Suuuucker??Haha inte elhojar ämne men måste visas!
Tror fan detta toppar det mesta!
Rymdstation på 6 mån! Kom och investera!!!
Suuuucker??Haha inte elhojar ämne men måste visas!
Tror fan detta toppar det mesta!
Rymdstation på 6 mån! Kom och investera!!!
Du håller en mille på att den kommer att levereras?1 miljon kronor på att den INTE kommer att levereras 4 Juli 2023 utan senare.
När du lägger fram det på det viset inser jag mitt misstag… ?Du håller en mille på att den kommer att levereras?
Bike kommer att publicera provkörningen 16 juni.
Bike kör Stark Varg
Just nu är Bikes testförare Linus Bankler och chefredaktören Gerry Nordström på plats på MX Golf crossbana i norra Spanien för att provköra årets kanske största mc-nyhet – Stark Varg – en svenskutvecklad motocrosshoj som byggs i Barcelona. Vi publicerar ett fullt reportage i nummer 7 som ligger...www.bike.se
Frågan är ju hur mycket dom hinner testa det på 1-2 dar när leverantören också är med. Dom lär se till så att det finns hojar och/eller kräm nog för att toppa upp batterierna mellan varje pass.Gerry brukar väl synas här på sporthoj om jag inte minns fel? Jag hoppas han sett önskemålen om utvärdering av batteriets verkliga kapacitet.
Frågan är ju hur mycket dom hinner testa det på 1-2 dar när leverantören också är med. Dom lär se till så att det finns hojar och/eller kräm nog för att toppa upp batterierna mellan varje pass.
Vad jag hört så är första intrycken positiva där nerifrån.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
Jag menar att dom kommer säkert ladda i alla lägen dom får chansen. På samma sätt som det blir en dålig upplevelse att köra en ICE hoj som får soppatorsk så vill nog ingen knuffa en hoj runt en crossbana heller.Du menar att hojarna inte hinner köras 60 minuter på 1-2 dagar? Hur svårt ska det vara? Testförarna byter av varandra i någon slags stafett. Skulle hojen ha batteri kvar efter 60 minuter effektiv körtid så ska jag lyfta på hatten av respekt.
Om Alta erbjöd en bra körupplevelse så tvivlar jag inte en sekund på att Vargen gör det. Det är det minsta jag oroar mig för.
Jag menar att dom kommer säkert ladda i alla lägen dom får chansen. På samma sätt som det blir en dålig upplevelse att köra en ICE hoj som får soppatorsk så vill nog ingen knuffa en hoj runt en crossbana heller.
Du är en sån där som det inte är lönt att argumentera med va?Du menar att ingen av världens motorjournalister tycker det är värt besväret att knuffa en hoj några hundra meter för att få veta hur lång batterikapacitet hojen verkligen har?
Om det är så illa med motorjournalisterna så tror jag vi kan avskaffa alla motortidningar med en gång.
Skall man vara först med att få publicera test så brukar det ingå "villkor". Bryter man mot dessa brukar det bli jobbigt längre fram. Jag vet en tysk biltillverkare som lanserade en SUV men enbart tillät provkörning på slät landsväg. När en brittisk Offroad-tidning avvek från rutten för att testa "den verkliga kapaciteten" blev de snabbt injagade och fick rätta sig i ledet. Även om vi alla vill veta just hur långt den går så är det troligen det sista Stark vill att det hamnar i rubrikerna.Du menar att ingen av världens motorjournalister tycker det är värt besväret att knuffa en hoj några hundra meter för att få veta hur lång batterikapacitet hojen verkligen har?
Om det är så illa med motorjournalisterna så tror jag vi kan avskaffa alla motortidningar med en gång.
Skall man vara först med att få publicera test så brukar det ingå "villkor". Bryter man mot dessa brukar det bli jobbigt längre fram. Jag vet en tysk biltillverkare som lanserade en SUV men enbart tillät provkörning på slät landsväg. När en brittisk Offroad-tidning avvek från rutten för att testa "den verkliga kapaciteten" blev de snabbt injagade och fick rätta sig i ledet. Även om vi alla vill veta just hur långt den går så är det troligen det sista Stark vill att det hamnar i rubrikerna.
Klarar man en tävlingsdag i (E)-lit så tror i alla fall jag att det finns en marknad.Skall man vara först med att få publicera test så brukar det ingå "villkor". Bryter man mot dessa brukar det bli jobbigt längre fram. Jag vet en tysk biltillverkare som lanserade en SUV men enbart tillät provkörning på slät landsväg. När en brittisk Offroad-tidning avvek från rutten för att testa "den verkliga kapaciteten" blev de snabbt injagade och fick rätta sig i ledet. Även om vi alla vill veta just hur långt den går så är det troligen det sista Stark vill att det hamnar i rubrikerna.
Alla former av Trafikmagasinet-tänk är väl omsorgsfullt utrensat från motorjournalistvärlden? Dom skriver ju mest om den digitala upplevelsen, dom vackra vägarna och skaldjursbuffén på det franska hotellet, och inget om den verkliga tekniken i bilarna, hur dom är att använda för vanliga människor och livslängden/LCC på komponenterna. Dom vet nog vare sig vad "bärarm", "älgtest", eller "isofix-fästen" är.Du menar att ingen av världens motorjournalister tycker det är värt besväret att knuffa en hoj några hundra meter för att få veta hur lång batterikapacitet hojen verkligen har?
Om det är så illa med motorjournalisterna så tror jag vi kan avskaffa alla motortidningar med en gång.
I Youtube-filmen från FortNine om Altas uppgång och fall (innan uppgången var ett faktum) nämndes det ju att Alta hade fått batteritorsk på tävling eftersom de dimensionerat batteriet efter den mängd energi som en bensindriven hoj behöver för att klara ett race, men att det gått åt typ 25% mer energi eftersom det gick att få ner mer effekt i marken med en elhoj. Med det överslaget så borde det ju gå att räkna ut hur länge Bamses konverterade tjuvkompis kommer att behöva för att klara ett helt race, alternativt att räkna ut hur långe batteriet som finns kommer att räcka i riktigt racetempo.
Alltså, energimängden i den soppa som en tävlingförare behöver under ett race gånger verkningsgraden på hojmotorn jämfört med resultatet av föregående beräkning delat med verkningsgraden på elmotorn delat på 0,75. Är batteriet i en Full Iller mindre än detta så kommer den att orka motsvarande del kortare än ett race helt enkelt.
Ja, men då går den ju inte fortare än bensinhojarna, utan som bäst lika fort, så om man vill göra en vinnande maskin så förstår jag att man vill ha möjligheten att få ner mest effekt i marken, och frågeställningen här har väl hanslat om hur länge batteriet skulle räcka? För en som har koll på energimängd i bensin, samt förbrukning under race, borde det alltså gå att göra ett ganska bra överslag på hur den Hungriga Bisonoxens batteri klarar sig.Då borde det ju räcka med att strypa effekten 25% och den skulle väl då ändå inte ha något effekthandikapp gentemot de fossildrivna konkurrenterna på banan.
Ja, men då går den ju inte fortare än bensinhojarna, utan som bäst lika fort, så om man vill göra en vinnande maskin så förstår jag att man vill ha möjligheten att få ner mest effekt i marken.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |