting i princip är felinställt.
Med specad batterikapacitet så tycker jag Vargen borde klara en timme effektiv körtid som demohoj.

Nu hoppas jag väl iofs att MXA får mer körtid på sig och möjlighet att justera in hojen för föraren och då kan det ju snabbt reducera körtiden, sen är det ju även stor skillnad i energiförbrukning på sandbana och hård jordbana.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Haha inte elhojar ämne men måste visas!
Tror fan detta toppar det mesta!

Rymdstation på 6 mån! Kom och investera!!!
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top